• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Någon som testat detta waffleband från Strapsco?

pu16.1-Angled-Silicone-Rubber-Strap-in-Black.jpg
I had that one, dont know if it's still for sell but Not great in my use, it aged in less than 6 months, had to throw it away.
 
Googlat en del men just 19mm gummi verkar lite knepigt. Skulle gärna hitta ett som sluter upp mot boetten med hyfsat passform. Tänkt everest på en sub.

Tips? Ska sitta på Sbgn003
IMG_20190203_113834-01.jpeg

Fanns det inte något gummi till BB36? Kanske kan passa?
Ask Felix, I know For a fact that SS have few straps contracted from Hirsch, and Hirsch is among 10 best in the world!
 

Siksten

Omega
2-Faktor
Har haft en massa olika billiga NATO-band men tycker alla har så risig hårdvara. Gillar att knäppa dem hyfsat tight och den lilla "haspen" åker förr eller senare alltid ur och bandet släpper. Var ska jag köpa ett band där spännet är lite mer rejält?
 

cajafu

Breitling
Hej!

Jag håller på att ge upp.

Finns inga snygga Nato-eller Zulu eller bara textila band, tvådelade, i bra kvalitet, att köpa nånstans!? Hittar det inte, trots trålande av såväl svenska som utländska websidor. Den enda webshop jag finner kommer nära är mastersintime.de, men där kostar frakten typ 150 spänn och de är kända för att vara långsamma. Är det enda alternativet?

Ska ha till min gamla Seiko som är väldigt lik nuvarande Seiko 5.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Jag håller på att ge upp.

Finns inga snygga Nato-eller Zulu eller bara textila band, tvådelade, i bra kvalitet, att köpa nånstans!? Hittar det inte, trots trålande av såväl svenska som utländska websidor. Den enda webshop jag finner kommer nära är mastersintime.de, men där kostar frakten typ 150 spänn och de är kända för att vara långsamma. Är det enda alternativet?

Ska ha till min gamla Seiko som är väldigt lik nuvarande Seiko 5.
56 sidor i denna tråd. Finns det inga alternativ bland dessa 1658 poster?
 

cajafu

Breitling
Nej, då hade jag inte frågat. Har inte hittat ett enda i grön färg som liknar specifikationen ovan.

Och dessutom, hade det varit en sån ofattbar synd om jag hade ställt denna fråga även om det fanns något fem år gammalt inlägg? Vad vore skadan med det? Webshoppar öppnar och stänger ju hux flux, och utbudet förändras i samma takt.
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nej, då hade jag inte frågat. Har inte hittat ett enda i grön färg som liknar specifikationen ovan.

Och dessutom, hade det varit en sån ofattbar synd om jag hade ställt denna fråga även om det fanns något fem år gammalt inlägg? Vad vore skadan med det? Webshoppar öppnar och stänger ju hux flux, och utbudet förändras i samma takt.
Jag hittar butiker som säljer gröna nato och zulu. Sen vad du definierar som snyggt är ju upp till dig.
Tvådelade finns det i canvas, textil, från @Feskarn här på forumet som ganska många har köpt. Återigen, vad du definerar som snyggt vet jag inte heller.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Jag behöver lite hjälp med att hitta ett lämpligt band till min parfymklocka. Behöver vara 17mm. Gärna något vulgärt / ögonstickande som matchar :)

P_20200319_1010042.jpg P_20200320_1025492.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Jag letar efter ett full bund i svart läder med svarta stygn!
20mm, 41.5mm, L2L på 48.5mm
Skall vara denna modellen, vem, vart? Hjälp!
09D03B46-CCC0-4C86-9039-683D933B8F46.jpeg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är sugen på ett gult gummi till min nya dykare (som jag fortfarande inte testat pga OWG-march, jobbigt nu :banghead:...
Gärna hyggligt pris men hyfsad kvalisort.
Förslag emottages tacksamt.
DSC_0805-01.jpeg
 

Zeta

Omega
På jakt efter ett snyggt svart strutsband till en Reverso för att fortfarande hålla uret dressat men lite mer informellt/mindre "tuxedo". Jag har letat på ebay och generellt googlande och antingen inte hittat ett snygg eller alldeles för dyrt (1000++). Är det någon som sitter inne på information om ett bra, snyggt, och affordable märke att rekommendera?
 

Slqv

Omega
Sålt min Oris 65 men saknar det grymma tropicbandet. Är det någon som har tips på var man kan hitta något på samma kvalitetsnivå? Har köpt något i 200kr-klassen men som så många andra billiga gummiband det känns ”kladdigt”.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
På jakt efter ett snyggt svart strutsband till en Reverso för att fortfarande hålla uret dressat men lite mer informellt/mindre "tuxedo". Jag har letat på ebay och generellt googlande och antingen inte hittat ett snygg eller alldeles för dyrt (1000++). Är det någon som sitter inne på information om ett bra, snyggt, och affordable märke att rekommendera?
Är det 19mm?
 

Zeta

Omega
Aldrig tänkt på hur risigt trycket på tavlan är egentligen. Bokstäverna nästan blöder ihop, ingen definition alls på ROLEX, mycket mer färg i PERP än i OYSTER osv... Kronan i rehåtten off-center med. Märks att det är en instegsmodell som rolex själva inte lägger ner så mycket energi på jämfört deras high-end range.


oj, klantigt av mig. Yes det är 19 (till 16 om jag minns rätt) som jag letar
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Hallå!

Har en Constellation Pie Pan (18 mm) guld på stål som jag känner förtjänar ett bättre band än det jag har på den nu. Jag ser i sommar fram emot att bära den på ett fint ljusbrunt mocka från @Feskarn men fram till dess vill jag hinna byta upp mig även gällande lädret.

66D3EB55-71FB-482A-B319-11806FCCA3C3.jpeg


Vad har ni för tips? Har bl.a. tittat på:
https://www.watchgecko.com/contoured-handmade-italian-leather-short-quick-release-watch-strap - gillar att det är lite kortare då jag har cirka 16,5 cm handled, men det är inget måste.

Vad har ni för idéer? Är som sagt ute efter brunt - mörkbrunt och lite premiumkänsla.

Edit: kan även tänka mig att leta upp ett BOR. Men det verkar sjukt svårt att hitta ett original. Vill inte ha ett fake Omega BOR men kan tänka mig ett noname - några tips?

Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Idag kände jag att det var dags att klä ner kontorsklockan lite då jag ändå jobbar hemifrån. Det blev ett Hirsch Merino i mörkbrunt. Ett av deras skönaste band tycker jag, har ett svart sedan tidigare på en annan klocka. Nu levererades det med quick release stift. Enligt säljaren har Hirsch börjat med det på sina nya band...
E8E4E409-1E89-4823-BC81-1DF8F0EA46B9.jpeg

F0CCF1FF-0D0E-41C1-B65F-AA2611C56EBB.jpeg
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Var hittar jag ett riktigt snyggt textilband 22mm i färgen grön khaki/militärgrön?

Helst avsmalnande.
 

cycleMagnus

Panerai
Finns det några vettiga alternativ till curved rubber som är lite tunnare? Jag skulle vilja prova det men alla modeller jag hittat är ganska tjocka vilket jag både tycker är fult och även obekvämt eftersom det får denna effekt på mina smala handleder:
Zuludiver har ett tunt gumminato.
https://www.watchgecko.com/zuludiver-328-italian-waterproof-rubber-nato-watch-strap-bonetto
Annars är detta översta tunt också, men hittar det inte längre..
https://klocksnack.se/threads/vintage-dive-straps-från-bonetto-cinturini.22491/
 
Topp