• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sennelier

Rolex
2-Faktor
IMG_3692.jpeg

Glycine, segling och grill.
Så ser dagarna ut just nu.
Combat Sub är en lyckad modell. Perfekt sommarbeater. En sådan får det bli någon dag.
 

ajanOtto

Breitling
Hej, vet någon vad skillnaden mellan DC-4 och NOON är? Är antagligen en fullständig idiot som inte klarar av att klura ut det själv. Tacksam för all hjälp som erbjuds
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Hej, vet någon vad skillnaden mellan DC-4 och NOON är? Är antagligen en fullständig idiot som inte klarar av att klura ut det själv. Tacksam för all hjälp som erbjuds
Spontant skulle jag säga att åtminstone den första DC-4an har svart urtavla.
NOON är efterföljaren till ”Glycine Airman 1953 Vintage LE” som gjordes i 600 ex, har ljus urtavla, 200 m vattendjup, andra visare och ett ETA-verk. (Förövrigt samma som i DC-4an)
Noon gjordes sedan åtminstone i 1000 ex efter Invictas övertagande, har endast 50 m vattendjup och ett annat verk om jag inte missminner mig. Den har samma svärdvisare som DC-4an.
Sedan finns nog samtliga både som 24h purist-versioner och ”vanlig”.
 
Senast ändrad:
Topp