• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Fergi

Rolex
2-Faktor
Letar efter ett 19mm svart ödla helst rios eller hirsh. Någon som vet var man kan köpa de? Verkar inte finnas inne i 19mm :-/
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
I filmen Drive kör ju Gosling en fejkpatek. En fråga är bara vad jag ska leta efter om jag ska hitta ett liknande band

DriveWatch_GQ_16Sep11_p_642.jpg
 

dprsn

Omega
2-Faktor
Tjena! Ny här på forumet och söker någon schysst sida att köpa hem lite klockband att leka runt med. Har ni några tips på bra sidor som ni kan rekommendera? Är främst ute efter gummiband eller läder. Tack på förhand.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Hej kamrater!

Jag har en kompis som precis köpt sig en SKX007 som första klocka. Han har dock rätt kraftiga handleder, i storleksordningen 26 cm (+- 1 cm) och han letar nu armband till klockan. Har ni något tips som på rak arm skulle kunna passa?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tjena! Ny här på forumet och söker någon schysst sida att köpa hem lite klockband att leka runt med. Har ni några tips på bra sidor som ni kan rekommendera? Är främst ute efter gummiband eller läder. Tack på förhand.
Jag skulle rekommendera köp/sälj här på forumet. Finns det mesta du kan vilja ha till riktigt bra priser :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tjena! Ny här på forumet och söker någon schysst sida att köpa hem lite klockband att leka runt med. Har ni några tips på bra sidor som ni kan rekommendera? Är främst ute efter gummiband eller läder. Tack på förhand.
Singularstraps.se, watchwear.se m.fl. för låga priser och hög kvalitet i förhållande till pris. Glöm inte koden KS2021 för 15% rabatt hos watchwear. Du har även strapped.se (minns dock inte deras rabattkod) men de har ett lite smalare utbud av band.

Det finns givetvis många andra siter men dessa är svenska med snabb leverans osv. och fokuserar på lite lägre prisklass. Det finns andra återförsäljare som istället fokuserar på högsta kvalitet med betydligt högre prislapp men det lät inte riktigt som det var det du var ute efter. 😊
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tjena! Ny här på forumet och söker någon schysst sida att köpa hem lite klockband att leka runt med. Har ni några tips på bra sidor som ni kan rekommendera? Är främst ute efter gummiband eller läder. Tack på förhand.
Jag skulle lägga cheapestnatostraps till listan. Väldigt billigt och snabba leveranser. Kvaliteten är bra för priset, men inte fantastisk. Dock bättre än många ebay band och helt ok om man vill testa lite olika.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hittade ingen bättre lämpad tråd: Bara jag som blir galen på Bergeon 6767? Hyllas överallt men för mig funkar den kasst. Pinnen har pajat så fick köpa en 7230 med (förvisso lite mitt fel som använde för mycket kraft och inte riktigt trycka ut push pins den är menad för) Har F och den har repat upp baksidan på en klocka för det var så krångligt att byta, nu skulle jag prova på en annan och det går bara inte.

Har beställt en S-gaffel men är den för stor för länkar? Eller kan jag ha tur att den funkar? Såna där för 50 spänn har ju storlek typ mittemellan F och S vilket känns mycket bättre. Dock går de ju sönder enkelt.
 

jodan75

Omega
2-Faktor
Önskar förslag på nytt klockarmband för denna lite speciella Longines Heritage med "vintagevibbar". Klockan är stor 43 mm.
Helst ett svart band och måste sitta skönt på handleden.

Tack på förhand!!!
 

Bilagor

  • D41F57BC-F5A4-4BDC-BE2A-810638E08EBB.jpeg
    D41F57BC-F5A4-4BDC-BE2A-810638E08EBB.jpeg
    208.3 KB · Visningar: 22

fc2

Rolex
Försöker i denna tråd.

Jag är ute efter ett Nato / one piece med 17 mm bredd, gärna i kulörta färger och med guldspänne, men det senare är inget krav. Tyg eller läder är numera inget krav heller men jag vill hitta ett 17 mm och vill inte trycka in ett 18 mm.
 

efn76

Breitling
Gokväll! Någon med tips på bra webshop som har 19mm band. Gärna mocka med stitches men annat också. Söker lite nytt till min GS SBGM221. Bara läder iofs. Inga länkar. Känner till watchobsession, Bulang. Gärna inte engelska sidor efter brexit. Super! 🙏
 

pemlock

Panerai
2-Faktor

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Var köper man roliga natoband med tryck på? Finns sådana i bra kvalitet? Tex seriefigurer, palmträd, pratbubblor med mera.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Var köper man roliga natoband med tryck på? Finns sådana i bra kvalitet? Tex seriefigurer, palmträd, pratbubblor med mera.
Inte direkt världens bästa kvalitet men jag känner inte till någon annan leverantör som erbjuder den här typen av sköjiga tryck med pratbubblor m.m.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Inte direkt världens bästa kvalitet men jag känner inte till någon annan leverantör som erbjuder den här typen av sköjiga tryck med pratbubblor m.m.
Tack så mycket! Ska kolla på det nu.
 

Valjean

Omega
2-Faktor
Jag kommer snart att införskaffa en Speedmaster FOIS, men hade gärna velat ha en "flat-link" till denna. Har sett att det finns olika aftermarket varianter från Uncle Seiko mfl. Men jag började fundera om inte länken till 321 "Ed White" bör passa till FOISen, någon som vet?
 

Bebitz

Cartier
Tänkte bara tipsa om lite olika länkar till kvalitetsband:

https://molequin.com/


https://www.nerobiglia.com/

https://viscontimilano.com/

https://www.genteel-handmade.com/

https://www.vintagestraps.it/


 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Har beställt en Nomos Club 701. Denna är ökänd för sina långa bandhorn (jag tycker de är perfekta för modellen). Om någon kunde hjälpa mig hitta läderband som "fyller ut" mer av avståndet mellan klockbandet och boetten vore jag tacksam. Se bilder för förklaring (första bilden har band som "fyller ut" medan andra är orginalbandet).
Screenshot_20210116-100340_Chrome.jpg

Screenshot_20210124-200358_Chrono24.jpg
 
Topp