• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Swehammer

Breitling
Halloj!

Är på jakt efter ett gummi/silikonband till min midsize seamaster (18mm), har ni några tips på återförsäljare? Har inte köpt så mycket band tidigare och har inte superkoll på utbudet samt har haft lite svårt att hitta.

Pluspoäng om det är svart med foldoverclasp :)
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Två nya Nato från Bulang & Sons. Har letat efter ett jaquardvävt camo ett tag. Så dök det upp som en nyhet hos Bulang :) Beställde ytterligare ett som blev en positiv överraskning.
20240301_183201.jpg
20240301_183539.jpg
20240301_183922.jpg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Hojtar till igen ang. Gummiband på 18mm, någon som vet någon vettig återförsäljare?

Watchgecko har bra grejer. Men priserna har gått upp tyvärr. Kolla på tyska Watch band center. De kan ha liknande billigare.
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor

Bergets

Panerai
Jag söker en Sharkmesh av hög kvalité, med milled clasp - gärna hos svensk eller eu återförsäljare (Eller här på forumet)
Någon som har något bra tips?

20mm
 

Alec

Breitling
2-Faktor
IMG_6728.jpeg
IMG_6729.jpeg

Nackdelen med att köpa en klocka med udda bredd på länken är att det är svårt att hitta band som passar, men idag kom ett gäng 21mm band från CNS i lådan. Ett i sandfärg som är en blandning av nylon och bomull som var sjukt mjukt och bekvämt.
Fruktansvärt snygg, troligtvis min drömklocka på band.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Okej tråkigt att den inte levde upp till förväntningarna, får man fråga vad det var du inte gillade med den?
Jag sa inte att jag inte gillade den, det gjorde jag verkligen. Som en klocka i rotation med andra skulle jag i framtiden absolut kunna se mig äga en igen, men som enda klocka tyckte jag inte den var tillräckligt ”mångsidig”. Hade en Sub innan och har en Gmt-master II nu och båda modellerna passar(i mina ögon) bättre till skjorta än Exp II:an gjorde, men passar samtidigt precis lika bra till badbrallor eller slitna jeans och en tischa som den, om du förstår vad jag menar? Jag valde den vita(polar) tavlan för jag tycker det är en svincool modell, men jag kunde ibland sakna kontrasten mellan all metall och och mörk vridring och/eller tavla. Skulle jag då valt en med svart tavla? Nej jag älskade den vita tavlan, det var den som gjorde att klockan kändes som nått helt annat än ”alla andra Rolexklockor”. Jag har helt enkelt ett väldigt kluvet förhållningssätt till modellen och som enda klocka tröttnade jag relativt snabbt. Med det sagt skulle jag absolut kunna tänka mig äga en igen och då som komplement till andra klockor, för det är en kul klocka helt klart!

Edit: sorry för OT.
 
Topp