• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Inte sett den jag heller. Jäklar vilken fullträff!

Den finns fortfarande i sortimentet...

Screenshot_20180928-112121.jpg

Den är ju inte helt billig. Mycket Sinn-teknik men "bara" ett Sellita SW200. Tror de ligger högt i andrahandsvärde också. 44 x 12 med 22mm bandbredd.
Testade den på mini Basel i Sumpan förra året. Gillade inte lätta klockor då och förkastade den på en gång.
Nu skulle jag kunna tänka mig att testa den igen. Perfekt beater och Sellitaverk har inte jag några issues med.

Testade den på mini Basel i Sumpan förra året. Gillade inte lätta klockor då och förkastade den på en gång.
Nu skulle jag kunna tänka mig att testa den igen. Perfekt beater och Sellitaverk har inte jag några issues med.

Har inte heller problem med varken ETA eller Sellita :) Men tror att det finns en inte obetydlig skara som gärna vill ha åtminstone en modd eller extra finishering om det är mer än en instegsklocka man ska köpa.

Dreglar av alla fina Sinnmodeller. Har svårt att bestämma mig mellan 556, 104 och 103. Tycker alla är grymma men på lite olika sätt. Skannar köp och sälj dagligen efter dessa på forumet.

Tack, bra information. Speciellt det där med dubbel AR som kanske verkar känsligare för repor på 556. Misstänker att jag som lider av "putsa glas"-OCD kan störa mig på detta. Grymt läcker med vit tavla också. FAN vad svårt det ska vara! Har en känsla av att jag kommer prova alla tre förr eller senare :)

Tack, bra information. Speciellt det där med dubbel AR som kanske verkar känsligare för repor på 556. Misstänker att jag som lider av "putsa glas"-OCD kan störa mig på detta. Grymt läcker med vit tavla också. FAN vad svårt det ska vara! Har en känsla av att jag kommer prova alla tre förr eller senare :)
Vet inte om den är känsligare eller ej men vit urtavla och kupat glas gör nog att de knappt syns. Jämfört med blanksvarta och platt glas på 556i.

Båda är härliga oavsett och såhär i efterhand gillade jag nog 556 bättre ändå då den känns lite tooligare :)

Bäst att passa på att posta innan öppna delen av forumet är totaldött :)

Nu har jag varit hos Robert på Tidlösa Ur som öppnade 903:n och mycket riktigt så är baklocket Breitling-märkt på insidan och verket är Valjoux 7740. Han bekräftade att verket såg nyservat ut med oljor på alla de rätta ställena. Däremot så är det inte plexiglas utan troligare mineralglas.

IMG_20180928_153057.jpg
IMG_20180928_153126.jpg
IMG_20180928_172829.jpg

Tillbaka
Topp