• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Samlat på mej en del skrot från Glycine genom åren.
Här en kronograf som brukar ockupera vänstra handleden rätt ofta.
combat_g1.jpg

combat_g2.jpg

combat_g3.jpg
Den var riktigt snygg! Vad är det föe modellnamn?
 

Cryssarn

Rolex
Behöver nog inte bli så blodigt. Det är ju ett standardkronografverk. Du är väl i USA nu förresten, där går det väl att hitta hyfsat billig service?
jo, får se vad dom säger om min Hydronaut först. vågar dock inte riktigt använda min airman ( trots att den håller tiden bra ) vilket är lite tråkigt
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråden! Hoppas det är okej.. :)
Jag är ute efter ett Glycine gummistrap till min combat sub goldeneye. Någon som har någon erfarenhet av det? Ser ganska tjockt/icke följsamt ut på bilder.
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Bumpar denna tråden! Hoppas det är okej.. :)
Jag är ute efter ett Glycine gummistrap till min combat sub goldeneye. Någon som har någon erfarenhet av det? Ser ganska tjockt/icke följsamt ut på bilder.

Jag tycker gummit är rätt kasst, väldigt tjockt, skulle rekommendera att inte köpa original.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Neeej! Läste det precis, min första reaktion är inte alls bra. Vill verkligen inte att märket ska smutsas ner av invicta. Får desperat hoppas på att detta endast får en positiv effekt :(
 

jandan

Panerai
Vilken chock! Blir till att ta en whisky redan nu och begrunda livets alla svårigheter....
Hoppas bara att det betyder att Glycine får leva kvar och utvecklas, och inte påverkas allt för mycket av de nya ägarna.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror ni att det kommer betyda för andrahandsvärdet på Glycine? Och märket i övrigt? @Denke @JCE

Ingenting, om jag ska vara helt ärlig. :)

Rent generellt har ju intresset och därmed priset på äldre Airmans ökat på senare år i takt med att mycket bra vintage blivit populärare och dyrare. Där är ju Airman intressant alldeles oavsett kan jag tycka. Och rent generellt är ju Glycine kul och bra klockor.

Men det har knappast någon betydelse vilka som äger Glycine för begagnat-/vintagemarknaden. Snarare tror jag att det är mer intressant att se vad Invicta gör med märket och de nuvarande kollektionerna. Personligen tycker jag att det har blivit för mycket bollibompa-design sedan de bytte ägare sist ( 2-3 år sedan), men det är ju såklart subjektivt. Att Invicta blir ny ägare kan lika gärna betyda att det blir mer satsning och utveckling i positiv riktning. Blir intressant att se vad de gör med märket...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ehh man blir ju bedrövad. Jag som saknat min Airman lite grand sen jag sålde den. Det här kändes inget bra alls.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Ser ut att vara lite blandat gamla/ nya loggan på urtavlorna när man kikar på de olika klockmodellerna bland "nyheterna" på hemsidan. Det skiljer sig t.o.m beroende på färgställning av samma modell???
 

Coromo

Omega
Har haft en Combat Sub, dock inte på länk, så den kan jag inte uttala mig om. Däremot saknar den antireflexbehandling av glaset, vilket störde mig så mycket att den fick gå nästan direkt. Hur man upplever det kan säkert bero på färgen på urtavlan:

Glycine på arm 2.jpg

Jag funderar lite kring om en golden eye ska bli nästa klocka för min del, men tänkte ställa några frågor bara.
I inlägget som jag citerar så står det att den saknar AR behandling men när jag kollar på Glycines hemsida så ska det vara AR på undersidan glaset. Är behandlingen såpass dålig att den knappt märks? Eller hur upplever ni den?
Sen tänkte jag kolla med er hur bra PVDn håller på klockorna? Ni som har haft era ett par år har det blivit mycket skavt?
 
Topp