• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Fan vad tråkig jag är, så här kan jag ju inte ha det. Tips tack
IMG_20190902_202208.jpg
Störst potential har nog citizen längst till höger. Dels för att den nog gör sig bra på läder, och dels passar inte länken fantastiskt. Svart hirsch liberty?
 

Skylla

Omega
Hej!

Funderar på att köpa nya kläder till min seamaster. Den har suttit på länk sen jag köpte den. Har ni några inspirerande bilder eller tips på vad som skulle kunna passa? Det är en den nya seamastern med svart tavla. Tack!

(Tilläggas bör kanske att jag inte är så sugen på omegas egna naton då de är hutlöst dyra)
 
Hej!

Funderar på att köpa nya kläder till min seamaster. Den har suttit på länk sen jag köpte den. Har ni några inspirerande bilder eller tips på vad som skulle kunna passa? Det är en den nya seamastern med svart tavla. Tack!

(Tilläggas bör kanske att jag inte är så sugen på omegas egna naton då de är hutlöst dyra)

Köp en Speedy-länk! Jag gillar originallänken men speedylänken tycker jag ändå är ett lyft.
fec49d6a988c844ad3293531c3485cc0.jpg

Om 3k är för mycket så gillar jag perlon
b3bb72ee87f7058bbee29c18fc6cf397.jpg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag kör en dubbelpostning här: Jag har nyss fått hem ett band från Molequin i deras Grained Calf-serie. Detta är i färgen "Desert Sand" och jag monterade det på min SARB035. Tog dessutom deras premium-spänne.

Hittill, efter tio minuter, tycker jag det är ett mycket trevligt band med hög kvalitetskänsla. Ganska tunt jämfört med de lite grövre banden jag brukar bära och därmed otroligt skönt att bära. Fråga mig igen om ett halvår kanske jag kan utlåta mig om långtidskvalitet med. :)

SARB Molequin1.jpg
SARB Molequin2.jpg
SARB Molequin3.jpg
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CNS, men det var iofs i deras billigaste sortiment...
 
Senast ändrad:

pemlock

Panerai
2-Faktor
Snubblade över den här inte helt nya videon för ett tag sedan. Lite stiltips när det gäller klockarmband. Håller med om det mesta utom hans åsikt om svart - svart är visst helt rätt till vissa klockor. (Ibland spelar han en låt i slutet av sina videos också, men tyvärr inte denna. Det var väl för varmt... )
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CSN, men det var iofs i deras billigaste sortiment...
Ett tips: Sök lite på KS så kommer du att hitta duktiga personer som många här på KS köper ifrån. De brukar ligga på under tusenlappen ner mot 500 kr och då gör de bandet precis utifrån dina önskemål. Vanligast är läder, men lax, groda, canvas, orm, alligator, gamla ammunitionsväskor etc förekommer också, liksom massor av färger och strukturer.
 
Senast ändrad:

Danneswe

Cartier
Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CSN, men det var iofs i deras billigaste sortiment...

Här har du en tråd med läderhantverkare på KS. Betala hellre lite mer för ett handgjort band i bra läder är billiga skräpband. Skulle du köpa ett band av någon här och det går sönder så är jag rätt övertygad om att hantverkaren i fråga kommer laga bandet eller erbjuda dig ett nytt. Anledningen är helt enkelt att de flesta här som tillverkar klockarmband inte gör det primärt för att tjäna pengar utan det är en hobby och det finns en stolthet i att tillverka en så bra produkt som möjligt. Priser har jag ingen direkt koll på, men det beror nog mycket på hur duktig hantverkaren är och vilken finish du förväntar dig. När någon lägger säg fem timmar på ett klockarmband så är det tveksamt att personen vill sälja det för 500kr. https://klocksnack.se/threads/diy-läder-projekt-samlingstråd.51306/page-44
 

Måberg

Panerai
En kund på jobbet hade en vintage Citizen på grått perlon häromdagen och jag blev lite sugen på att testa det på mina egna vintageklockor! :)
Vart hittar man schyssta prisvärda perlon? Helst i Sverige, men andra förslag är välkomna. Letar primärt 18mm och 20mm.
Minns att jag köpte av en medlem här för några år sedan som sålde i säljes-sektionen men hittar inte nån annons från honom längre..
 

Hjelm

Rolex
En kund på jobbet hade en vintage Citizen på grått perlon häromdagen och jag blev lite sugen på att testa det på mina egna vintageklockor! :)
Vart hittar man schyssta prisvärda perlon? Helst i Sverige, men andra förslag är välkomna. Letar primärt 18mm och 20mm.
Minns att jag köpte av en medlem här för några år sedan som sålde i säljes-sektionen men hittar inte nån annons från honom längre..
Cheapestnatostraps.com? :)
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
En kund på jobbet hade en vintage Citizen på grått perlon häromdagen och jag blev lite sugen på att testa det på mina egna vintageklockor! :)
Vart hittar man schyssta prisvärda perlon? Helst i Sverige, men andra förslag är välkomna. Letar primärt 18mm och 20mm.
Minns att jag köpte av en medlem här för några år sedan som sålde i säljes-sektionen men hittar inte nån annons från honom längre..
strapped.se, de har även tvådelat perlon.
 

Valde

Omega
2-Faktor
Tja! Vad tror ni om länk till denna? Och i så fall vilken typ? Mesh är ganska uteslutet!
 

Bilagor

  • B22EB15B-6E2E-4D83-8B5E-A7529AE447FA.jpeg
    B22EB15B-6E2E-4D83-8B5E-A7529AE447FA.jpeg
    77.3 KB · Visningar: 7

Junior

Breitling
Hej
Är ny här och är på jakt efter min första ”fin” klocka, är riktigt sugen på en Omega Aqua Terra.
Skulle vilja ha något armband att byta av länken med, någon som har förslag på vad man kan köpa ?
Mvh
 

Nils Oscar

Breitling
Någon som har tips på bra läderband (19 mm, kanske ställer till det?) i sub 500 kr-klassen? Eller måste man gå över det för att få något med OK kvalle? Har testat och ogillat Geckota och CNS, men det var iofs i deras billigaste sortiment...
19 mm ställer inte till det. Det du vill ha kanske inte finns på lager. Värre än så är det inte.
 
Topp