• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Michael.

Rolex
UX! Stål bezel eller den svarta SDR?
35D3E300-6BFA-42DF-A0A9-8E609A3B3DC4.jpeg
9FCD5FCE-A630-45B3-BE45-F8E84F2DC679.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
UX! Stål bezel eller den svarta SDR?
35D3E300-6BFA-42DF-A0A9-8E609A3B3DC4.jpeg
9FCD5FCE-A630-45B3-BE45-F8E84F2DC679.jpeg

Båda?

Jag tycker att de kommer till sin rätt olika mycket i olika kombinationer. På länk tycker jag att SDR är klart bäst, men på tex ett svart gummi så är stålbezeln minst lika bra och kanske till och med bättre. Högst ovetenskaplig spaning är att det verkar mer lättsålt med SDR om det är så att du någon dag ska kränga vidare, men det är verkligen bara en känsla.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Båda?

Jag tycker att de kommer till sin rätt olika mycket i olika kombinationer. På länk tycker jag att SDR är klart bäst, men på tex ett svart gummi så är stålbezeln minst lika bra och kanske till och med bättre. Högst ovetenskaplig spaning är att det verkar mer lättsålt med SDR om det är så att du någon dag ska kränga vidare, men det är verkligen bara en känsla.
Undrar vad en extra bezel kostar?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Uppdatering gällande min Sinn på väg från Frankrike med skakig inledning av affären.

👇 Kan förresten avslöja att det är referens 👇

🙈🙊🙉

🤭

Klockan har anlänt till Sverige och ligger på PostNords Företagscenter 🥳 Så lång allt väl.

Under pandemin har min bästa kompis varit mitt postombud och även denna gång är det skickat till henne. Det har gått helt smärtfritt med samtliga tidigare paket, men det jag inte tänkte på nu var att detta skickades med värde. Jag skulle naturligtvis ha skrivit henne som mottagare istället för som nu med mitt namn och en c/o.

Men det är väl inget problem tänker ni nu!

Jo men det är det visst det eftersom både mitt pass och mitt körkort har gått ut och jag inte haft en tanke på att jag kommer behöva något av dem hyfsat snart 😡 Så det blev tvärnobben hos posten trots att hennes namn står med på avin.

Så idag har jag skickat iväg papper till Transportstyrelsen om förnyelse av körkort och det bara att hoppas att det kommer inom två veckor som är liggetiden för utrikesförsändelser hos PostNord innan det skickas tillbaka. Det är möjligt att det eventuellt går att förlänga ytterligare två veckor och jag är egentligen inte orolig att tiden kommer bli för knapp, men det är ta mig tusen olidligt att behöva vänta ytterligare ett par veckor 😴
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Uppdatering gällande min Sinn på väg från Frankrike med skakig inledning av affären.

👇 Kan förresten avslöja att det är referens 👇

🙈🙊🙉

🤭

Klockan har anlänt till Sverige och ligger på PostNords Företagscenter 🥳 Så lång allt väl.

Under pandemin har min bästa kompis varit mitt postombud och även denna gång är det skickat till henne. Det har gått helt smärtfritt med samtliga tidigare paket, men det jag inte tänkte på nu var att detta skickades med värde. Jag skulle naturligtvis ha skrivit henne som mottagare istället för som nu med mitt namn och en c/o.

Men det är väl inget problem tänker ni nu!

Jo men det är det visst det eftersom både mitt pass och mitt körkort har gått ut och jag inte haft en tanke på att jag kommer behöva något av dem hyfsat snart 😡 Så det blev tvärnobben hos posten trots att hennes namn står med på avin.

Så idag har jag skickat iväg papper till Transportstyrelsen om förnyelse av körkort och det bara att hoppas att det kommer inom två veckor som är liggetiden för utrikesförsändelser hos PostNord innan det skickas tillbaka. Det är möjligt att det eventuellt går att förlänga ytterligare två veckor och jag är egentligen inte orolig att tiden kommer bli för knapp, men det är ta mig tusen olidligt att behöva vänta ytterligare ett par veckor 😴
Haha va f!
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Boetten har ju också en annan behandling. Satinerad (saffir) vs blästrad (plexi). Jag valde för länge sen plexi-versionen när jag höll båda bredvid varandra. Saffiren är nice men jag tyckte inte den var mycket bättre att den var värd det extra priset. Lite som med tegimenteringen på U50. Coolt, men inte värt det för mig personligen.

