• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om sportur

Psykel

Patek
Inte så liten med sina 34mm men väl ett sportur - Record Watch Co. Sport
RecordSport.jpg
I'll allow it! Grymt fina linjer på den boetten!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har det motsatta problemet, har en ok boett och tavla, men skulle behöva ett bättre verk.. är det en bättre sits att sitta i, eller finns det delar till dessa gamlingar!?
Certina är ju inte direkt sällsynta, så borde nog inte vara några större problem.
Det beror på lite, är det ett "vanligt" KF320 verk t.ex. så ska det inte vara några problem med delar, men jag upptäckte i min att det satt ett äldre ej in-house men certinamärkt verk som jag aldrig sett förut. Då kan det nog bli lite knivigare.

En uppdragsfjäder brukar dock sällan vara några problem då de köps efter fjäderns mått. Cousinsuk.com har en bra guide där du bara fyller i tillverkare och kaliber så får du fram rätt fjäder att beställa.
 

ittam

Audemars
Det beror på lite, är det ett "vanligt" KF320 verk t.ex. så ska det inte vara några problem med delar, men jag upptäckte i min att det satt ett äldre ej in-house men certinamärkt verk som jag aldrig sett förut. Då kan det nog bli lite knivigare.

En uppdragsfjäder brukar dock sällan vara några problem då de köps efter fjäderns mått. Cousinsuk.com har en bra guide där du bara fyller i tillverkare och kaliber så får du fram rätt fjäder att beställa.
Det beror på lite, är det ett "vanligt" KF320 verk t.ex. så ska det inte vara några problem med delar, men jag upptäckte i min att det satt ett äldre ej in-house men certinamärkt verk som jag aldrig sett förut. Då kan det nog bli lite knivigare.

En uppdragsfjäder brukar dock sällan vara några problem då de köps efter fjäderns mått. Cousinsuk.com har en bra guide där du bara fyller i tillverkare och kaliber så får du fram rätt fjäder att beställa.
Det sitter ett EA 23-20 i (tror det heter så) med en snygg Certinalogga, och om det är samma som du hänvisar till så kanske det går lätt att hitta. Det är även fullt med olja såg jag nu då jag öppnade, så en service är också ett måste..
 

Psykel

Patek
Eller litet av varje? Så man kan välja?
IMG_7248.JPG

För övrigt är den där Birkan helt jävla fantastisk, tavla och visare är så snygga!
Tack, jag är ruggigt nöjd! Skulle vilja påstå att den är 99% perfekt i mina ögon. Hade lumen i visarna varit intakt (eller iallafall borta i båda) så hade den varit fulländad! Bär större än den är tack vare boettformen och tycker den gör sig shockerande bra på raggarlänk.
 
Topp