• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hellebring

Cartier
Sökte men kunde inte hitta någon samlad tråd med Glycine. Finns den får ni gärna peka mig rätt och sedan bortse från den här tråden.

Har blivit lite sugen på att prova en combat sub och vet att det finns lite blandade intryck av dessa, bl.a. risiga länkar och så men samtidigt verkar de ha en del anhängare.

Det vore roligt om ni som har eller har haft klockor från Glycine, inte bara combat sub, ville dela med er av intryck och (mycket) bilder.

Tack på förhand! :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Gillar den! Men länken är inte helt hundra som sagt. Gjorde en paketöppning/ recention när den precis landat. Håller fast vid alla åsikter efter ett tags bärande faktiskt.

Att skruva kronan är fantastiskt, inte varit med om en så smooth skruvning tidigare
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har haft en Combat Sub, dock inte på länk, så den kan jag inte uttala mig om. Däremot saknar den antireflexbehandling av glaset, vilket störde mig så mycket att den fick gå nästan direkt. Hur man upplever det kan säkert bero på färgen på urtavlan:

Glycine på arm 2.jpg


Har däremot en Airman Base 22 GMT på länk som är något helt annat. Antagligen den bästa anitireflexbehandling jag sett på en klocka. Länken är lite rasslig och låset är lågbudget, men sitter grymt bekvämt på handleden. Totalt sett väldigt mycket klocka för prislappen.

Airman 2014-09-12.jpg


Läge för en utläggning från Denke kanske ...? ;)
 

Hellebring

Cartier
Gillar den! Men länken är inte helt hundra som sagt. Gjorde en paketöppning/ recention när den precis landat. Håller fast vid alla åsikter efter ett tags bärande faktiskt.

Att skruva kronan är fantastiskt, inte varit med om en så smooth skruvning tidigare

Roligt att den fortfarande känns bra! Min tanke med länken är att det kanske är lika bra att köpa med länk och sen byta till annat. Det känns enklare än åt andra hållet.

Den jag är och nosar på är en utan sifferindex då jag inte riktigt är övertygad av just siffrorna. En tvåtons är lite lockande bara för att ha provat det också.
 

Hellebring

Cartier
Har haft en Combat Sub, dock inte på länk, så den kan jag inte uttala mig om. Däremot saknar den antireflexbehandling av glaset, vilket störde mig så mycket att den fick gå nästan direkt. Hur man upplever det kan säkert bero på färgen på urtavlan

Ja, det låter inte helt kul faktiskt. Jag har iofs inte funderat över AR någon gång tidigare så jag kanske inte är så känslig?
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
PGWH9Hcl.jpg

Klockan är grym och det är inget fel på länken heller. Finns orginal gummi till som är coola om man gillar det.
Många plus på Combat subben. Den sitter nästan lika skönt som en smp. Tycker att det är en riktigt bra "beater".
Den får åka med på allt möjligt och den funkar nästan i alla lägen.
 

Hellebring

Cartier
PGWH9Hcl.jpg

Klockan är grym och det är inget fel på länken heller. Finns orginal gummi till som är coola om man gillar det.
Många plus på Combat subben. Den sitter nästan lika skönt som en smp. Tycker att det är en riktigt bra "beater".
Den får åka med på allt möjligt och den funkar nästan i alla lägen.

Är det den här?
http://www.iguanasell.co.uk/collect...-sub-2-tone-blue-200m-automatic-3863-38-b6-mb

Det är en sån jag varit sugen på men funderar på om man kanske skall fega med en plain stål och svart istället.
 

CLT

Rolex
Gillar den! Men länken är inte helt hundra som sagt. Gjorde en paketöppning/ recention när den precis landat. Håller fast vid alla åsikter efter ett tags bärande faktiskt.

