• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Den var inte korkskadad. :)
Men inte det bästa jag hällt i mig
 

Bilagor

  • 20151010_210606.jpg
    20151010_210606.jpg
    105.7 KB · Visningar: 241

Josef B

Bestraffaren
Hmm såg tråden först nu. Blev sugen på himmelrikets nektar. Det blev bara en halvflaska Cava när jag fyllde år i veckan, på Yasuragi.
 

Skolläraren

Panerai
Vad är en bra champagne att börja med, om man som jag är novis? Jag är ingen älskare av vitt vin i allmänhet, och har bara smakat någon enstaka champagne som jag tycker om.
 

Tre333

Cartier
Prosecco kanske är att svära i kyrkan men väldigt prisvärt! :) Medveten om att det finns flera som med Champagne och där är "gula änkan" en fin variant!
 

thomastheswede

Audemars
Följer med intresse denna tråd som stor champagne-älskare men ser att de flesta tyvärr håller sig i "mittfåran" när det gäller producenter. Förstår att inte alla kan lägga de pengar som krävs för en Krug, Selosse eller Salon men det finns otroligt många bra producenter i vettig prisklass som ger en mycket större upplevelse för pengarna än alla gula änkor, moet:er, andre clouet:er i världen...

Utnyttja SB:s grymma beställningsmöjligheter och testa någon av följande producenter: (i de flesta fall har de någon variant i spannet 3-400kr)
Bara, Paul
Billecart-Salmon
Bollinger
Charlemange, Guy
Deutz
Diebolt-Vallois
Duval-Leroy
Egly-Ouriet
Gimonnet, Pierre
Gosset
Henriot
Larmandier-Bernier
Launois, Pere & Fils
Legras, R & L
Peters, Pierre
Pol Roger
Roederer, Louis
Ruinart

SKÅL!
 
Topp