• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nicke75

Patek
2-Faktor
Antar att jag snart för hänga med de stora grabbarna,har köpt min första Sinn:)
Tänkte komplettera den med länk senare och önskar tips vad jag handlar den lättast.
/Nicke
D8932A92-93EC-453D-96B2-3BBDEC929CF4.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Dr. D

Patek
2-Faktor
Antar att jag snart för hänga med de stora grabbarna,har köpt min första Sinn:)
Tänkte komplettera den med länk senare och önskar tips vad jag handlar den lättast.
/Nicke
D8932A92-93EC-453D-96B2-3BBDEC929CF4.jpeg

Jag köpte min länk hos @ERIKSON URHANDEL.
Självklart du kan köpa en länk billigare på nätet men för en svagsynt äldre man som jag var det värt varenda krona att få hjälp med att anpassa länken-sådär små skruvar klarar inte jag av :watching:
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Antar att jag snart för hänga med de stora grabbarna,har köpt min första Sinn:)
Tänkte komplettera den med länk senare och önskar tips vad jag handlar den lättast.
/Nicke
D8932A92-93EC-453D-96B2-3BBDEC929CF4.jpeg
Coolt, grattis!
Om du bor i Stockholm hade jag lätt åkt till @ERIKSON URHANDEL som nämnts i tråden. Lär väl dessutom gå fortast att få den även om man beställer från hemsidan pga är i Sverige och skickas inte från Tyskland.
 

gab

KS Explorers Club
Haha, tack för reklamen! ;) kronografen har faktiskt använts vid varje motorstart och funkar ypperligt om den potentielle köparen nu skulle undra.
Haha perfekt :D Min brukade användas till att hålla koll på när vi var tvungna att dra ner till max continuous power :)
Jag köpte ju en F-länk också kom jag på. Fick ingen då heller. :( Från Erikson, inte Sinn. Kanske var därför.
Har också köpt länk via Erikson, fick inte heller någon låda :(
 
  • Like
Reactions: HSK

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag köpte ju en F-länk också kom jag på. Fick ingen då heller. :( Från Erikson, inte Sinn. Kanske var därför.

Haha perfekt :D Min brukade användas till att hålla koll på när vi var tvungna att dra ner till max continuous power :)

Har också köpt länk via Erikson, fick inte heller någon låda :(

Premium med låda, ni kan få köpa varsin av mig för en röding styck :D

Vet faktiskt inte varför det skiljer sig. Jag köpte den första H-länken tillsammans med 103 St C och sen länk nummer två till min 809. Blev för övrigt väldigt förvånad at den gick att få tag på så här långt efter att klockan slutat produceras.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så grym den är! Men varför bara sälja 500st 1.1 om man vet att det är en succé och har jobbat på det i 10 år?
Hur tänkte dom nu? Var det samma kille som satte glasbaksida på 103 IFR som fick bestämma?

1.1 är ju egentligen rätt så långt från originalet. Jag misstänker att det trots det höga andrahandsvärden på Ezm1 fanns en viss osäkerhet från Sinn´s sida huruvida den skulle sälja med tanke på det höga priset, och då var 500st ändå en hyfsat stor upplaga.

Jag kan även förstå att man gjorde om den då man redan har släppt en nyutgåva som var så pass trogen originalet, och att det är ett nytt urverk är inte mycket att orda om då 5100 inte längre tillverkas. 43mm istället för 40mm var logiskt om man ser på hur trenden var då med så gott som alla re-issues större än originalet. Det är ju först nu det senaste året som det verkar ha slagit i taket med storlekar och till och med börjar gå tillbaka något. Däremot tycker jag att det var en supermiss att göra den i stål. Framförallt när man gjorde den större borde man ha fortsatt med titan för att hålla ner vikten.
 
Senast ändrad:
Topp