• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Lolle

Panerai
Lördagkväll i ett mulet Jämtland.

3961E031-7FD8-403E-856F-466E542C5308.jpeg
386075A1-A99F-4295-B198-7D1AAD965D6E.jpeg
 

Lolle

Panerai
Jag skulle kunna försöka ljuga hur jag känner av att jordmånen inte var lika bra 2009, hur champagnen har en hint av torv och citrus etc. Sanningen är däremot tyvärr att jag inte är en tillräcklig connaisseur för att fullt ut förstå den. Jag gillar Louis Roederer och dricker gärna deras vanliga Brut Premier och Vintage ibland så ville helt enkelt prova Cristal igen nu i helgen när vi ändå skulle fira.

Den var absolut god och jag kan känna att den är tyngre och inte lika ung som övriga (trots att Brut Vintage är från 2009 känns den inte lika mogen) men för min del så är det tveksamt om jag i ett blindtest skulle peka ut Cristal som solklar vinnare. Så mervärdet på 4 ggr priset finns inte riktigt där, åtminstone än för min del.
 
Senast ändrad:

Salesmayne

Panerai
Jag är faktiskt lite smått arg över att den enda Cristalen jag någonsin druckit var på en tågstation i Italien, varm...och vi alla förstår att det inte var en hit och gjorde flaskan rättvisa. Jag vet att det var helt och hållet vårt fel men när sånt händer så tappar jag ibland lusten i ett par år.
 

thomastheswede

Audemars
Lite omdömen vore trevligt. :)
Enkelt uttryckt kan man säga att de blev bättre och bättre ju längre till höger vi gick.
-Ca del Bosco är en utmärkt Franciacorta och perfekt till antipasto eller bara som start på en kväll.
-Jaquard är en väldigt bra "standard-champagne".
-Larmandier-Bernier är en av mina favoritproducenter och Longitude är ett väldigt prisvärt insteg från LB.
-Paul Bara 2002 är ett fynd, tyvärr precis tagit slut på SB, 2008 finns (bör ligga 10 år).
-Selosse VO: en av världens bästa champagner om ni frågar mig. Liknar väldigt få andra producenter, helt unik och helt magisk.
-Selosse Substance: en otroligt speciell upplevelse, de använder Solera-metoden vilket innebär att varje flaska innehåller champagne från 1986 fram till nutid. Komplex och galet lång eftersmak...
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Enkelt uttryckt kan man säga att de blev bättre och bättre ju längre till höger vi gick.
-Ca del Bosco är en utmärkt Franciacorta och perfekt till antipasto eller bara som start på en kväll.
-Jaquard är en väldigt bra "standard-champagne".
-Larmandier-Bernier är en av mina favoritproducenter och Longitude är ett väldigt prisvärt insteg från LB.
-Paul Bara 2002 är ett fynd, tyvärr precis tagit slut på SB, 2008 finns (bör ligga 10 år).
-Selosse VO: en av världens bästa champagner om ni frågar mig. Liknar väldigt få andra producenter, helt unik och helt magisk.
-Selosse Substance: en otroligt speciell upplevelse, de använder Solera-metoden vilket innebär att varje flaska innehåller champagne från 1986 fram till nutid. Komplex och galet lång eftersmak...
Selosserna, kommer du ihåg deg datum? Osäker på lagringstiden, har fått för mig att mini tiden är 3-5 år.
 
Topp