• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Hawk100

Rolex
AADBEDB6-4032-4EC1-AA5A-1D9565B8B939.jpeg

God 88 som gick åt under semestern. Tyvärr slut i sortimentet på SB.....
 

Spoon

Omega
Är det någon mer än jag som går i tankarna att köpa champagne och lagra tills när era barn, om ni har några dvs, fyller 20, 30 och 40 år? Mina barn är födda 2009 & 2012 och jag planerar att köpa 3 flaskor från 2 olika champagnehus i bägge årgångarna. :)
 

Hawk100

Rolex
Jag har köpt Palmer 2008 till min son som föddes då.
Tänkte dock inte på att man kan ta dem vart 10 år. Smart! Jag får nog köpa några till.
Är magnum bättre att lagra än vanlig flaska??

Jag drack en 88:a i somras och det var inte mycket likheter med en vanlig flaska bubbel.... Enormt mycket mer och ”djupare” smak och härlig gulröd färg.
 

Zingo

Rolex
Jag har köpt Palmer 2008 till min son som föddes då.
Tänkte dock inte på att man kan ta dem vart 10 år. Smart! Jag får nog köpa några till.
Är magnum bättre att lagra än vanlig flaska??

Jag drack en 88:a i somras och det var inte mycket likheter med en vanlig flaska bubbel.... Enormt mycket mer och ”djupare” smak och härlig gulröd färg.
Palmer magnum 08 finns nu på bolaget, bra skit som är än bättre att lagra än halvmagnum. Eller om ungen ska få en Cristal 08 så släpps den nästa vecka.
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Jag har köpt Palmer 2008 till min son som föddes då.
Tänkte dock inte på att man kan ta dem vart 10 år. Smart! Jag får nog köpa några till.
Är magnum bättre att lagra än vanlig flaska??

Jag drack en 88:a i somras och det var inte mycket likheter med en vanlig flaska bubbel.... Enormt mycket mer och ”djupare” smak och härlig gulröd färg.

Magnum är betydligt bättre att lagra.
 

Makkanxd

Rolex
Är det någon mer än jag som går i tankarna att köpa champagne och lagra tills när era barn, om ni har några dvs, fyller 20, 30 och 40 år? Mina barn är födda 2009 & 2012 och jag planerar att köpa 3 flaskor från 2 olika champagnehus i bägge årgångarna. :)
Jag blev gudfar till brorsans senaste tillskott och självklart tog jag mitt ansvar och köpte en flaska till honom som dom ska ställa undan till studenten, typ :D
 
R

Red Scream

Guest
Är det någon mer än jag som går i tankarna att köpa champagne och lagra tills när era barn, om ni har några dvs, fyller 20, 30 och 40 år? Mina barn är födda 2009 & 2012 och jag planerar att köpa 3 flaskor från 2 olika champagnehus i bägge årgångarna. :)
Jo, det har jag väl tänkt göra. Typ sätta ihop en party... host! middagslåda! Min son är född 2010, som kanske inte är väldens bästa champagneår. Men något blir det nog. Annars tänkte jag stoppa in lite röd bourgogne och Napa cab. Och tysk TBA.
 
Topp