• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Limpas

Cartier
Jag har ett problem: Min arm är alldeles för spinkig för originalgummit till min aqualand. Vill helst inte kapa det och även om jag gör det så hamnar liksom inte spännet under armen vilket gör att det sitter konstigt och obekvämt. Söker därför ett kortare svart gummi, någon som kan tipsa?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det låg ett kuvert från UK i lådan idag. Ett band från Gas Gas Bones som jag beställde för en månad sen tror jag. Inte helsnabbt kan man konstatera.
Är rätt tufft men samtidigt lite töntigt. Vad tycks?
image.jpg


Lite Orlando Bloom över det hela men din variant var 100 resor bättre!
Riktigt snyggt tycker jag. Den där klockan hade gjort mig till en OWG och den där kombon hade jag kört stenhårt på!

Orlando-Bloom-Vintage-Orange-Hand-Rolex-Explorer-on-a-Fatstrap.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Visste inte vilken tråd jag skulle lägga denna i...

Snyggt armband barnen gjorde till mig idag, va'?
Liiiite i inspirerat av Pepsi inlägget...

image.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Finns det band som inte smalnar av? Vill ha ett mocka till en gammal Omega. Men 18/16 ser så futtigt ut. Finns det 18/18 eller liknande?
 

Cryssarn

Rolex
en väldans massa cred till singularstraps som skickade ut dessa två till mig när posten hade bort den första beställningen. jag frågade inte ens om det, utan det var helt på deras initiativ. den högra skulle egentligen vara helt blå, men tyvärr var den slut.
IMG-20140702-WA0000.jpg
 

Marcus S

Breitling
Skulle vilja slänga på ett nato till min Sub men vet inte riktigt vart jag skall kolla efter det samt hur jag monterar på det. Skulle någon vänlig själ vilja länka lite sidor med snygga natoband (gillar stingrocka också) samt besvara frågan om det går att montera av länken på en Sub själv eller om man måste gå till urmakare, om man kan göra det själv, vad skall man använda för verktyg?

Tack på förhand!
 

Cryssarn

Rolex
Jo, var min första tanke också. Det enda jag tänker när jag ser det är DW. Som tur är så passade det orangea väldigt bra. Synd att posten slarvade bort min första beställning, och sen var mitt 1a, 2a och 3e val slut i lager.
fugly. men det där skulle kunna vara en av de väldigt få klockor som funkar på enfärgat vitt?
Tack för tipset. Mitt andra val var en blå-vitt.....men som sagt så fanns det inte kvar längre
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Skulle vilja slänga på ett nato till min Sub men vet inte riktigt vart jag skall kolla efter det samt hur jag monterar på det. Skulle någon vänlig själ vilja länka lite sidor med snygga natoband (gillar stingrocka också) samt besvara frågan om det går att montera av länken på en Sub själv eller om man måste gå till urmakare, om man kan göra det själv, vad skall man använda för verktyg?

Tack på förhand!


Www.Singularstraps.se
http://kholmen-straps.webnode.se
image.jpg
 

thomastheswede

Audemars
Förvisso inga stora pengar men det känns onödigt att beställa hem div band över nätet för att få en känsla för vad man vill ha så min fråga är: finns det nån butik i Stockholm som har Nato/Zulu som man kan köpa över disk?

Vill testa på min 5513, 1665 och 1680 i sommar men skulle gärna klämma och känna lite för att kunna bestämma mig för vilka band jag ska köpa.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Förvisso inga stora pengar men det känns onödigt att beställa hem div band över nätet för att få en känsla för vad man vill ha så min fråga är: finns det nån butik i Stockholm som har Nato/Zulu som man kan köpa över disk?

Vill testa på min 5513, 1665 och 1680 i sommar men skulle gärna klämma och känna lite för att kunna bestämma mig för vilka band jag ska köpa.
Krons Ur har haft en del inne iaf. Tyvärr till fina överpriser så man kan lika gärna beställa på nätet.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vet någon vart man kan få tag i ett gummiarmband till en Certina DS Action Diver liknande detta:
Vill ha med denna "låsningen" som liknar den som finns på Stållänkar..
 

Bilagor

  • IMG_4268.jpg
    IMG_4268.jpg
    38.7 KB · Visningar: 237
Vet någon vart man kan få tag i ett gummiarmband till en Certina DS Action Diver liknande detta:
Vill ha med denna "låsningen" som liknar den som finns på Stållänkar..


Står ju i posten precis över din. Modellen heter Bonetto Centurini 300 L eller D.
Jag köpte från thewatchprince, tog 3 dagar från beställning till leverens med FedEx från USA :)
Finns på urtid.com med, men där är det slut för tillfället....
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Står ju i posten precis över din. Modellen heter Bonetto Centurini 300 L eller D.
Jag köpte från thewatchprince, tog 3 dagar från beställning till leverens med FedEx från USA :)
Finns på urtid.com med, men där är det slut för tillfället....

Haha oops! Hade visst svaret mitt framför näsan på mig.. Aja, tack för upplysningen i alla fall :D
 

nifag

Cartier
Gillar Nato på sommaren. Men har i år fått svårt att se vad som utöver svart fungerar. Känner tvekan för alla andra färger. Vad sägs om det här?
IMG_2143.jpg
IMG_2144.jpg
Strålande! Jag tycker att oliv, mörkgrönt och grått nästan är mer användbart än svart. De åldras dessutom med större värdighet, framförallt Phoenix gråa...
 
Topp