• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tillbaka på handleden efter en sväng till Tyskland 😀

C138F82D-48EC-4D48-A05F-C7A0BA91A6AD.jpeg
Skönt att allt är i sin ordning nu då! :) 👍
Blir en schysst sommardinka det där😃

Snabb efterforskning tyder på att det inte finns någon potatissort med namnet "Emma". Således är det sannolikt en person de menar är en potatis. Kan de ha förväxlat med begreppet "en knöl"? 🤔
Hehe
Får jag fatt på en sprayburk ska jag skriva
”Ingrid Marie är ett äpple”
Bra för folkbildningen ju

Roade mig med att läsa lite på Sinns hemsida. Verkar som att de flesta modeller är ”out of stock” och 10 v leveranstid. Kollade inte alla såklart men ett bra gäng.

Vet att det gått oerhört bra för Sinn senaste två åren. Oklart om leveranstiderna beror på hög efterfrågan eller produktionsstörningar eller en kombination av båda
Gissar på en kombination av båda, nu när pandemin är ”över” och beställda varor börjar återfylla lagren hinner man inte med slutmonteringen och tidigare när det fanns lager var alla i karantän och kunde inte montera? Känns troligt. :)

Nästan nykär i U50 igen. En period funderade jag på att sälja den. Kan inte riktigt köpa nåt annat i samma prisklass utan att först sälja denna, tänkte jag. Det är liksom min dyraste klocka (till och med dyrare än min specialbeställda 356a). Men nu har den som sagt varit med mig 2 år och den känns väldigt rotad i mig. Precis som 556 som aldrig kommer gå.

OBS bilen stod still på parkering vid fototillfället!

20220424_085951.jpg

Nope, blir spa för dig min vän, 5 timmar klarade den sig på reserv i natt. Surt, trodde att det hade blivit ordning på det. Den har gått perfekt i nästan 14 dagar. Jaja, 5-6 månader utan 104a är det väl värt....😪
Tråkigt som sören :(
5-6 månader? Kolla med Eriksons om de kan hjälpa dig med gräddfil det är väl bara ett enkelt ETA/Sellita verk.

semiOT - Återkommande kvalitetsärenden i denna tråd gör mig skeptisk till SiNN

Tråkigt som sören :(
5-6 månader? Kolla med Eriksons om de kan hjälpa dig med gräddfil det är väl bara ett enkelt ETA/Sellita verk.

semiOT - Återkommande kvalitetsärenden i denna tråd gör mig skeptisk till SiNN
Erikson brukar vilja skicka till Sinn oavsett om den har garanti kvar.

Men ja, jag håller med... många ärenden på sistone... ser inte bra ut.

Tillbaka
Topp