• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Carl Hornborg

Breitling
Ett Hirsch band kanske.

Tack för tipset!

Blev ett Hirsch Mariner. Riktigt nöjd med resultatet, även om jag nog testar en mörkare nyans nästa gång.
2014-09-29 18.21.06.jpg
 

Joseph

Cartier
Införskaffat mig ett natoband för första gången. Sitter som en smäck på min AT!
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1412776518423.jpg
    uploadfromtaptalk1412776518423.jpg
    155.3 KB · Visningar: 235

Cryssarn

Rolex
Nu har tjejen min gått och köpt mig en klocka. Ingen märkvärdig klocka, men klart man blir glad över att hon har letat runt lite för att överraska mig lite :) det enda jag har lite halvt emot är länken. Har ni några förslag på vad man kan sätta på denna?
IMG-20141008-WA0003.jpg
 

egbert

Panerai
Beställde några band från SecTime i förra veckan. Idag kom de, tre textilband och ett gummi.
Först ut: Detta two-piece nato i olivgrön nylon med borstade ringar. Känner att jag hittat rätt. Traditionella nato med loopen bygger så hiskeligt tycker jag och remmen är alltid en kilometer för lång. Men detta är grejen. Lagom överskott och en close fit. Nu några skott:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

V

Cartier
Fick hem denna 70-talskaramell i veckan, stort tack Joakim.
Den är skönt asymmetrisk och i brist på en bättre beskrivning är stålet solstråle-räfflat :)
image.jpg
image.jpg


Jag har en tanke att den skulle passa fint på en racingstrap eller vanligt lädermed blåa sömmar.
Har någon tips om vart man kan köpa det i butik i Stockholm till ok kvalitet men kanske inte überpremium?

image.jpg
image.jpg
 

Glusch

Cartier
Beställde några band från SecTime i förra veckan. Idag kom de, tre textilband och ett gummi.
Först ut: Detta two-piece nato i olivgrön nylon med borstade ringar. Känner att jag hittat rätt. Traditionella nato med loopen bygger så hiskeligt tycker jag och remmen är alltid en kilometer för lång. Men detta är grejen. Lagom överskott och en close fit. Nu några skott:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Fasen det fungerar. Riktigt snyggt tyckte jag det blev!

Har själv inbillat mig att jag ska skaffa mig en NATO eller två till min PO, men verkar som många tycker att man ska ha den på länk och inget annat. Tänker mig något i den här stilen
Omega Seamaster Planet Ocean Orange Bezel (Automatic).jpg
 

egbert

Panerai
Fasen det fungerar. Riktigt snyggt tyckte jag det blev!

Har själv inbillat mig att jag ska skaffa mig en NATO eller två till min PO, men verkar som många tycker att man ska ha den på länk och inget annat. Tänker mig något i den här stilen
Omega Seamaster Planet Ocean Orange Bezel (Automatic).jpg
Snygg bild. Har också provat ett liknande kombo, men min erfarenhet är att det är kul en dag, sen åker länken på igen. Sedan funkar inte riktigt det traditionella natots konstruktion för mig, det bygger för mycket. Därav min nya test med tvådelade band i sobra färger, köpte ett olivgrönt, ett grått och ett svart. Ska köra med med det olivgröna en vecka nu, på kommande sol och badsemester. Ett svart gummi med orange söm är också inhandlat...
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Spana in tråden Oris och AWatraps....Jerico har snyggt läder på en Orisdykare. Han kan gott slänga in en bild här med för sökbarhetens skull [emoji6] (vet ej hur jag kopierar adress i tapatalk så ni får söka själva)
 

Galaxy

Rolex
Har ni tips på något snyggt, tunt stoppat, svart alligator/krokodilband? Tänkt till en Datejust framöver. Mottager gärna andra tips på vad som kan passa bra. Har tänkt mig en 1601 (vitguldsbezel) med vit/silvertavla (sjukt att planera bandinköp till en klocka som inte är din än? Förmodligen :D).

Hittade detta mockastrapet och detta struts som ser grymma ut. Vet någon var man kan köpa motsvarande?
img-20130528-wa0013.jpg

ny.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Har ni tips på något snyggt, tunt stoppat, svart alligator/krokodilband? Tänkt till en Datejust framöver. Mottager gärna andra tips på vad som kan passa bra. Har tänkt mig en 1601 (vitguldsbezel) med vit/silvertavla (sjukt att planera bandinköp till en klocka som inte är din än? Förmodligen :D).

Hittade detta mockastrapet och detta struts som ser grymma ut. Vet någon var man kan köpa motsvarande?


Det nedre ser ut som hirsch massai ostrich.
 
Topp