Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
UX! Stål bezel eller den svarta SDR?![]()
![]()
Undrar vad en extra bezel kostar?Båda?
Jag tycker att de kommer till sin rätt olika mycket i olika kombinationer. På länk tycker jag att SDR är klart bäst, men på tex ett svart gummi så är stålbezeln minst lika bra och kanske till och med bättre. Högst ovetenskaplig spaning är att det verkar mer lättsålt med SDR om det är så att du någon dag ska kränga vidare, men det är verkligen bara en känsla.
Undrar vad en extra bezel kostar?
Billigare än att ha två UXMinns inte riktigt vad jag betalade för min, 2-3´?
Billigare än att ha två UX![]()
Fixar man det bytet själv? Lutar åt svart mer. Men båda är grymmaTycker att det är en rolig uppgradering med en extra vridring när det gör så otroligt mycket för utseendet.
Fixar man det bytet själv? Lutar åt svart mer. Men båda är grymma
Lätt som en plättSuperenkelt och det fixar du garanterat själv
Haha va f!Uppdatering gällande min Sinn på väg från Frankrike med skakig inledning av affären.
Kan förresten avslöja att det är referens
Klockan har anlänt till Sverige och ligger på PostNords FöretagscenterSå lång allt väl.
Under pandemin har min bästa kompis varit mitt postombud och även denna gång är det skickat till henne. Det har gått helt smärtfritt med samtliga tidigare paket, men det jag inte tänkte på nu var att detta skickades med värde. Jag skulle naturligtvis ha skrivit henne som mottagare istället för som nu med mitt namn och en c/o.
Men det är väl inget problem tänker ni nu!
Jo men det är det visst det eftersom både mitt pass och mitt körkort har gått ut och jag inte haft en tanke på att jag kommer behöva något av dem hyfsat snartSå det blev tvärnobben hos posten trots att hennes namn står med på avin.
Så idag har jag skickat iväg papper till Transportstyrelsen om förnyelse av körkort och det bara att hoppas att det kommer inom två veckor som är liggetiden för utrikesförsändelser hos PostNord innan det skickas tillbaka. Det är möjligt att det eventuellt går att förlänga ytterligare två veckor och jag är egentligen inte orolig att tiden kommer bli för knapp, men det är ta mig tusen olidligt att behöva vänta ytterligare ett par veckor![]()
Man kan ta safir som tillägg på den blästrade plexivarianten (men inte tvärtom). Blästrad är mest intressant, dels för tooligheten men också för att den blir än mindre lik min satinerade 556.Boetten har ju också en annan behandling. Satinerad (saffir) vs blästrad (plexi). Jag valde för länge sen plexi-versionen när jag höll båda bredvid varandra. Saffiren är nice men jag tyckte inte den var så mycket bättre att den var värd det extra priset. Lite som med tegimenteringen på U50. Coolt, men inte värt det för mig personligen.
Jag har också en CWC GS-10 som är en uppdaterad variant av den klassiska militärklockan. Originalet har plexiglas, min har saffir. Och på den så ångrar jag det en aning för saffiren känns lite stel och steril på nåt sätt. Det känns som att klockan borde ha det mer rundade plexit. Oklart om den logiken överförs på 356:an.
Min 356 är som jag haft i ett par veckor är redan rätt repig. Inte djupa nog att synas till vardags sådär. Men om man tittar efter det i rätt ljus så finns det där.
Jag är faktiskt inte säker idag om jag jag hade tagit plexi-versionen igen. Inte så att jag är missnöjd utan mer att det verkligen väger jämnt.
---glömde;Haha va f!
Svart och full tegimentering. All in!UX! Stål bezel eller den svarta SDR?![]()
![]()
---glömde;
Fixa pass går ju rätt fort numera, ja om du får tid hos passpolisen.
Du får ringa och säga att det är mycket viktigt.
Detta kan bli ett moment 22.. Du måste väll legitimera dig för att få ut nya körkortetUppdatering gällande min Sinn på väg från Frankrike med skakig inledning av affären.
Klockan har anlänt till Sverige och ligger på PostNords FöretagscenterSå lång allt väl.
Under pandemin har min bästa kompis varit mitt postombud och även denna gång är det skickat till henne. Det har gått helt smärtfritt med samtliga tidigare paket, men det jag inte tänkte på nu var att detta skickades med värde. Jag skulle naturligtvis ha skrivit henne som mottagare istället för som nu med mitt namn och en c/o.
Jo men det är det visst det eftersom både mitt pass och mitt körkort har gått ut och jag inte haft en tanke på att jag kommer behöva något av dem hyfsat snartSå det blev tvärnobben hos posten trots att hennes namn står med på avin.
Så idag har jag skickat iväg papper till Transportstyrelsen om förnyelse av körkort och det bara att hoppas att det kommer inom två veckor som är liggetiden för utrikesförsändelser hos PostNord innan det skickas tillbaka. Det är möjligt att det eventuellt går att förlänga ytterligare två veckor och jag är egentligen inte orolig att tiden kommer bli för knapp, men det är ta mig tusen olidligt att behöva vänta ytterligare ett par veckor![]()
Tror dessutom att Omegas akryl är hårdare än Sinns om jag tolkat de som har båda rättMan kan ta safir som tillägg på den blästrade plexivarianten (men inte tvärtom). Blästrad är mest intressant, dels för tooligheten men också för att den blir än mindre lik min satinerade 556.
Som du är inne på är jag lite ”orolig” att safir ska bli för dött, men det kanske inte upplevs så stor skillnad på Sinna variant?
Jag har bara haft akryl på Speemaster och då räckte den med att nysa på den för att få repor, så jag tycker att det kan vara värt extrakostnaden om den håller sig repfri avsevärt längre.
Kan det inte lösas med Bank-ID?Uppdatering gällande min Sinn på väg från Frankrike med skakig inledning av affären.
Fasen va kul om vi båda hade sagt stål
Kan det inte lösas med Bank-ID?
Jag har inte fått någon repa på vare sig speedyn eller Sinn 103, båda med akryl. Beror nog mycket på hur man beter sig med klockanTror dessutom att Omegas akryl är hårdare än Sinns om jag tolkat de som har båda rätt
Hm...du kanske måste ta med dig två vänner som får intyga att du är du när du är hos polisen?Fungerar inte på distans![]()
Detta kan bli ett moment 22.. Du måste väll legitimera dig för att få ut nya körkortet![]()
Ibland vill jag bara gå in på huvudkontoret för Postnord och krossa knäskålar.Kan det inte lösas med Bank-ID?
Min 103:a repas hur lätt som helst. Jag använder den i vardagen utan särskild hänsyn men särskilt våldsam är jag inteJag har inte fått någon repa på vare sig speedyn eller Sinn 103, båda med akryl. Beror nog mycket på hur man beter sig med klockan
Vilken tur, blev nästan lite orolig. Murphys lag du vetNope, löst med dokument/fullmakt från Transportstyrelsen.
Fast det kan man väl på inrikes? I appen på ngt sättIbland vill jag bara gå in på huvudkontoret för Postnord och krossa knäskålar.
Hur kan man inte legitimera sig med Bank-ID? Deras pålitlighet och service är anno 1995.
Ja, precis. Så att de inte erbjuder @Clark Kent att fixa det direkt på plats är för mig häpnadsväckande.Fast det kan man väl på inrikes? I appen på ngt sätt