• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Apansson

Torpare
Det finns ok vitvinsglas på IKEA för 19kr som är bra mycket bättre än de flesta "Champagneglas".
Jag vet, jag vet. Har sådana också. Dock är det något festligt med en champagneflöjt. Hade jag varit ens hälften så kunnig och duktig i ämnet som t.ex @ZQT (jag önskar att jag var) så hade jag definitivt investerat i ett glas som är bättre. Nu är jag mer likt föregående talare i tråden, att jag gillar det lite festliga med detta. Och då passar en flöjt bra!
 

Dronten

Cartier
Att det är champagnedagen ger ju en extra anledning att korka upp ikväll. Palmer BdB är nog den bästa champagnen i relativt "rimlig" prisklass på bolaget. Härligt frisk men samtidigt en sådär härligt brödig eftersmak. Rekommenderas starkt!
Trevlig helg vänner!
IMG_5960.JPG
Den har jag inte testat ännu. Kanske får bli nästa gång.
 

Dronten

Cartier
Handlar inte om vad de kostar, det handlar bara om formen och i viss mån att det inte är för tjockt gods. Dina ser väl inte så tokiga ut, de glas de stora Champagnehusen delar ut gratis till sina kunder brukar ha den formen.
Nä, du har rätt, priset gör inte glasen. De jag har är tunna men inte så stora. Egentligen köpte jag de främst för att de var stiligare att fotografera än mina andra med Musse Pigg på. :D Men tack för tipset om Riedel-glasen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag vet, jag vet. Har sådana också. Dock är det något festligt med en champagneflöjt. Hade jag varit ens hälften så kunnig och duktig i ämnet som t.ex @ZQT (jag önskar att jag var) så hade jag definitivt investerat i ett glas som är bättre. Nu är jag mer likt föregående talare i tråden, att jag gillar det lite festliga med detta. Och då passar en flöjt bra!

Jag kör i princip alltid riesling-glas till mousserande och i synnerhet champagne. Kostar typ 69 spänn styck, ska se om jag kan ta en bild om jag är hemma hehe
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Dricker skymf ur dessa glas, enda glasen jag hitta där min stora näsa får plats

112061_2.jpg


Typ såhär är det annars (2:16)
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Fick tag på en ur tillfälliga sortimentet på Bolaget.
Tryckte ner den i tisdags. Den var inte alls i min smak:wtf:. Hittade plommon, plommon och plommon?!
Stämmer inte alls med vad Bolaget säger att den ska smaka.
Någon som har testat och tycker annorlunda?
upload_2016-10-28_14-45-5.png
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Trots många champagne provningar så är jag kass på att beskriva smakerna etc. För att hålla det enkelt, trevlig och bättre än standardflaskorna för en mindre peng extra. Inte stor champagne men bra i förhållande pris/produkt. :)
Härligt, har ett par 08or som ligger och tänkte hugga en magnum 02a nu också!
Mycket bra, tack så mycket @Zingo :)
 

Lowe92

Cartier
Tänkte fråga om tips... Ska flytta ihop med flickvännen snart och tänkte fira med bubbel, nu är det så att hon inte är ett jättestort fan av champagne utan gillar sötare bubbel. Men tänkte ändå fråga om ni har något tips på en lite sötare champagne?
 
Topp