• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Blå feeling idag
1768032287019.jpeg

Fick faktiskt precis hem den!

Tog lite längre tid än för er andra. Beställde 25e nov och fick den idag, 3 dec. De skickade den dock 2a dec från UK så gick snabbt med dhl expressfrakt.

Valde att justera länken själv vilket inte var så svårt med rätt verktyg.

Haft på den i cirka 30min men första intrycket är att den blå dragonfly sunburst tavlan är väldigt fin i dagsljus. Sen 36mm versionen sitter perfekt på min 16cm stora handled.

I och med den lite mindre bezeln så tkr jag 36mm modellen blir bra. Har en tanke om att det kan bli lite för mkt dial to bezel ratio med 39mm (bara en fundering).

Blir en finklocka snarare än explorer med consort bracelet vilket var det jag ville. Microadjust funkar också fint och är ett stort plus!

Kör min rolex explorer 2 för en större rugged klocka tänker jag.

IMG_5782.jpeg

IMG_5783.jpeg

Edit - sidebyside som visuell referens:
IMG_5784.jpeg
IMG_5786.jpeg
Blev ett litet serviceärende på denna nya klocka. Märkte att om man drog länken diagonalt så släppte den lite ifrån lugsen. Alltså att bandstiftet hoppade ut lite.

Skrev ett mejl till CW support, mest för att poängtera att det var lite dåligt för en klocka i denna prisklassen.

Fick som svar att den skulle in på lagning vilket gick smidigt och den kom nyss tillbaka. Lagad och fin :)

Bra support från CW med andra ord

Hej tråden!
Är det bara dykaren och GMT som CW har med Globolight lume-visare och index? Och då väl i 41? Inga rykten om fler modeller likt "Lumiere"? Vore intressant i mindre storlek, eller nån Field/Pilot.

Kom ett litet paket från Maidenhead idag.

20260127_171118.jpg

Äntligen uppgraderat med länk till min C63.

20260127_195631.jpg

20260127_195652.jpg

Var lite orolig att viklåset skulle bli för biffigt med tanke på att själva klockan (36mm varianten) är ganska nätt men det var inget problem.

20260127_195951.jpg

Hatten av för CW och DHL express för snabb leverans. Beställde i helgen, paketet skickades igår måndag och idag var det framme 11:30 hos ombudet jag valde. 👌

CW släpper en Loco i en mer traditionell boett. Attans snyggt. En ltd ed men tas den emot väl så kommer det nog fler varianter.

IMG_1638.jpeg

Tillbaka
Topp