• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klistermärken

M.Lavendel

Breitling
Har alltid gillat design och former för uttryck. Därför föll det sig naturligt att då jag under sommaren gått på en hel del tidiga morgonpromenader med min dotter i barnvagnen stannat upp och kollat på klistermärken på olika lyktstolpar, dörrar, elskåp osv. Detta ledde, tro det eller ej, att jag började fascineras och uppskatta de uttryck som klistermärken kan ge. Ja det kan låta banalt men har upptäckt att det är lite av en konstform i sig.

Därför tänker jag att det borde kombineras med mitt andra stora intresse: Klockor. Startar nu den stora tråden om klockföretagens klistermärken genom historien innehållandes allt från vintage, retro eller nya klistermärken. Men klistermärken med klockan som uttryck av form eller stil fungerar också bra.

Ska bli grymt kul att se vilka ni har i er samling och kanske att vi tom kan byta klibbor med varandra :)

stf,small,600x600-pad,750x1000,f8f8f8-1.jpg
s-l300.jpg

stf,small,600x600-pad,750x1000,f8f8f8.jpg
 

Bilagor

  • stf,small,600x600-pad,750x1000,f8f8f8-1.jpg
    stf,small,600x600-pad,750x1000,f8f8f8-1.jpg
    97.4 KB · Visningar: 8
  • s-l300.jpg
    s-l300.jpg
    26.6 KB · Visningar: 7

Jonas74

Omega
Har inga klockrelaterade stickers, bara dom där du sett på lyktstolpar ;) Men ja, inom street art är det en helt egen, väldigt levande, subkultur.
 
Topp