• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

DrDre

Patek
Jag funderar på att köpa ett band från Molequin och har spanat på deras saffiano. Jag har aldrig haft ngt band i saffiano tidigare men min hustru har några småsaker. Det känns ganska styvt och lite plastigt så jag är lite tveksamt.

Är det ngn som har ett sådant band och kan dela med sig av erfarenheter så vore det suveränt. (Jag tänkte köra med ett vanligt spänne, inte ett viklås). Det jag funderar på är främst om det är stelt och finns risken att man skrapar av den där lite "plastiga" ytan efter ett tag?
EEA17E6A-4B89-4AB0-BDBC-ECC45B22CC2B.jpeg
 

smoerarn

Cartier
Tja!

Jag är kär i Royal Straps premium nato, men köpt alla och vill ha lite mer crazy färger. Någon som har koll på något ställe som säljer natos av samma otroliga känsla?
 

iKnight

Breitling
Tips på var man kan få tag på en bra läder armband till rimligt pris? Kollar eften en brun 20mm till min Tissot Visodate Heritage. Jag gillar utseendet på den orginal, och den känns bra, men frågar ifall nån har en rekommendation på en annan till liknande pris! :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tips på var man kan få tag på en bra läder armband till rimligt pris? Kollar eften en brun 20mm till min Tissot Visodate Heritage. Jag gillar utseendet på den orginal, och den känns bra, men frågar ifall nån har en rekommendation på en annan till liknande pris! :)
Brunt prisvärt läder från @Royal Straps premium serie. Dessa heter Saint Tropez Vintage Bold i Cortado resp Espresso-färg. I klass med Hirsch Heritage skulle jag vilja påstå.
20220807_163729.jpg
 

HansWilsdorf

Breitling
Hello everyone.

I’m new here (1st post!) so forgive me if I’m not posting this in the correct place but I am looking for some help.

I’m trying to find the black rubber strap that fits the Omega Seamaster Planet Ocean 45.5mm reference 2200.50 (see attached picture.)

If anyone could give me any advice or any suggestions on where I might find one I’d really appreciate it.

Thanks.
 

Bilagor

  • D112FF49-873A-4254-9377-484AEBD157C4.jpeg
    D112FF49-873A-4254-9377-484AEBD157C4.jpeg
    60.9 KB · Visningar: 19

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hello everyone.

I’m new here (1st post!) so forgive me if I’m not posting this in the correct place but I am looking for some help.

I’m trying to find the black rubber strap that fits the Omega Seamaster Planet Ocean 45.5mm reference 2200.50 (see attached picture.)

If anyone could give me any advice or any suggestions on where I might find one I’d really appreciate it.

Thanks.
Try contact AD for order?
eBay?
Google might help you find dealers?
 

HansWilsdorf

Breitling
Tried all of it.. AD’s say it’s no longer supplied, eBay has only “replica” versions..
Google only suggests other styles and dealers (there is 1 on the whole of Google that has one, I’ve Google’d it for a week) and they are asking SEK4800 for it.

That’s why I was asking here, to maybe get suggestions for things you’d do that aren’t obvious…

Thanks anyway.
 

errare

Omega
Har ett slitet fullcanvas-band som har fått en härlig look men luktar tyvärr inget vidare.

In i tvätten? Tvål och vatten? Vad hade ni kört? OK att det tar lite stryk.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hej! Kanske är fel tråd men söker hjälp med ett spänne (av typen deployant / butterfly). Spännet ska vara guldfärgat eller guldplätterat och sitta på ett Molequin. Tips på sidor som säljer sådana mottages varmt.
 

Sch0nning

Cartier
Tried all of it.. AD’s say it’s no longer supplied, eBay has only “replica” versions..
Google only suggests other styles and dealers (there is 1 on the whole of Google that has one, I’ve Google’d it for a week) and they are asking SEK4800 for it.

That’s why I was asking here, to maybe get suggestions for things you’d do that aren’t obvious…

Thanks anyway.
Available in the spare parts system from Omega. The AD you've talking to is either lazy or just not educated enough.
I'm sure that the AD that is the sponsor of this forum could help you out..
 

