Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är väldigt intresserad av vad olika delar i en klocka är tillverkad av. Rotorn på Sinn verkar vara i mässing? Färgnyansen skiljer sig från guld, så guldpläterad tror jag inte den är. Eller?
![]()
Nu blir jag riktigt nyfiken, vad kan det vara då? @ERIKSON URHANDEL vet ni?Lite svårtolkade svar, men i alla fall inte guld.
Tack.. blev faktiskt rätt nöjdBra bandval också![]()
Hej SeikoZ,Nu blir jag riktigt nyfiken, vad kan det vara då? @ERIKSON URHANDEL vet ni?![]()
Exakt som jag misstänkte, att rotorn är mässing. Tack för att ni bekräftade!Hej SeikoZ,
Urverk av denna typ är tillverkade i mässing. Rotorn i obehandlad mässing, resten av verkbryggorna är pläterade/behandlade. Skruvar och uppdragsdelar i stål, rubinerna är syntetiska.
/
Martin
Nänä ni har felHej SeikoZ,
Urverk av denna typ är tillverkade i mässing. Rotorn i obehandlad mässing, resten av verkbryggorna är pläterade/behandlade. Skruvar och uppdragsdelar i stål, rubinerna är syntetiska.
/
Martin
Ser att det blev nos märke på glaset....Vad fan håller du på med?,?![]()
Bra matchning. Det bandet blir nog ännu bättre med tiden. Åtminstone om man gillar sliten vintagelook.
Du menar NOS? ☺Ser att det blev nos märke på glaset....![]()
Vad fan håller du på med?,?![]()
Åå en svamp!!
Finns en orsak till att jag kallar den för lillgrisen!!![]()
Sinn 756III Duochronograph Automatik Edelstahl blau Kautschukband kaufen
Sinn 756III Duochronograph Automatik Edelstahl blau Kautschukband bei Juwelier Roller kaufen. ✔ kompetente Beratung ✔ Juwelier seit 1886 ✔ eigene Werkstattwww.juwelier-roller.de
Det rycker lite i köptarmen angående denna. Men på mina lite ovala 15 cm:s handleder är det någon en dålig idé. Rent ekonomiskt, är det nog en rätt så bra idé andra sidan. Då hade jag köpt den på läderbandet för 23 500:-, hållt den ett år eller två och flippat den för 30 - 35k. Kan inte någon annan här göra det, så jag slipper frestelsen?
SVINCOOL modell hursomhelst.
![]()
![]()
Men den ser ut att vara en gris på höjden.
Men faaaaaaaaan va cool den är.Finns en orsak till att jag kallar den för lillgrisen!!
Dryga 3 tuss vill jag minnas att jag fick slanta för en svart.Minns inte riktigt vad jag betalade för min, 2-3´?
Det är inte svårt men var försiktig med skruvarna som ska ur. Har de släppt och trillat loss lär du ha svårt att dels hitta dem, dels pilla i dem. De är SMÅ.Fixar man det bytet själv? Lutar åt svart mer. Men båda är grymma
Dryga 3 tuss vill jag minnas att jag gick slanta för en svart.
Idag har jag en av var. Men den grå har varit förpassad till en låda sen den svarta flyttade in.
Snygg!Skulle köpt en beg Speedy Mark ii hos Eriksons.
Men den blev såld idag.
Men Martin skickade denna som tips.
Gillar den men är ändå kluven och har ej möjlighet att känna på den.
Vad tycker ni?
![]()