• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Chuck

Patek
2-Faktor
5ate6yve.jpg


Kommer ut på köp&sälj våren 2017


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

richard1991

Cartier

Martinuz

Omega
Jaeger-LeCoultre Reverso Grand Taille på double loop/turn från struts - somrigt och livfullt.

NYKhNzh.jpg
rJJZxVy.jpg

Jaeger-LeCoultre Reverso Grand Taille på double loop/turn från struts - somrigt och livfullt.

NYKhNzh.jpg
rJJZxVy.jpg


Haha, den här varianten har jag inte sett förut, har själv en Reverso Grand Taille på sommarstruts nu, men aldrig sett double loop :O Kan inte bestämma mig för om det är snyggt, fult, coolt, eller bara snurrigt dock ;)

Här kommer bild! :)

bild 2 (1).jpg
 

JaegerHunter

Breitling
Haha, den här varianten har jag inte sett förut, har själv en Reverso Grand Taille på sommarstruts nu, men aldrig sett double loop :O Kan inte bestämma mig för om det är snyggt, fult, coolt, eller bara snurrigt dock ;)

Här kommer bild! :)
Klockan får betydligt mer liv på armen med två varv, dessutom är det ett sätt att få en väldigt strikt dressklocka att kännas mer casual. Double loop är vanligast på Hermés Cape Cod, men förekommer även i originalutförande på Reverso Classique.
 

Martinuz

Omega
Klockan får betydligt mer liv på armen med två varv, dessutom är det ett sätt att få en väldigt strikt dressklocka att kännas mer casual. Double loop är vanligast på Hermés Cape Cod, men förekommer även i originalutförande på Reverso Classique.

Man lär så länge man lever, tack för infon:) Det växer på mig men vet inte om jag gillar det ännu som sagt ;) Får komma med tiden :O
 

snajgel

Panerai
Vad har man egentligen för armbandsalterntiv till fasta bandstift?

Skulle vilja ha ett waffel-gummi eller liknande på min CWC men det är ju ganska kört. ;)

Finns det något annat än nato?
 

Carl Hornborg

Breitling
Hej!

Läderarmbandet till min Omega har gjort sitt.
Vad tycker ni det finns för snygga 18mm alternativ till orginalbandet (urmakaren vill ha 1500kr för ett nytt, vilket jag helt enkelt inte har råd med)?

2014-08-08 16.36.52.jpg
 
Min lilla Tissot på ett svart tropic, det är skönt och ser ok ut, men det känns så fel. Vad ska jag ha istället? Vill ha något tidstypiskt, inga naton, men vet inte vad. Tipps?

IMG_2900.JPG
 
Topp