Tybring

Omega
2-Faktor
20220823_162716.jpg

Någon rekommendation på läderband till denna GS?
Är inte helnöjd med det jag har den på nu som jag köpte till en alpinist.
Är ute efter något mer dressigt.
Ska man ha blankare läder?
Svart eller brunt?
Tack på förhand!
 

Edvin_00

Omega
Bra tips på gummiband till denna skönheten? gärna svart eller mörkblått
 

Bilagor

  • 3C6B4EE8-99B7-496F-A6C3-BDCC4390A10F.jpeg
    3C6B4EE8-99B7-496F-A6C3-BDCC4390A10F.jpeg
    495.9 KB · Visningar: 27

Palmtree

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på hemsida/hemsidor där man kan köpa läder eller tropical band i kortare version för en med smala handleder?
Tack!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Fråga om foderalternativ: Vad skulle ni välja för material som bakfoder till ett alligatorband - kalv eller även alligator där bak? Är det någon komfort- eller hållbarhetsskillnad mellan kalv och alligator som foderval?
 

Jonas74

Omega
Det dyraste bandet i NATO-stil jag köpt men också det, enligt mig, coolaste. Och vilken förpackning! Är i ett ”dazzle”-mönster som den amerikanska marinen testade/använde under andra världskriget. Syftet var inte att dölja fartygen utan att förvilla och göra det svårt att bedöma tex typ, riktning och fart.

Är köpt här. Det drogs 322 kronor från mitt kort men sedan, eftersom det är en brittisk butik, blev det tillkommande moms och avgifter på 130 kronor. Således 452 kronor allt som allt. Lite dyrt enligt mig som sagt men jag är ändå helnöjd :D
 

Bilagor

  • IMG_2871.jpeg
    IMG_2871.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 15
  • IMG_2873.jpeg
    IMG_2873.jpeg
    641.3 KB · Visningar: 16
  • IMG_2874.jpeg
    IMG_2874.jpeg
    675.9 KB · Visningar: 18
  • IMG_2875.jpeg
    IMG_2875.jpeg
    801.8 KB · Visningar: 18
  • IMG_2876.jpeg
    IMG_2876.jpeg
    879.8 KB · Visningar: 16
  • IMG_2877.jpeg
    IMG_2877.jpeg
    581.9 KB · Visningar: 12

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det dyraste bandet i NATO-stil jag köpt men också det, enligt mig, coolaste. Och vilken förpackning! Är i ett ”dazzle”-mönster som den amerikanska marinen testade/använde under andra världskriget. Syftet var inte att dölja fartygen utan att förvilla och göra det svårt att bedöma tex typ, riktning och fart.

Är köpt här. Det drogs 322 kronor från mitt kort men sedan, eftersom det är en brittisk butik, blev det tillkommande moms och avgifter på 130 kronor. Således 452 kronor allt som allt. Lite dyrt enligt mig som sagt men jag är ändå helnöjd :D
Riktigt coolt. Gillar när det finns koppling till något fränt eller historiskt. Jag har ett canvas som är sytt från RAFs fallskärmspåsar🙂.
20220717_102740~2.jpg
 

Jonas74

Omega
Riktigt coolt. Gillar när det finns koppling till något fränt eller historiskt. Jag har ett canvas som är sytt från RAFs fallskärmspåsar🙂.
20220717_102740~2.jpg
Ja först tyckte jag bara det var ett coolt mönster men gillar att det verkligen finns en riktig historia bakom mönstret, till och med vilka specifika färger det är.

RAF, fallskärmar och Sinn är en grym kombo också! :D
 

Gustoso

Breitling
Nyligen köpt in denna Seiko metronome watch. Mer rolig och speciell än snygg egentligen. Men behöver er hjälp med bandval, för känner inte mig hemma med svarta lädret som kommer på.
Gillar generellt brunt brunt läder, men känner att det blir för seriöst på denna klocka. Är också svårt med den väldigt vita tavlan tycker jag.
Är 10mm hög så ska vara något smidigare band.
Tacksam för förslag!
20221004_185443.jpg
s-l400.png
 
Topp