Jag har också en CWC GS-10 som är en uppdaterad variant av den klassiska militärklockan. Originalet har plexiglas, min har saffir. Och på den så ångrar jag det en aning för saffiren känns lite stel och steril på nåt sätt. Det känns som att klockan borde ha det mer rundade plexit. Oklart om den logiken överförs på 356:an.
Min 356 är som jag haft i ett par veckor är redan rätt repig. Inte djupa nog att synas till vardags sådär. Men om man tittar efter det i rätt ljus så finns det där.

Jag är faktiskt inte säker idag om jag jag hade tagit plexi-versionen igen. Inte så att jag är missnöjd utan mer att det verkligen väger jämnt.
Man kan ta safir som tillägg på den blästrade plexivarianten (men inte tvärtom). Blästrad är mest intressant, dels för tooligheten men också för att den blir än mindre lik min satinerade 556.
Som du är inne på är jag lite ”orolig” att safir ska bli för dött, men det kanske inte upplevs så stor skillnad på Sinns safir?
Jag har bara haft akryl på Speemaster och då räckte den med att nysa på den för att få repor, så jag tycker att det kan vara värt extrakostnaden om den håller sig repfri avsevärt längre.
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Uppdatering gällande min Sinn på väg från Frankrike med skakig inledning av affären.

👇 Kan förresten avslöja att det är referens 👇

🙈🙊🙉

🤭

Klockan har anlänt till Sverige och ligger på PostNords Företagscenter 🥳 Så lång allt väl.

Under pandemin har min bästa kompis varit mitt postombud och även denna gång är det skickat till henne. Det har gått helt smärtfritt med samtliga tidigare paket, men det jag inte tänkte på nu var att detta skickades med värde. Jag skulle naturligtvis ha skrivit henne som mottagare istället för som nu med mitt namn och en c/o.

Men det är väl inget problem tänker ni nu!

Jo men det är det visst det eftersom både mitt pass och mitt körkort har gått ut och jag inte haft en tanke på att jag kommer behöva något av dem hyfsat snart 😡 Så det blev tvärnobben hos posten trots att hennes namn står med på avin.

Så idag har jag skickat iväg papper till Transportstyrelsen om förnyelse av körkort och det bara att hoppas att det kommer inom två veckor som är liggetiden för utrikesförsändelser hos PostNord innan det skickas tillbaka. Det är möjligt att det eventuellt går att förlänga ytterligare två veckor och jag är egentligen inte orolig att tiden kommer bli för knapp, men det är ta mig tusen olidligt att behöva vänta ytterligare ett par veckor 😴
Detta kan bli ett moment 22.. Du måste väll legitimera dig för att få ut nya körkortet 🤔
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Man kan ta safir som tillägg på den blästrade plexivarianten (men inte tvärtom). Blästrad är mest intressant, dels för tooligheten men också för att den blir än mindre lik min satinerade 556.
Som du är inne på är jag lite ”orolig” att safir ska bli för dött, men det kanske inte upplevs så stor skillnad på Sinna variant?
Jag har bara haft akryl på Speemaster och då räckte den med att nysa på den för att få repor, så jag tycker att det kan vara värt extrakostnaden om den håller sig repfri avsevärt längre.
Tror dessutom att Omegas akryl är hårdare än Sinns om jag tolkat de som har båda rätt
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Uppdatering gällande min Sinn på väg från Frankrike med skakig inledning av affären.

👇 Kan förresten avslöja att det är referens 👇

🙈🙊🙉

🤭

Klockan har anlänt till Sverige och ligger på PostNords Företagscenter 🥳 Så lång allt väl.

Under pandemin har min bästa kompis varit mitt postombud och även denna gång är det skickat till henne. Det har gått helt smärtfritt med samtliga tidigare paket, men det jag inte tänkte på nu var att detta skickades med värde. Jag skulle naturligtvis ha skrivit henne som mottagare istället för som nu med mitt namn och en c/o.

Men det är väl inget problem tänker ni nu!

Jo men det är det visst det eftersom både mitt pass och mitt körkort har gått ut och jag inte haft en tanke på att jag kommer behöva något av dem hyfsat snart 😡 Så det blev tvärnobben hos posten trots att hennes namn står med på avin.

Så idag har jag skickat iväg papper till Transportstyrelsen om förnyelse av körkort och det bara att hoppas att det kommer inom två veckor som är liggetiden för utrikesförsändelser hos PostNord innan det skickas tillbaka. Det är möjligt att det eventuellt går att förlänga ytterligare två veckor och jag är egentligen inte orolig att tiden kommer bli för knapp, men det är ta mig tusen olidligt att behöva vänta ytterligare ett par veckor 😴
Kan det inte lösas med Bank-ID?
 
Topp