Ah! Då är jag dåligt påläst om Sinn… Ångrar mig i stoft och aska.
Finns både små och stora Sinn...
Och tycker de bärs true to size jämfört med en del andra.
Några anledningar till att gilla Sinn:
Sjukt tooliga dinkor
Både pilot- och dykklockor håller hög nivå på tålighet, läsbarhet och, imho, utseende. Aldrig tråkigt att kolla vad klockan är med en Sinn på armen.
Jag fastnade först för deras dressare (kan vara den enda som fastnatför den, faktiskt) 1739.
Har fortfarande 1739 Ag B högt, högt, högt på min villhöver-lista
Min Sinn-resa, inte helt kronologisk
Har testat olika 556. Urbra gada-klockor men för små för mig, tyvärr. Hade aldrig sålt 556 i B om den varit större......
104 kom och gick, hade den gröna och det var fel beslut. Sneglar fortfarande åt 104 St Sa A B E ibland dock...
103 Klassik 12 är fortfarande min favorit kronograf - alla kategorier, och den tror jag aldrig jag säljer...
U50 S BS var underbar, men den kom - och förlorade - mot flottans 500 års jubileumsklocka. Kan änfå sakna den ibland... Hård på rätt sätt, på nåt vis
Sinn U2 är ett monster, hade den svarta med svart länk. Håll käften uppskruvat till 11...
Ezm 13.1... Kanske den jag ångrar att jag inte har kvar...
203 St. Inte i närheten av 103 K 12 i mina ögon, så den fick lämna.
856 är riktigt nice, men föredrar 856 b-uhr. Hoppas aldrig trådens Herr Doktor ångrar sig, för då får den stanna.
836 - 556 men ändå inte. Rätt storlek och matt stål är helt rätt. Men tavlan förlorar mot både 556 i och framförallt 556 i B.
Men som gada och Daily Beater är den fortfarande briljant.
Nu har jag haft lyxen att kunna byta runt, men om jag blivit fast med någon av dem som enda och sista klocka hade jag inte varit missnöjd alls.
Så för mig är nog bredden i vad de gör bra det som tilltalar mig mest. Samt att detta nog är forumets trevligaste tråd. Att gilla andra som gillar det man själv gillar gör att åtminstone jag gillar det ännu lite mer.