• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

WBergdahl

Panerai
Så är det! Och riktiga flaskor kommer i plåtlåda :).
image.jpg

Hur får man tag på en sådan?! Jag MÅSTE ha en :eek:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Fick precis en låda Guy Charlemagne Grand Cru Blanc de Blanc 2008 levererat hem. Vad jag har läst mig till så ska den vara riktigt bra för ett inte ett allt för högt pris, drygt 400 per flaska.
Kan återkomma när jag har testad den men det är trots allt innan lunchtid så det får vänta lite ;)
 

Cyklisten

Cartier
Är riktigt torsk på Pol Roger, men har inte druckit Sir Winston 2002 än. Hur står den sig i konkurrensen i sin prisklass? Några andra tips?
 

WBergdahl

Panerai
Berätta om upplevelsen! Förstått att den kostar skjortan och måste väl smaka därefter? Ska nog köpa en sådan flaska på border shop nästa gång jag är där. Måste testa.
Om jag ska säga vad JAG tycker, så är det att DomP inte är värda pengarna efter första flaskan (om man inte köper en riktigt gammal)
Finns många champagner som är riktigt mycket bättre, och även billigare, där ute :)

Men det är helt klart en champagne man borde testa om man har möjligheten!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Berätta om upplevelsen! Förstått att den kostar skjortan och måste väl smaka därefter? Ska nog köpa en sådan flaska på border shop nästa gång jag är där. Måste testa.
Jag föredrar dompa före armand de brignac eller cristal i liknande prisklass. Mer prisvärt är dock André clouet silver brut :)
 

thomastheswede

Audemars
Berätta om upplevelsen! Förstått att den kostar skjortan och måste väl smaka därefter? Ska nog köpa en sådan flaska på border shop nästa gång jag är där. Måste testa.
Om du är beredd att lägga dom pengarna så finns det massor av bubbel som troligen (smaken är ju olika) kommer att ge dig en mer intressant upplevelse. Min erfarenhet av DP är att de blir spännande först efter låååååång lagring. Drack nyligen en 90:a och den var lysande men allt jag druckit från 2000-talet har hittills varit Zzzz.

Mitt tips är att lägga pengarna på Selosse, Krug, Bollinger RD, Salon (dyrare, jag vet), Declapart, Gosset, EglyOuriet eller Comtes de champagne...
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Berätta om upplevelsen! Förstått att den kostar skjortan och måste väl smaka därefter? Ska nog köpa en sådan flaska på border shop nästa gång jag är där. Måste testa.

Det ska jag absolut göra :) betalade strax över 1300 på bolaget, får se om det är värt det. Men någon gång måste man ju prova dem dyra dropparna;) även om det var en hel månadslön som gick, eller nja kanske inte riktigt... Men inget en Svensson som jag köper varje helg! 1500 är nog mitt tak när det gäller skumpa :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Det ska jag absolut göra :) betalade strax över 1300 på bolaget, får se om det är värt det. Men någon gång måste man ju prova dem dyra dropparna;) även om det var en hel månadslön som gick, eller nja kanske inte riktigt... Men inget en Svensson som jag köper varje helg! 1500 är nog mitt tak när det gäller skumpa :)

Oj 1300kr! Det är ju en BNIB SKX007 på gummirem du dricker upp :woot:
 

WBergdahl

Panerai
Det ska jag absolut göra :) betalade strax över 1300 på bolaget, får se om det är värt det. Men någon gång måste man ju prova dem dyra dropparna;) även om det var en hel månadslön som gick, eller nja kanske inte riktigt... Men inget en Svensson som jag köper varje helg! 1500 är nog mitt tak när det gäller skumpa :)
Med 1500kr som tak borde du lägga vantarna på en Krug och Veuve Clicqout La Grand Dame! :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tips på bra champagner för sällskapsdrickande med en vacker dam? Jag roterar bara lite billigare säkra kort i brist på bättre vetande; standardvarianterna från Bollinger, Moët och Pol Roger. Har någon provat den biliga Pannier som introducerades på systemet tidigare i år?
 

WBergdahl

Panerai
Tips på bra champagner för sällskapsdrickande med en vacker dam? Jag roterar bara lite billigare säkra kort i brist på bättre vetande; standardvarianterna från Bollinger, Moët och Pol Roger. Har någon provat den biliga Pannier som introducerades på systemet tidigare i år?
Tyvärr inte testat den, men köp dig en flaska Deutz, den ligger på 500kr om jag inte minns fel, och den är riktigt bra!
 

Björklund

Panerai
Gula änkan går ju ner. Pol Roger tycker jag är sådär. Köper faktiskt oftast Alexandre Bonnet vilken är en lite billigare och inte så flashig skumpa men god är den.

Rosé köper jag oftast Lanson.
Moët funkar ju också.
 
Topp