• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

D

Deleted member 7325

Guest
Efter mycket om och men så beställde jag ett combat strap från ArroonBespoke, Det var dyrt men håller hög kvalité och är nog det bästa bandet jag haft hitils, Passar fint till Tudor ochså
20190202_084905.jpg
_DSC0506.JPG
 

Nils Oscar

Breitling
Något tips på bra ställen att köpa läderband till skx-modeller?
Måste finnas massor av ställen. Jag har precis beställt ett läderarband till en sportig klocka från Vlad Straps på siten Etsy. Där säljs vintage och handarbeten. Har hittills betalat 10 USD i förskott. Etsy-siten har fått en hel del dålig kritik från både säljare och köpare. Jag återkommer hur det går. Hade du tänkt dyka med klockan?
 

Kessler

Rolex
Vill ha ett plastarmband till denna så jag kan ha den som beater och sportklocka istället för min F-91W. Men är ju 18mm så blir inte så snyggt med ett vanligt 18mm-band (kan leta fram bild på när denna hade F-91W bandet på sig om så önskas hehe) Tips på sida som säljer 18mm band men som sticker ut till 22mm (och tror den smalnar av till 20mm) som länken gör?

Finns säkert att köpa bandet från den svarta versionen men lär kosta typ som en ny klocka inkl. bandet gör.

Screenshot_20190212_202143_com.android.gallery3d.jpg
 

Piecar

Breitling
Köpte från colareb, lite besviken måste jag säga, "målade" ändar av lädret, trodde det var lite mer rå stil på banden. Never the less, fortfarande sjukt snygga band!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Köpte från colareb, lite besviken måste jag säga, "målade" ändar av lädret, trodde det var lite mer rå stil på banden. Never the less, fortfarande sjukt snygga band!
Ja dom är ju inte "fantastiska" som en del vill göra dom till men hyggligt prisvärda. Ställer mig dock lite tveksam till hur länge dom håller. Jag har inte haft mina tillräckligt länge för att uttala mig ännu.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hej! Jag har försökt (verkligen) att hitta något ställe på nätet som säljer RIOS banden. Det finns ju så några (Watchband center, Gnomon watches, Panatime och en Ungersk som försöker se ut som om dom är RIOS hemsida vilket jag inte tror dom är.
Men..... Ingen av dom har ju ett stort sortiment. Jag hittade en riktigt fin RIOS katalog på nätet någonstans o där finns MASSOR av modeller. Var i hela friden säljer dom sina band??? Förslag (andra än de jag hittat och andra än enskilda ebay säljare) mottages tacksamt!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej! Jag har försökt (verkligen) att hitta något ställe på nätet som säljer RIOS banden. Det finns ju så några (Watchband center, Gnomon watches, Panatime och en Ungersk som försöker se ut som om dom är RIOS hemsida vilket jag inte tror dom är.
Men..... Ingen av dom har ju ett stort sortiment. Jag hittade en riktigt fin RIOS katalog på nätet någonstans o där finns MASSOR av modeller. Var i hela friden säljer dom sina band??? Förslag (andra än de jag hittat och andra än enskilda ebay säljare) mottages tacksamt!
Kolla Ebay. :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jo fast rimligtvis måste ju ett sådant märke som RIOS ha en ordentlig vanlig sälj kanal och jag har då inte hittat någon på ebay med ett komplett sortiment. Sedan kanske man kan leta runt där o hitta den modell man söker från en handlare med bra omdömen men jag menar en större handlare med bra sortiment.
Varför det? Hirsch har ju inte det? De är väl snarast grossister, båda två.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
WatchObsession/hirschstraps har ju nästan hel utbudet, dessutom kan man enkelt beställa ifrån Klockmaster Fältöversten. RIOS är betydligt knepigare att hitta tycker även jag.
Ja, jag säger inte emot det; men det har de facto ingen egen butik - de har återförsäljare, Likadant med Rios. Sen håller jag helt klart med om att det är klurigare att hitta Rios, men har aldrig haft några bekymmer att hitta de band jag söker från tillverkaren, inom Europa, på Ebay. Därav mitt tips. :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jo fast rimligtvis måste ju ett sådant märke som RIOS ha en ordentlig vanlig sälj kanal och jag har då inte hittat någon på ebay med ett komplett sortiment. Sedan kanske man kan leta runt där o hitta den modell man söker från en handlare med bra omdömen men jag menar en större handlare med bra sortiment.
http://www.ebaystores.com/UHR-BAND/_i.html?_nkw=Rios&submit=Search&_sid=29494619 - Här är en säljare med ett hyfsat brett utbud av Riosband, från Tyskland - har handlat här flera gånger själv. :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor

papabear

Panerai
2-Faktor
Tips på butiker som säljer band i Stockholmsområdet som inte är tillverkade av Hirsch? Jag har inte varit superaktiv i mitt letande men upplever att det nästan övervägande bara säljs Hirsch överallt, eller har jag fel?
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Hej,
Någon som vill hjälpa mig att hitta ngn box som är gjord för att förvara klockarmband? 20-30 armband vill jag gärna att den klarar av.

Tack!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej,
Någon som vill hjälpa mig att hitta ngn box som är gjord för att förvara klockarmband? 20-30 armband vill jag gärna att den klarar av.

Tack!

Saxat från annan tråd.

Semi-OT, men hur förvarar ni era band? Jag blev trött på det totala kaos som råder i den skrivbordslåda som agerar bandlåda hemma hos mig och köpte därför detta. Finns det någon snyggare variant att tillgå i framtiden tar jag gärna tips på det. :D
A9E31E03-7863-4B91-8764-0B7B9561BF9C.png
 
Topp