• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jeg tenkte kjöpe bandet under fra Hirsch til min Black Bay, men hittar det inte nånstans. Noen som har tips til hvor det går å få tak i eller bestilles uten at det er flere veckors leverans?

Tar veldig gjerne imor tips på andre merker eller butikker også så det behöver ikke väre Hirsch.

IMG_4670.PNG
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Jag är på jakt efter perlonband av lite bättre kvalitet. Jag har hört att Eulit ska vara bra men tyvärr verkar de gråa modellerna vara slutsålda där jag har letat. Finns det någon här som kan tipsa om liknande band eller var man kan tänkas få tag på dessa? Jag letar efter något i samma stuk som på bilderna nedan:
perlon1.jpg
perlon2.jpg
perlon3.jpg
 

Patrik.L

Omega
IMG_4100.JPG
Jag har i dagarna införskaffat en Omega Seamaster. Underbar klocka på alla sätt o vis förutom att det är 21 mm mellan luggarna, va fan! Skulle säga att det är bra svårt att hitta en sida som erbjuder band med bredd 21 mm.

Kan någon hjälpa mig?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
IMG_4100.JPG
Jag har i dagarna införskaffat en Omega Seamaster. Underbar klocka på alla sätt o vis förutom att det är 21 mm mellan luggarna, va fan! Skulle säga att det är bra svårt att hitta en sida som erbjuder band med bredd 21 mm.

Kan någon hjälpa mig?
Jag har för mig att jag köpte något 21mm på antingen Strapcode och/eller Watchbandcenter.
 

RonJeremy

Cartier
Någon som testat tropic-gummit från watchgecko? Går i tankarna om att köpa ett till min Seiko 7002 men är rädd för att det upplevs för tjockt.
2D8FD032200C07536DCD59E876718276.jpg
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Jag är på jakt efter perlonband av lite bättre kvalitet. Jag har hört att Eulit ska vara bra men tyvärr verkar de gråa modellerna vara slutsålda där jag har letat. Finns det någon här som kan tipsa om liknande band eller var man kan tänkas få tag på dessa? Jag letar efter något i samma stuk som på bilderna nedan:
perlon1.jpg
perlon2.jpg
perlon3.jpg

Citerar mig själv om någon skulle vara på jakt efter något liknande i framtiden. Jag hittade några liknande band hos misterchrono.com. Deras perlon var inte den bästa kvalitet jag sett men var av precis det utseendet jag var ute efter. De har däremot skickat fel storlek på band till mig två gånger nu men det ordnar väl sig till slut. :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag har funderat länge över alternativ till länk på min Sbgx093, och internet erbjuder inga lyckade förslag.
Mina tankar är som följer:
Bandet måste vara svart.
Bandet måste vara platt.
Bandet ska inte vara rally eller sporthålat.
Bandet kan ha kontrastsöm, men inget vintageaktigt.
Söm över kanten (vid bandstiften) går bort, då de förlänger klockan som redan är ganska stor på mig.
Nato eller perlon behöver vara tvådelad för att inte bygga för högt.
Jag tyckte det här blev rätt lyckat. Vad borde jag mer testa?
C1147AC7-5B18-497D-9002-FF2FDB921530.jpeg
 
Topp