• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

fredrik!

Cartier
Kul tips! Kände inte till innan.

Läste lite och den har ju inte fått klockrena recensioner men jag blev nyfiken och beställde en flaska.

En annan fråga till expertisen: det har ju pratats mycket om Jacques Selosse, jag är nyfiken och noterade att det finns en sen släppt Initial tillgänglig på SB. Efter vad jag förstår är släppet i November normalt dyrare än det tidigare på året - vad brukar Initial kosta?

Picture1.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Vill du låta henne smaka något speciellt då har du en (snart) 30 årig champagne här till ett oförskämt bra pris.
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/desbordes-amiaud-7830001
Är det dessutom så att hon fyller efter årsskiftet dvs 2019 så blir den ju antingen 10, 20, 30 eller 40 år yngre än henne, vilket ju kan vara lite kul.
Smaken är dock betydligt fylligare och fruktigare än vanliga champagner så du inte förväntar samma lite ”bitiga/stickiga” smak som en vanlig skumpa för några hundra....
Du har inget liknande tips men från årtalet 1990? :rolleyes::rolleyes:
 

Hawk100

Rolex
Du har inget liknande tips men från årtalet 1990? :rolleyes::rolleyes:
Tyvärr inte i den prisklassen...... ;)
De jag hittat från 90 börjar ofta på 3-4000kr.
1990 är ju en omdiskuterad årgång för champagne! Enligt många fantastisk enligt andra väldigt överskattad...... Vad som är rätt kommer jag inte kunna avgöra eftersom jag inte lägger de pengarna på enskilda flaskor. Men kanske någon annan här i tråden kan ge ett utlåtande??:angel:
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tyvärr inte i den prisklassen...... ;)
De jag hittat från 90 börjar ofta på 3-4000kr.
1990 är ju en omdiskuterad årgång för champagne! Enligt många fantastisk enligt andra väldigt överskattad...... Vad som är rätt kommer jag inte kunna avgöra eftersom jag inte lägger de pengarna på enskilda flaskor. Men kanske någon annan här i tråden kan ge ett utlåtande??:angel:
Beställde iaf ett par av 89orna .tusen tack för tipset!
 

Zingo

Rolex
Då var det dags för årets sista auktion hos bukowskis. Rejält mycket champagne och vin för den som är intresserad
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D016/lots/department/champagne
Många flaskor men rätt lite som kändes spännande i relation till priset, om man inte är på jakt efter något bubbel till nyår. Alltid lite kul hur de sätter riktpriserna, speciellt på produkter som fortfarande säljs på bolaget.. :D

Inte att glömma, slagavgiften på 20%.
 
Topp