• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om sportur

Keding73

Breitling
Din är förmodligen lite äldre än min då. Här är ett bild på verket i min "MW" loggan är nog lite senare än det utskrivna "MIDO".
img_5934-jpg.577404
Så jäkla fina urverk! Tio tummar upp :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack, det är kul när en huvud vänds lite upp o ner. Jag tänkte att glaset sitter i den typen av ring...eller...har nog inte haft ngn klocka med en lös ring...hur skulle det se ut vid kronan (kan se att det funkar vid bandhornen)
Många gånger sitter En yttre glasring som egentligen inte har någon kontakt med glaset som på min. Din är dock säkert en steped case med tanke på att du hittade fler referensobjekt. Det var mest att bandhornen såg ut att ha en skåra där en glasring såg ut att saknas som gjorde mig nyfiken.
 

Psykel

Patek
Dagens! Har en Drott på ingång och vinner förhoppningsvis en auktion idag! Måste posta ett nytt gruppfoto på sportisarna snart, känner jag!
B5EE9AE6-DE09-423F-8944-58FCC9C7BCD4.jpeg
 

Psykel

Patek
Jäklar va frän! Vad har den för diameter? Utan bandhornen då :)
28,5mm. Jämförde den med min andra scarab, Birkan ett par poster ovan. Birkan är 29,5, men Movadons tavla är 1mm större. Birkan har 17mm luggar vs Movadons 16, men Movadons lug-lug är 1-2mm längre. Dom bär ungefär likadant och tycker att dom känns ungefär som min 31mm Tissot Antimagnetique (arkivfoto nedan). Luggarnas udda form gör att dom bärs större.
7959CE55-1939-4F67-8C0B-B4FB6605133A.jpeg
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
28,5mm. Jämförde den med min andra scarab, Birkan ett par poster ovan. Birkan är 29,5, men Movadons tavla är 1mm större. Birkan har 17mm luggar vs Movadons 16, men Movadons lug-lug är 1-2mm längre. Dom bär ungefär likadant och tycker att dom känns ungefär som min 31mm Tissot Antimagnetique (arkivfoto nedan). Luggarnas udda form gör att dom bärs större.
7959CE55-1939-4F67-8C0B-B4FB6605133A.jpeg
Snyggt! Gillar verkligen boettformen på Movadon! :)
 
Topp