• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Spoon

Omega
Fick hem en order med champagne från https://www.premiersgrandscrus.com/en/ idag. Första gången jag beställt från dem, var smidigt och rätt snabb leverans. Inte så farligt dyr frakt heller, tror jag betalade €32 för 10 flaskor.
AAA0AF79-D724-4602-8EF2-5DCA92993C01.jpeg
 

mikjon

Omega
Generellt tycker jag att rosé är ett jävla påhitt och det är synd att trevliga tillverkare lägger energi på sina roséer... Dock är det ju populärt och får bra rating så något är det ju... Inget för mig dock
Prova Krugs rose och du får en helt annan uppfattning, den är så bra.
 

Spoon

Omega
Prova Krugs rose och du får en helt annan uppfattning, den är så bra.
Håller med. Jacques Selosse rosé är också helt fantastisk. Rekommenderar att testa i ett större glas. Det kommer fram enormt mycket mer smaker i t.ex. Zaltos burgundy glas, däremot försvinner bubblorna snabbare.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Prova Krugs rose och du får en helt annan uppfattning, den är så bra.
Det kan jag tänka mig. Svårt att se att Krug gör risiga viner, oavsett rosé eller ej

Nu har iofs mina preferenser skiftat lite sen 2014 (citatet) men föredrar fortfarande vitt/rött framför rosé oavsett stilla eller ej ;)
 

daviid

Omega
Vad har ni för erfarenhet av "et söner"? har inte smakat någon av dom än, men dom känns ganska överprisade. I alla fall på systembolaget.
 
Senast ändrad:
R

Red Scream

Guest
Vad har ni för erfarenhet av "et söner"? har inte smakat någon av dom är, men dom känns ganska överprisade. I alla fall på systembolaget.
Gör såhär: Köp en flaska Hatt et Söner, en flaska Veuve Clicquot (den torra!)/Pol Roger/Bollinger samt annan valfri skumpa (se bara till att flaskstorlekarna är desamma. Poppa alla tre. Linda in flaskorna i folie. Blanda så du inte vet vilken som är vilken. Häll upp och jämför. Sedan vet du! :D
 

daviid

Omega
Jo visst kan man göra det. Jag har beställt ett par flaskor för at prova, men har hört lite olika.
 

Ola G

Cartier
DB82C255-6896-4249-B42C-20FE445400F3.jpeg
Michel Arnoud i Verzenay är väl värd ett besök om ni är i Champagne
Hans extra brut är inte alls dum
Med vänlig hälsning,
Ola G
 

Ola G

Cartier
Hatt et fils är bra på att sälja men inte fullt så duktiga på att producera (min egen uppfattning)
Tämligen ordinär skumpa (läs som de billigaste på Systemet) för premiumpris, men testa gärna
Alla har vi olika preferenser
Med vänlig hälsning,
Ola G
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Finns där några trevliga onlineshoppar för champagne? Hur fungerar det med frakt/import? Är det värt det jämfört med systembolaget?
 

Zingo

Rolex
Finns där några trevliga onlineshoppar för champagne? Hur fungerar det med frakt/import? Är det värt det jämfört med systembolaget?
Finns massor, ett exempel nån sida tidigare i tråden. Online har främst fördelen att det finns ett större utbud avseende sorter och årgångar jämfört med SB. Vad är du på jakt efter?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Finns massor, ett exempel nån sida tidigare i tråden. Online har främst fördelen att det finns ett större utbud avseende sorter och årgångar jämfört med SB. Vad är du på jakt efter?

Aha, knappt så jag vet vad jag är på jakt efter. Alltid gillat bubbel, känns alltid lika festligt att öppna en flaska. Testat lite blandat runt femhundringen, fallit mest för Gosset men vill gärna nörda ner mig djupare och prova lite mer komplexa sorter
 

Btotheb

Omega
Fann denna flaska i källaren hemma hos 96 år gamla farmor. Louis Roederer, men hittar inte årgång någonstans. Någon som vet, baserat på etikett? Har försökt leta rätt på Google, men inte lyckats.
 

Bilagor

  • 20180609_224456.jpg
    20180609_224456.jpg
    104.2 KB · Visningar: 6
  • Like
Reactions: PIC
D

Deleted member 1265

Guest
Hatt et fils är bra på att sälja men inte fullt så duktiga på att producera (min egen uppfattning)
Tämligen ordinär skumpa (läs som de billigaste på Systemet) för premiumpris, men testa gärna
Alla har vi olika preferenser
Med vänlig hälsning,
Ola G
Utveckla
 
Topp