• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om nattamat och allmän bukfylla.

china

Torpare
För att inte inkräkta på övriga trådar om haute cuisine, känns det som att det är dags för en tråd om mer opretentiös matlagning. Vad svänger man ihop på kvällskvisten eller efter att ha stapplat hem från krogen? Mer eller mindre vällagad husmanskost känns väl heller inte helt fel.

Jag börjar med en klassisk "mixed pot" man tager vad man haver enl. Kajsa Vargs filosofi. Basen består av dagsgamla rester, i det här fallet nudlar med blandade grönsaker, pitabröd, rödkål, vitkålssallad, ett välkokt ägg med en sill bit, och en ölkorv att avnjutas under tillagningen. Salt, peppar och blåbärssylt efter behag.

Bon appetit.

kskäk23.jpg
 

china

Torpare
Hehe.

Rostbröd, skivade champinjoner, peppar, ost, in i ugnen 150 grader ca 10-15 min.

Soffan.

Vakna kallsvettig 07-08. Lägg dig i sängen.
Då kan jag rekommendera s.k "wake up juice", som finns i ett antal varianter. Den effektivaste är en flaska Tabasco mixad med päronsoda, man blir sprallig som en dopad ardennerhäst.:)
 
Topp