• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har galet svårt att bestämma mig för färg och det är inte helt lätt att få en känsla för det på bilderna på hemsidan. Pendlar mellan light tan och dark tan. Är detta ett Light Tan?
Yep. Light tan. Mitt har dock fått lite vatten på sig efter jag använde det något år under Vikingarännet. :)
 

GurraG

Cartier
Yep. Light tan. Mitt har dock fått lite vatten på sig efter jag använde det något år under Vikingarännet. :)

Tack för info. Jag tycker just light tan-färgen är galet vacker men kan inte bestämma mig för vad jag tycker passar bäst på min nyligen inköpta 70-tals Hamilton Chrono-matic. Jag vill byta ut det bandet som sitter på för det är ett orignalband som kommer krackelera på en vecka och jag gillar verkligen det lite "råa" looken på Horween. Vad tycker ni? Tavlan pendlar från ljusblå till mörkblå beroende på ljuset.

AJc53C3.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Utan att ha sträckläst tråden.
En klocka är alltid snyggast med orginalband. Allt annat ser inte så lika bra ut. (Milt uttryckt)
Speciellt icke estetiskt tilltalande är singular straps. (Oops vet att det rimmar dåligt då de sponsrar)
Ok, lagt en brak-skit nu. Vet det.
 

Sond

Patek
Tack för info. Jag tycker just light tan-färgen är galet vacker men kan inte bestämma mig för vad jag tycker passar bäst på min nyligen inköpta 70-tals Hamilton Chrono-matic. Jag vill byta ut det bandet som sitter på för det är ett orignalband som kommer krackelera på en vecka och jag gillar verkligen det lite "råa" looken på Horween. Vad tycker ni? Tavlan pendlar från ljusblå till mörkblå beroende på ljuset.

AJc53C3.jpg
Jag kollade med Thetimetreverler.co vilket av deras band som mest påminner om det som finns på bilden. Light Tan blev svaret. Jag beställde och tycker mitt är något, något ljusare men ganska likt. Som den positiva människa jag är hoppas jag att mitt ska mörkna något så det blir exakt som på bilden..:)
Snh04lq.jpg
 

RDFG

Cartier
Många fina varianter i denna tråd. Nedan ser vi min speedy på ett rios advance från urtid. (dsotm wannabe?)

Ld5undc.jpg
 

Watch out

Cartier
Kul tråd!

Hittade i gömmorna lite sen nittiotalsnostalgi i klockarmbandsform. Mitt från den välmående och spänstiga IT-bubblan. På den tiden Google var en liten kul plojsite och Netscape härskade tillsammans med Altavista över nätet. Jonas Bigersson fleecechockade runt och man själv började dagen med att sätta Sugar Ray och OMC i kö på Spraydio. För att sedan spendera resten av tiden med att försöka logga in på BOO.com, självklart med några sköna Digger- och Slackerfigurer från Netbabyworld på skrivbordet runt arbetsdatorn.

En Certina DS med militärband från Acne Jeans runt handleden har aldrig känts så bra som just då. :happyhappy: How Bizarre..

24xm62u.jpg

2qtdg09.jpg
 

GurraG

Cartier
Vad säger ni om de som är tveksamma till brunt band till svart tavla..? Personligen tycker jag ofta det går mycket bra. Men vissa "stilexperter" säger no no...

Personligen har jag svårt för att blanda brunt och svart, vare sig det är på klockor eller på kläder men det är ju en ren smakfråga. Kör i vind om du gillar det.
 

alfons

Cartier
hf5KrrW.jpg
quote="KalleKnuda, post: 171306, member: 1550"]Sist jag kollade där så var alla slut, ser ut som att de fått in massa nya dessutom! Vilket tror du klär min speedy? :happyhappy:[/quote]



Jag är väldigt svag för brun mocka! :pompus:
 
Topp