• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om sportur

JörgenS

Breitling
Jag har en Birka i scarab case. En favorit i samlingen!
snapseed-jpg.630204

Så snygg!
Gillar dom gamla länkarna också. :)
 

Psykel

Patek
_20170203_140237.JPG
_20171204_113614.JPG
En Leonidas sport och en gammal Oris som var bra härjad redan innan sonen bankade den i bordet tills sekundvisaren tog med sig en bit av axeln när den föll av. Cousins ska ha rätt reservdel, men inte kommit så långt än.
Grymt! Är Orisen i stål? Dom verkar rätt ovanliga. Speciellt med tanke på alla fejk-Oris som cirkulerar.
 

Psykel

Patek
Jepp, har en vit med kromad boett också. De som finns drunknar nog i mängden av färgglada tolkningar. Hittade mina i två köockpåsar med suddiga bilder på tradera för några år sedan.
_20171204_143634.JPG
Grymt! Jag har en kromad Oris som inte går. Högg den för under hundringen på tratten, eftersom äkta Oris sällan dyker upp där. Senaste året har jag nog bara sett den och ett annat renoveringsobjekt i stål.
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Älskar den här lilla saken, den fick vara på spa för första gången på antagligen över 60 år i början av detta år. Urmakaren var imponerad över hur rent urverket var, inte ens ett dammkorn var hans ord. (1940 fick min farfar denna)
IMG_20180129_215117.jpg
 

Psykel

Patek
Älskar den här lilla saken, den fick vara på spa för första gången på antagligen över 60 år i början av detta år. Urmakaren var imponerad över hur rent urverket var, inte ens ett dammkorn var hans ord. (1940 fick min farfar denna)
IMG_20180129_215117.jpg
Läcker! En Mido av nåt slag vore nåt att ha!
Edit: Haha, jag har ju för tusan en! En gold filled liten 26mm sportis från gissningsvis 20-talet. Lätt att glömma att det är en Mido, då tavlan inte är märkt. Både boetten och urverket är märkta med Midos emblem, dock.
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Läcker! En Mido av nåt slag vore nåt att ha!
Edit: Haha, jag har ju för tusan en! En gold filled liten 26mm sportis från gissningsvis 20-talet. Lätt att glömma att det är en Mido, då tavlan inte är märkt. Både boetten och urverket är märkta med Midos emblem, dock.
Den är fantastisk på armen. Har du någon bild på 20-talaren
 
Topp