• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Gagarin bandet!

Postade denna på rysstråden men tycker nog att denna passar här också! Finns då och då på tratten. Många kallar den för turistbandet då det gick och köpa när turister började vara nyfikna på murens fall i Berlin. Många marknader runt turistplatser sålde dessa när öst och väst möttes - jag tycker det är nostalgi. Den är vanligast och snyggast i svart. Här är min ljusbruna variant. Lite ovanligare men mycket fulare!

xVatCzN.jpg
Pj9aMu5.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tänkte visa ett härligt tropicband som jag köpte av sunkan för ett tag sedan. Bandet känns riktigt bra, stor skillnad jämfört mot andra tropics jag har testat. Nu är det bara det roliga kvar, hitta en klocka som ska få äran att ta påsig detta band. Kanske en härlig vintage Omega SM300?

ZnsER4U.jpg

P8SUOws.jpg

XFndYJH.jpg

RGSUrqK.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Sea Dweller på Nato

Det jag ogillar är hur spännet inte hamnar under armen utan mer på sidan. Verkar vara samma med alla Nato, eller är det bara hos mig ?
3aoL4GD.jpg


HC9fMQO.jpg


0F232Z7.jpg


Vilket tycker ni är bäst?
 

Bruset

Panerai
Sea Dweller på Nato

Det jag ogillar är hur spännet inte hamnar under armen utan mer på sidan. Verkar vara samma med alla Nato, eller är det bara hos mig ?

Samma med alla. Men du kan alltid klippa "flärpen" och på så sätt flytta bandet. Får klockan närmare armen också. Smaksak men beror mkt på vilken klocka det är också.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Samma med alla. Men du kan alltid klippa "flärpen" och på så sätt flytta bandet. Får klockan närmare armen också. Smaksak men beror mkt på vilken klocka det är också.

De e ju fan att de inte kan göra det lilla bandet längre så spännet hamnar under armen.

Syfte m att ha det som nu? Finns någon tanke?
 

Bruset

Panerai
De e ju fan att de inte kan göra det lilla bandet längre så spännet hamnar under armen.

Syfte m att ha det som nu? Finns någon tanke?


bandet är ju framtaget för att kunna ha utanpå dykardräkten, därav längden. men att den korta delen är så kort vet jag inte varför. kanske lättare fastnar i typ nån big dykkniv eller så om spännet sitter under armen och inte på sidan..? nån annan kanske vet?
 

Mr Chance

Kalmar
Det jag ogillar är hur spännet inte hamnar under armen utan mer på sidan. Verkar vara samma med alla Nato, eller är det bara hos mig ?

Bruset har rätt, det är lika för alla. Jag har i alla fall aldrig haft ett nato som inte hamnat snett under armen, men som någon påpekade är det kanon om man mest ägnar sig åt deskdiving...

För övrigt har jag märkt att jag gillar nato mer och mer. Kollar jag i min klocklåda sitter just nu 75 % av mina klockor på nato. Bekvämt, slitstarkt och går att variera i all oändlighet. Passar dessutom på de flesta klockor, kanske inte rena dressare men i stort sett alla andra. Här en bild på min O&W kronograf iklädd svart nato.

Wg91GsI.jpg


:)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag har spanat lite till och från efter Omegas double ridged shark armband men börjar inse att det inte är så lätt att hitta.
Har ni några tips på alternativ?

27037-a674530817b45af448f79f0b3e5b5987.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Timefactors racingband samt deras naton? Bra pris och relativt billig frakt.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Är det bara jag som har totalmissat hemsidan http://www.tickerroom.se/ ?
Dom har riktigt bra pris på natoband, alltid gratis frakt samt gratis verktyg vid köp av 3 eller flera band.

Någon som har handlat därifrån som kan ge något omdöme om deras natos? Kan bli en beställning därifrån i helgen.

Deras facebooksida - https://www.facebook.com/TickerRoom


Smygreklam? :) Är det någon som har beställt härifrån? Om det är legit så är det nog dags att fylla på med lite band :). Men faan vad störande det är att hälsas välkommen med en fet jävla särskrivning; "Nato band".

För övrigt är materialet som Natoband är gjorda av jäkligt billigt (typ 5-6 kr/band), så priser över 60-70 kr är inte rättfärdigade (i mitt tycke).
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Smygreklam? :) Är det någon som har beställt härifrån? Om det är legit så är det nog dags att fylla på med lite band :). Men faan vad störande det är att hälsas välkommen med en fet jävla särskrivning; "Nato band".

För övrigt är materialet som Natoband är gjorda av jäkligt billigt (typ 5-6 kr/band), så priser över 60-70 kr är inte rättfärdigade (i mitt tycke).
Man kan nästan tro att det är smygreklam, men jag har inget med dem att göra. Googlade på natoband och kom av en slump in på deras sida, där jag såg att dem hade väldigt bra pris på natoband och alltid gratis frakt.

Tyckte det bara var underligt att man aldrig har hört talas om dem tidigare (de starta sin facebook grupp den 27 september 2012, så det har hållit på över ett år) oftast är det bara Singularstraps.se, Natoband.nu och Urtid.com man hör om, som förövrigt riktigt bra.

Till ett pris på 69kr för enfärgade så är det värt att köpa hem ett gäng och kolla. Tror knappast dom kan vara mycket sämre än dom andra webbshopparna.

Förresten,

Berätta mer om bandet!! Vad är det för läder? Vad fick du betala i frakt? Tull? Moms? Nytt/beg?
Här är nog länken till bandet han just köpte - http://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-DISTRESSED-CHOC-BROWN-TAN-MUSTARD-LEATHER-NATO-Military-Watch-Strap-Band-/271239279117 :)
 
Topp