• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Paket !
IMG_3379.jpeg

Ett stycke H-länk. Riktig bekväm den också. Microjustering gör ju hela skillnaden faktiskt.
IMG_3380.jpeg
IMG_3381.jpeg

Vad föredrar du med den? Aldrig testad Cuda!
Gjorde ett ovetenskapligt test någon gång mellan Iso, Cuda och någon till, kanske noname. Cuda var lite mjukare men ändå inte stretchig och tillräcklig kvalite. Eftersom jag inte dyker uppskattade jag att keepers inte var lika tighta på Cuda så lättare att ta av och på klockan från armen. Ska sägas att Cuda varierade i känsla beroende på färg även om det låter konstigt. Svarta Cuda var bäst för mig sedan Iso tätt bakom oavsett färg. Mitt gröna Cuda kan inte matcha någon av de andra två. Spännet jag hade på Iso var det bättre spännet och det var helt klart bra finnish.

Gjorde ett ovetenskapligt test någon gång mellan Iso, Cuda och någon till, kanske noname. Cuda var lite mjukare men ändå inte stretchig och tillräcklig kvalite. Eftersom jag inte dyker uppskattade jag att keepers inte var lika tighta på Cuda så lättare att ta av och på klockan från armen. Ska sägas att Cuda varierade i känsla beroende på färg även om det låter konstigt. Svarta Cuda var bäst för mig sedan Iso tätt bakom oavsett färg. Mitt gröna Cuda kan inte matcha någon av de andra två. Spännet jag hade på Iso var det bättre spännet och det var helt klart bra finnish.
Tack för in depth svar!

Några trevliga nyheter:
1000079668.jpg

1000079669.jpg
1000079670.jpg
Roliga släpp! Ingen jätte fan av 936 S (satin + tegiment tycker jag är en stor selling point av originalen), men dom andra är jag sugen att klämma på. Nyfiken hur 544an sitter.

Några trevliga nyheter:
1000079668.jpg

1000079669.jpg
1000079670.jpg
Gillar 544 väldigt mycket där, finns ju en tidigare Sinn-modell (samt att den påminner en del om en MRP SA-boett) med samma utseende men krispiga vita index och visare höjer den rejält. Ser liten och nätt ut på bilderna men är tydligen lika stor som en 556A eller I.

Kul - jag gillar jaktklockan. Väldesignat nytänk. Och väldigt tysk.

Jag kan inget om jakt, men gillar funktioner kopplade till månfaserna och vill gärna tro att modellen dessutom är funktionell.

Jag jagar ett par gånger om året (och är därmed INTE jägare, enligt riktigt jägare) och jag fattar ingenting av hur den ska användas för jakt förutom att avläsa tid :D

Läste på i handboken för Jagduhr och har nu listat ut finessen med månen. Om man kan se den i månljuset, då är månljuset så stark att man kan se den (och då kan man jaga).

Nu vill jag inte vara sån, men det där känns spontant inte som en vidare komplikation 😐

Läste på i handboken för Jagduhr och har nu listat ut finessen med månen. Om man kan se den i månljuset, då är månljuset så stark att man kan se den (och då kan man jaga).

Nu vill jag inte vara sån, men det där känns spontant inte som en vidare komplikation 😐
Haha, det lät rätt B 😅

Den här är mindre än ett år, spec är väl +-15?

Kanske ska svänga förbi Erikson i så fall 🙂
+15 är utanför spec. Min 104 gick +15. Lämna in den hos Erikson under garantin.
Då jag bor i Göteborg mejlade dom en fraktsedel till mig. Jag skickade upp klockan. Fick tillbaka den efter 2 veckor. Sen dess har klockan gått +1. Detta är 1,5 år sen. 👍

+15 är utanför spec. Min 104 gick +15. Lämna in den hos Erikson under garantin.
Då jag bor i Göteborg mejlade dom en fraktsedel till mig. Jag skickade upp klockan. Fick tillbaka den efter 2 veckor. Sen dess har klockan gått +1. Detta är 1,5 år sen. 👍
Ok, min går ca +9, känns som lite gränsfall men kanske ska höra lite med dem. 🫣Jobbigt med 856 är att den är fylld med gas och måste ner till Tyskland om den öppnas

• Like
Reactions: DBS
Kanske fel forum men det är ju trots allt en Sinn.
Vad är det för fläck som är på insidan av glaset?

Enligt förra ägaren var klockan inne på service hos Altherr i Tyskland då den tagit in vatten. Alla delar som behövde bytas ut byttes ut.
Men fläcken? Vad är det för något?
Är det enkelt att åtgärda?

IMG_3323.jpeg

4F099B7F-0EB6-49F9-A6BB-1307DB5A0D8A.jpeg

Kanske fel forum men det är ju trots allt en Sinn.
Vad är det för fläck som är på insidan av glaset?

Enligt förra ägaren var klockan inne på service hos Altherr i Tyskland då den tagit in vatten. Alla delar som behövde bytas ut byttes ut.
Men fläcken? Vad är det för något?
Är det enkelt att åtgärda?

IMG_3323.jpeg

4F099B7F-0EB6-49F9-A6BB-1307DB5A0D8A.jpeg
Jag svarar mig själv här, efter lite googlande kom jag fram till att det kan vara olja från urverket då den inte såg ut så när jag fick hem dem. Sen använde jag den ett par dagar efter OWG och så tillkom fläcken.
Och detta efter klockan varit inne på service.

Jag svarar mig själv här, efter lite googlande kom jag fram till att det kan vara olja från urverket då den inte såg ut så när jag fick hem dem. Sen använde jag den ett par dagar efter OWG och så tillkom fläcken.
Och detta efter klockan varit inne på service.
Menar du det mörkare området i mitten?
Eller mellan 2-3 på ringen?
Svårt att se vad du ser 🙂.

Tillbaka
Topp