• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lustigt, skulle ställa tiden på 556 precis, skruvar ut kronan och drar ut den till sista läget och får en hel "kron-stam" i handen?! Tryckte försiktigt in den igen och nu fungerar allt precis som det ska, uppdrag/datum/tid. Den ger ingen som helst antydan till att vara lös nu, vad gör jag, sitter lugnt eller lämnar in? :banghead:

Lustigt, skulle ställa tiden på 556 precis, skruvar ut kronan och drar ut den till sista läget och får en hel "kron-stam" i handen?! Tryckte försiktigt in den igen och nu fungerar allt precis som det ska, uppdrag/datum/tid. Den ger ingen som helst antydan till att vara lös nu, vad gör jag, sitter lugnt eller lämnar in? :banghead:
Oj då, hade det varit min hade jag nog lämnat in den.
hade ej litat på tätheten

Gissar att den hålls i med en fjäderbelastad hake som egentligen ska kräva att man trycker in en liten knapp för att släppa. Jag hade nog bara kört vidare om det inte börjar vara dags för service ändå.

Gissar att den hålls i med en fjäderbelastad hake som egentligen ska kräva att man trycker in en liten knapp för att släppa. Jag hade nog bara kört vidare om det inte börjar vara dags för service ändå.
Den är bara ett par veckor gammal. Hur kommer det sig att den kan lossna bara sådär? Nu fungerar den som sagt helt felfritt men blir fundersam. Jag var liksom försiktig som alltid med klockan.

Har mailat AD, blir nog att skicka in den för säkerhets skull. Hoppas bara den slipper åka till Sinn och vara borta en längre tid.

God morgon 🌞 Fortsätter på det svarta temat och ställer in vridringen med en shout out till Island 🇮🇸

@-RI- Jag hade lämnat in på trycktest och med godkänt resultat mailat Sinn och informerar i informationssyfte, men inte skickat in klockan om de inte insisterar.

IMG_20211017_063412.jpg

Kontaktade förresten säljaren på Blocket igår som haft den svarta 856 UTC ute till salu ungefär i en evighet.

Bad om fler och nytagna bilder och framförallt på glasringen i olika vinklar. Fick till svar att personen var på jobbet men att han kunde skicka senare men ville ha mitt mobilnummer att skicka bilderna till. Det går utmärkt att skicka bilder via Blocket, så nej tack till en eventuell affär där.

Fattar att om man sälja en svindyr Patek att man då vill ha ett registrerat telefonnummer att kommunicera med, men i det här fallet kom förfrågan om mitt nummer liiite för snabbt i kombination med att klockan legat ute osåld så länge att det känns en smula misstänkt.

Kontaktade förresten säljaren på Blocket igår som haft den svarta 856 UTC ute till salu ungefär i en evighet.

Bad om fler och nytagna bilder och framförallt på glasringen i olika vinklar. Fick till svar att personen var på jobbet men att han kunde skicka senare men ville ha mitt mobilnummer att skicka bilderna till. Det går utmärkt att skicka bilder via Blocket, så nej tack till en eventuell affär där.

Fattar att om man sälja en svindyr Patek att man då vill ha ett registrerat telefonnummer att kommunicera med, men i det här fallet kom förfrågan om mitt nummer liiite för snabbt i kombination med att klockan legat ute osåld så länge att det känns en smula misstänkt.
Jag har också kontaktat honom, klockan var från 2009 och han hade inte servat den, men jag fick inte heller några bra vibbar av hans svar tyvärr, så jag passar nog på den.

Samma kille som jag var i kontakt med läääänge sedan, bara f2f, och brådis som fan. Tack men nej tack.

Helt rätt! apropå länk, har någon gjort nått ovetenskapligt test om det känns varmare mot huden med en klocka med glas-baklock kontra metall?
Konduktivitet i glas är enligt ze internetz 1.0 (vilket säger mig med en 2a i högstadiefysik 0.0) men jag tycker den kuperade safirbaksidan på t.ex 103an alltid håller kroppstemperatur perfekt oberoende av temperaturförändring utifrån. Brukar inte gå i kortärmat på vintern så under normal användning med andra ord.

Har aldrig upplevt att det känns ”varmare”.

Snabbtest: slängde på 103an och Ezm13 och jämförde - 103an blev ”behaglig” i temperatur avsevärt snabbare.

Senast ändrad:
Helt rätt! apropå länk, har någon gjort nått ovetenskapligt test om det känns varmare mot huden med en klocka med glas-baklock kontra metall?
Min gissning är att mot armen känner man nog ingen större skillnad då den del som ligger mot kommer hålla kroppstemp.
Visst aggerar klockan lite kylfläns, men inte tillräckligt för att det ska märkas är min erfarenhet i motsatra miljö, dvs bastu.
Klockan blir aldrig varm. Lägger jag läpparna mot den upplevs den sval.
Däremot, kanske kyls klockan ner medan glaslocket håller kroppstemp.
Det blir @R.Capac som får uppgiften att gå barärmad i minus 30 en halvtimme och sedan testa att slicka på klockan. Börja med stålboetten.

Min gissning är att mot armen känner man nog ingen större skillnad då den del som ligger mot kommer hålla kroppstemp.
Visst aggerar klockan lite kylfläns, men inte tillräckligt för att det ska märkas är min erfarenhet i motsatra miljö, dvs bastu.
Det blir @R.Capac som får uppgiften att gå barärmad i minus 30 en halvtimme och sedan testa att slicka på klockan. Börja med stålboetten.
Jag kan ta på mig att testa bund 😁.

Försöker släta av min UX men den är fortfarande rätt sval efter 12 minuter 😌

Edit; den smakar mentol

Hoppas det är någon i tråden som slog till på den gröna Japan-limiterade 103, (50ex), som låg ute hos en japansk handlare på C24 i ett kort ögonblick. Även med tull och moms så var det ett fynd vill jag nog påstå. Grön originalbox också som jag inte sett tidigare och irriterande nog inte hann ta kort på.

Helt bara sådär så fick jag en kader bilder, du också @Clark Kent ?

Lite söndagspyssel a’la 80 talet. På den tiden man lagade sina fiskegrejor själv. Nu när jag försökte köpa spööglor hos min (välsorterade i övrigt) fiskebutik kollade de bara på mig. Nu köper man bara nya spön!
I min värld är ett bra spö o rulle som gamla vänner som man ska ta hand om, likt som med klockor.
A3FC8275-0643-4B11-A3C6-D41426DBD1E0.jpeg

Lite söndagspyssel a’la 80 talet. På den tiden man lagade sina fiskegrejor själv. Nu när jag försökte köpa spööglor hos min (välsorterade i övrigt) fiskebutik kollade de bara på mig. Nu köper man bara nya spön!
I min värld är ett bra spö o rulle som gamla vänner som man ska ta hand om, likt som med klockor.
A3FC8275-0643-4B11-A3C6-D41426DBD1E0.jpeg
Oh no! Ett nagellack!

Tillbaka
Topp