Att skruva kronan är fantastiskt, inte varit med om en så smooth skruvning tidigare
Har du några gängor kvar på den där kronan? Hehe ;)
 

Doncorleone

Cartier
Fick hem en Combat Sub "Carlsberg" Grön för två veckor sen. Tänkte att den ska få lite tid på armen nu framöver.
Första intrycken är bra! Kronan är suverän att skruva, länken är väll ok för priset, kunde vart bättre. Att den är låg är enligt mig perfekt. Känns inte som en "dykare" med sina 10,6mm. Lumen verkar bra vid en första anblick men fler tester återstår. Tycker att siffrorna är lite tråkiga..känns lite leksak över dom. Saknar också att det inte finns nån AR coating.

Klockan i helhet är bra, men detaljmässigt tycker jag att Longines HC är snäppet vassare om man ska jämföra mot nått.
Hittills går den rätt mkt för fort, typ 6-7 sekunder men tror det jämnar ut sig efter mer användning.

Ha det!
image.jpg
 

Molgan

Cartier
Börjar bli lite småsugen på en sub, vart är bästa stället att köpa? :cigar:

KS Köp&Sälj

Jag kan också skriva nått ord om Combat Sub.
Den bärs oerhört behagligt med sina böjda bandhorn, väääldigt låg profil men ändå med en tyngd som ger känsla.
Tavlan känns stor och är tydlig, som nämndes i trådstarten, känslan i kronan överträffar det mesta, ink. Modern Submariner och PO 8500, den gamla 2500 känns som en leksak i jämförelse, både i storlek och kvalitet.
Vridringen är dock oerhört hal och ganska seg att vrida på, men bestämda klick.
Den största nackdelen rent mekaniskt med den klockan är det platta safirglaset utan AR..alltid finger avtryck och ingen skärpa.

Men den är en av dem klockor jag ångrar mest att jag sålde, inga pengar men oerhört mycket klocka.
Jag hade den oranga tavlan/visare, siffrorna kändes helt omotiverade och borde bestått av index istället, kändes något barnsligt, men det förtog inte känslan av kvalitet.
Länk beställde jag separat från från staterna då dollarn var billig då, den använde jag tre gånger på 3 år, ruskigt obekväm då den inte hade nån tapering, 22mm runt om, ush.

Men en grym klocka, kan du få tag i nån LM-edition somgjordes för nått spanskt klockforum så tar du jackpot,mjag sökte i flera år men hittade aldrig någon :(
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Är riktigt sugen på en Airman base 22. Många olika modeller dock.. Vill ha 24h och då är det purist om jag förstått rätt? Eller är gmt också 24h fast med fler tidszoner?
Har inte mkt till handleder att skryta om så jag undrar om det är någon med smala handleder som har den och kan lägga upp lite bilder? Skriv gärna handledsmått
 

Simola

Omega
Tjena,
Bumpar tråden lite.
Jag har en Combat SUB som jag är mkt nöjd med. Använder den betydligt mer än min TH Carrera och mina vintage Omegor...
Men jag tycker den tappar tid, och reserven lite förfort. SÅ jag tänkte serva den, någon som vet var man kan göra det i Sverige?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tjena,
Bumpar tråden lite.
Jag har en Combat SUB som jag är mkt nöjd med. Använder den betydligt mer än min TH Carrera och mina vintage Omegor...
Men jag tycker den tappar tid, och reserven lite förfort. SÅ jag tänkte serva den, någon som vet var man kan göra det i Sverige?

Är uret fortfarande under garanti? Annars är mitt tips att lämna den till vilken kompetent urmakare som helst. Urverket är förmodligen ett 2824 eller motsvarande Selitta och bör kunna servas av vem som helst. :)
 

Simola

Omega
Är uret fortfarande under garanti? Annars är mitt tips att lämna den till vilken kompetent urmakare som helst. Urverket är förmodligen ett 2824 eller motsvarande Selitta och bör kunna servas av vem som helst. :)

Hej,

Nej den är lite äldre. Men idag var jag hos urmakaren i stan, han tog emot den, inga problem. Helservice, polering och tryckning 3500:-
 
Topp