• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om sportur

Psykel

Patek
Nytillskott 1/2 kom idag! Nummer två kommer nog på måndag.
Asläcker Birka från 30-talet! 29mm, kool boett, blånerade visare av grymt snitt... Verkar gå helt okej också! Nöjd! Enda minuset är 17mm luggar, men funkar fint på 16mm nato!
IMG_5791.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nytillskott 1/2 kom idag! Nummer två kommer nog på måndag.
Asläcker Birka från 30-talet! 29mm, kool boett, blånerade visare av grymt snitt... Verkar gå helt okej också! Nöjd! Enda minuset är 17mm luggar, men funkar fint på 16mm nato!
IMG_5791.JPG
Tuff annorlunda klocka! :)
Men...
Dags att skaffa ett 16 och ett 18 öppet läderband så du kan visa upp nyköpen på ett respektfullt sätt? ;)
 

Psykel

Patek
Tuff annorlunda klocka! :)
Men...
Dags att skaffa ett 16 och ett 18 öppet läderband så du kan visa upp nyköpen på ett respektfullt sätt? ;)
Haha! Den här har dock borrade luggar! Har ett NOS Certina DS-band som krympt en millimeter från 18/16 till 17/15 som jag kan slänga på den här. Har ett 15mm spänne som ligger och skräpar så jag kan sätta det signerade DS-spännet på nåt roligare.
Det är "dubbelstoppat" och ljusbrunt. Testar när jag är hemma om 20 minuter.
 

Psykel

Patek
Bättre men inte bra, den klockan förtjänar ett mer tidstypiskt band. Eller kanske någon länk typ Bonklip då den klockan har tacksamt rak infästning. Ge dig ut på eBay och sök på "NOS Wristwatch Bands" eller "Pigskin" eller "Peccary" eller just "Bonklip" så hittar du säkert något skoj.
Mjo, jag tyckte nog att den gjorde sig bättre på nato.
 

Martin Lovasz

Audemars
Lite smuts runt kanterna men den är i fint skick. Knappt man vågar ha en sådan fin klocka på armen utan det är nog en samlare som borde ha den. :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Försöker vänja mig vid 32-33mm. Den här lilla rackaren är svår då tavlan är så liten men jag ger inte upp :)
20170727_215834.jpg
20170727_215919.jpg


Min Longines på 33mm som är på service är lättare att bära upp av någon anledning.
downloadfile-2.jpg


Edit. Längre bandhorn har nog med saken att göra...
 

Psykel

Patek
Försöker vänja mig vid 32-33mm. Den här lilla rackaren är svår då tavlan är så liten men jag ger inte upp :)
20170727_215834.jpg
20170727_215919.jpg


Min Longines på 33mm som är på service är lättare att bära upp av någon anledning.
downloadfile-2.jpg


Edit. Längre bandhorn har nog med saken att göra...
Snygga, båda två! Ser ut som Longinesen har större tavla också.
 

ittam

Audemars
Hamnade i tråden igen och kom på att jag handlat en "sportis" som kanske platsar!? På hela 29mm och var i ett anskrämligt skick då den kom. Lite slippapper och tandkräm gjorde den genast lite trevligare. Tickar och går, men skulle behöva en översyn...
IMG_7219.JPG
IMG_7223.JPG
Det "snygga bandet kom med en annan Certina jag fick hem idag..
 

Psykel

Patek
Hamnade i tråden igen och kom på att jag handlat en "sportis" som kanske platsar!? På hela 29mm och var i ett anskrämligt skick då den kom. Lite slippapper och tandkräm gjorde den genast lite trevligare. Tickar och går, men skulle behöva en översyn...
IMG_7219.JPG
IMG_7223.JPG
Det "snygga bandet kom med en annan Certina jag fick hem idag..
Den där var riktigt fin! Grym skillnad mellan före och efter!
 
Topp