• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Lutte

Cartier
2-Faktor
Letar efter ett snyggt gummiband med curved ends till en sarb035, alltså 20mm. Tror ni det går att slå till på de flesta eller är det ett riskfyllt spel? De jag hittar är ofta märkta med en specifik modell (ofta dykare)..!

Inspobild lånad från google:
upload_2019-5-9_23-38-19.jpeg

eieiwatchstraps skulle kunna ha, men det är lite hit or miss med kvaliten.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vill ha ett band likt detta. 18mm.

Det här är från cns. Det var den sämsta kvaliten jag någonsin sett. Men gillar färgen och designen. Tips på liknande i bra kvalitet?


Heritage_Tanned_leather_watch_band_1_900x.jpg


Vill ha med tråd där uppe. Pris max 500kr.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Nytt gummi med rundade ändar för Seiko SKX från Straposphere. Kostar runt 30 USD, skeppas dock från Singapore så landar väl på i krokarna 400 spänn efter avgifter.

8D21F46F-067A-40FF-9494-880915094B52.png
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Har blivit rätt förtjust i MN-liknande, elastiska band. Det här är från Cheapest Nato. Själva bandet känns ganska likt Erika's originals, men fästannordningen är desto mer o-elegant i jämförelse. Men sen är den också till bråkdelen av priset. Jag klippte av en bit på längden så att bandet inte skulle ligga dubbelt under klockan. Funkar rätt bra ändå tycker jag!
Har också provat Geckotas variant. Den tyckte jag inte så mycket om. Den känns för tunn...och dessutom för lång för mig med pyttehandleder (eftersom de ju inte beskär banden utifrån dina mått som Erika gör). Det funkar ju, men ...ja.
strap1.jpg
strap2.jpg
 

jacoby

Cartier
Vad finns de för mer webbshoppar som någon kan rekommendera FÖRUTOM watchgecko.com och strapcode ?
Dessvärre har inte watchgecko något av de Jubilee armbanden som jag är ute efter :/
 

Oskar

Omega
Tjena! Lite snabb hjälp sökes här:

Jag gifter mig 10:e augusti, men kommer inte vara hemma från 5 augusti och kom idag på att jag behöver ett nytt brunt band band (gärna krokodil) till min lilla guldiga certina som jag tänkte använda.

Har någon tips på var man kan hitta dressiga armband på 18mm med levernas på under en vecka i Sverige? Royalstraps har tyvärr bara 20 mm och utbudet hos de lokala urmakarna känns sådär.

Tänkte först beställa från watchgecko men insåg att jag behöver lägga på 15 pund för snabbleverans om jag ska hinna, vilket känns lite onödigt med tanke på den övriga prisbilden.
 

jacoby

Cartier
Tjena! Lite snabb hjälp sökes här:

Jag gifter mig 10:e augusti, men kommer inte vara hemma från 5 augusti och kom idag på att jag behöver ett nytt brunt band band (gärna krokodil) till min lilla guldiga certina som jag tänkte använda.

Har någon tips på var man kan hitta dressiga armband på 18mm med levernas på under en vecka i Sverige? Royalstraps har tyvärr bara 20 mm och utbudet hos de lokala urmakarna känns sådär.

Tänkte först beställa från watchgecko men insåg att jag behöver lägga på 15 pund för snabbleverans om jag ska hinna, vilket känns lite onödigt med tanke på den övriga prisbilden.

https://www.klockimport.com/klockar...and-18mm/laderarmband-elegance-morkbrun-18mm/
Eller
https://www.klockimport.com/klockarmband/18mm/laderarmband-brun-18mm/

Kolla annars deras sortiment.

Alternativt kolla:

https://tidochting.se/
 

mouqvist

Rolex
Har en liten fråga om natoband. Har aldrig varit förtjust i dem men har använt ett några dagar och tycker att det kan funka faktiskt.
Undrar dock vad syftet är med det extraband som ligger närmast huden, det borde räcka med det band som träs igenom stiften. Vilken funktion fyller det egentligen?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har en liten fråga om natoband. Har aldrig varit förtjust i dem men har använt ett några dagar och tycker att det kan funka faktiskt.
Undrar dock vad syftet är med det extraband som ligger närmast huden, det borde räcka med det band som träs igenom stiften. Vilken funktion fyller det egentligen?
Den extra biten ser till att klockan inte kan glida av natot när du har den av armen. Skulle du bara ha en enda lång bit och du lyfter klockan i bandet på den sidan där spännet sitter så...
 

DrDre

Patek
Ville bara tipsa om några band som jag köpte nyligen. Sailcloth från Royalstraps.

Väldigt fin finish.
Bekvämt och trots att det är varmt så klibbar de inte.
Finns med olika färger på sömmen.
De har integrerade bandstift som gör det enkelt att byta band.
Jag tror att de går att simma med.
Priset, 250 kr, gör dem löjligt prisvärda.
Förutom banden per se, så skickar säljaren prylarna fort och smidigt.

Nackdelar? Det enda jag kan komma på är att det vore roligt om de hade funnits i fler färger. Tex på sommaren vill folk kanske ha kanske vitt, orange eller klara glada färger.
1D8226CC-0A86-4D39-BFA2-BB3F571DD70A.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har en liten fråga om natoband. Har aldrig varit förtjust i dem men har använt ett några dagar och tycker att det kan funka faktiskt.
Undrar dock vad syftet är med det extraband som ligger närmast huden, det borde räcka med det band som träs igenom stiften. Vilken funktion fyller det egentligen?
Jag brukar klippa av "extrabandet". Ser ingen mening med det och klockan sitter bättre och närmare handleden utan det. Har aldrig varit med om en klocka som sitter löst när man har trätt igenom natobandet så att det finns risk att den kan åka av.
 

Ludwig.AG

Breitling
Köpte nyligen hem lite natoband från royalstraps, dessvärre upptäckte jag vid byte av banden att en av klockorna ska ha 24mm band, inte 22... Och royalstraps har inte det bandet i 24mm.

Nu har jag letat precis överallt, men hittar ingen sida som säljer det jag är ute efter; olivgrönt natoband med gul stripe, 24mm.
Någon som har ett tips? Jag får ju rocka 22mm tills att jag hittat en ersättare :/
20190802_204003.jpg
 

Omnicide

Breitling
Köpte just en monvis dykare och letar efter ett passande klockarmband, lite inne på läderdykare men även andra förslag mottages tacksamt, den har en del patina och slitage så något lite rough skulle nog inte skada.

11792136_zoom_v1564321119482.jpg


Länk till klockan.
 

GADA

Omega
1ADEA984-3F81-4FF7-8CAE-EEEB38E2DD45.jpeg
Fick nyss hem ett canvasband från Red Rock Straps. Tillverkat av en militärväska från 1964 tydligen. Dan på RRS är mkt bra att ha o göra med, inga problem som helst att kustomisera bandet som man vill. Sen låg det i tullen nästan en månad vilket var lite frustrerande.
 
Topp