• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Spoon

Omega
Vår "husskumpa" för tillfället.
IMG_0145.JPG
 

Spoon

Omega
Thierry Perrion Brut, fin mousse, fräsch syra, inslag av tropiska frukter och röda äpplen.
IMG_0472.JPG
Lite off topic men jag var hemma hos Thierry för runt 20 år sen när syrrans man i slutet av hockeykarriären lirade ett år i Reims. Thierry är gift med en svenska, Jessica, som syrran umgicks med där. Sjukt trevliga och sympatiska både Thierry och Jessica. Tror det var ett reportage med Jessica i Livets Goda för ett par år sen. Tyvärr var jag 18 bast när jag var där och hade inte fått upp intresset för vin ännu.
 

Niclas

Omega
Någon som vet om det finns mousserande vin på PET-flaska :wideyed: ?
Ska på utomhuskonsert och jag och frugan hade väldigt gärna haft med lite bubbel till picknicken.

Hade varit lite kul om det funnits Champagne på bag-in-box. Hur hade dem löst degorgeringen :D?
 

Saturn

Omega
Är denna något att ha? Och var kan jag isf. Köpa den?

ladda ned.png
Beror på när du är intresserad utav att dricka den; tror den skall vara liknande Moet Ice i smaken, som vill att du blandar den med frukt och is mm. det gör att du slutar med ett glas fyllt med mer utav en drink och inte champagne - Vilket kan vara supertrevligt om en sitter på en dagsfest i 25+ med solen i ansiktet och hög musik i bakgrunden. Om du däremot är ute efter att få så mycket champagne som möjligt för pengarna finns det många andra intressanta alternativ om det är till en middag t.ex.

Men smaken är som baken! :D
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Beror på när du är intresserad utav att dricka den; tror den skall vara liknande Moet Ice i smaken, som vill att du blandar den med frukt och is mm. det gör att du slutar med ett glas fyllt med mer utav en drink och inte champagne - Vilket kan vara supertrevligt om en sitter på en dagsfest i 25+ med solen i ansiktet och hög musik i bakgrunden. Om du däremot är ute efter att få så mycket champagne som möjligt för pengarna finns det många andra intressanta alternativ om det är till en middag t.ex.

Men smaken är som baken! :D


Är precis det förstnämnda som lockar. Gillar moet,s variant mkt :)

Ett stort glas med is och bär/frukt i :)
 

Spoon

Omega
Härligt! Tycker 06an bdb från pol är riktigt bra faktist, någon som provat 09an får gärna berätta hur den är då jag precis klippte en flaska.
Har inte provat 09an än. Har några 08or i stugan, ska testa den i helgen. 06an är bra, men tyckte att t.ex. 04an var bättre. Det är en av mina favoritchampagneer i denna prisklassen.
 
Senast ändrad:

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Om man vill köpa en kork för återförslutning av mousserande vin, funkar vilken kork som helst eller skall man köpa en sådan som pumpar in luft i flaskan för att skapa tryck?

Vad tycker tex @mikjon ?
 

Niclas

Omega
Har ett antal sådana här för typ 150:-
04e39790-2578-4faf-8426-f3b6a4d13643.jpg


Funkar utmärkt. Dock håller jag med @Adro, man drar hela flaskan 9 av 10 ggr.
Lite användbart med Jeroboan-flaskor ;)
 

mikjon

Omega
Om man vill köpa en kork för återförslutning av mousserande vin, funkar vilken kork som helst eller skall man köpa en sådan som pumpar in luft i flaskan för att skapa tryck?

Vad tycker tex @mikjon ?
Det finns olika lösningar, den kork som Niclas visar bild på är helt ok och smidigast, det finns ett annat knep också att sätta ner en tesked med skaftet i flaskan funkar alldeles utmärkt något dygn.
 
Topp