• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Derix

Patek
2-Faktor
Spanar lite på olika modeller från Sinn och fastnade för 356. Är det någon här på forumet som har den? :) Finns det liknande modeller som är att föredra?
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag får inte heller länken att fungera. Hur stora höjningar rör det sig om och gäller det globalt eller bara den internationella/amerikanska marknaden? Hur stor var höjningen i våras?
Inte den blekaste aning. Hade inte koll på att de höjde i vår heller, hehe. Jag hittade en reddit-post som citerade länken som vi inte får att funka.
Hela watchbuys verkar vara nere för mig...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Trist. Det var ju en liten ökning så sent som i maj i år. :/

Länken funkar inte för mig men hittade en annan källa... fy fan :(.

Tillhör inte vanligheterna med två prisökningar på ett år, men jag gissar att vi kommer få se flera liknande ökningar hos andra märken. Även om Sinn inte är lika beroende av butikshandel som andra tillverkare lär man ju ha det tufft i rådande pandemi. Man kan väl bara hoppas på att det blir ett längre intervall till nästa höjning om man nu gör en andra i höst.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Inte den blekaste aning. Hade inte koll på att de höjde i vår heller, hehe. Jag hittade en reddit-post som citerade länken som vi inte får att funka.
Jag vet inte hur Sinn brukar göra men det verkar märkligt att höja igen om man gjorde det så sent som i maj. Watchbuys är dessutom exklusiv amerikansk AD så även om de påstår att det är en "global increase" så kanske det främst berör den amerikanska marknaden p.g.a. fluktuationer i växelkurs.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Spanar lite på olika modeller från Sinn och fastnade för 356. Är det någon här på forumet som har den? :) Finns det liknande modeller som är att föredra?

Om det skulle vara så att du tycker att 38,5mm är för litet är 358 det uppenbara alternativet och då ökar diametern till 42mm. De andra modellerna med V7750 och samma tavelkonfiguration är 103 och 144. Omöjligt att råda om en modell är att föredra framför en annan då det ju enbart beror på ditt tycke och smak :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
143 är verkligen ett litet lyckopiller att ha runt handleden. Väger knappt någonting då boetten är i aluminium, och vridringen tillsammans med det blå och röda på tavlan livar verkligen upp. Hade enligt mig själv fantastisk tur som lyckades få tag på en :) Har bara sett två försäljningar av samma ref varav en var min.

IMG_20200801_095411.jpg
IMG_20200801_094523.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Om det skulle vara så att du tycker att 38,5mm är för litet är 358 det uppenbara alternativet och då ökar diametern till 42mm. De andra modellerna med V7750 och samma tavelkonfiguration är 103 och 144. Omöjligt att råda om en modell är att föredra framför en annan då det ju enbart beror på ditt tycke och smak :)
Storleken passar mig utmärkt. Jag håller lite span på K&S här på forumet. Säg till om ni skulle råka på en 356 nånstans :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
143 är verkligen ett litet lyckopiller att ha runt handleden. Väger knappt någonting då boetten är i aluminium, och vridringen tillsammans med det blå och röda på tavlan livar verkligen upp. Hade enligt mig själv fantastisk tur som lyckades få tag på en :) Har bara sett två försäljningar av samma ref varav en var min.

IMG_20200801_095411.jpg
IMG_20200801_094523.jpg
Väldigt lyckad! :) Jag är ingen vintageperson, men just denna skulle verkligen kunna tänka mig.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Är du sugen på en 356 så kan det vara så att min kommer upp på köp&sälj snart... tog ut den i våras men den uppfyllde inte riktigt mina krav som bruksklocka och därför har inte vågat använda den så mycket. Måste bara uppnå rätt antal posts för att få annonsera ;)

Storleken passar mig utmärkt. Jag håller lite span på K&S här på forumet. Säg till om ni skulle råka på en 356 nånstans :)
Denna 356a är flygtestad på riktigt, se tidigare post :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fräckt! Jag kan inte minnas att jag har stött på det tidigare bortsett från Apple Watch och liknande. Vad har materialet för för- och nackdelar (bortsett från vikten så klart) jämfört med stål? Jag antar att den kanske är lite mer känslig för dings?

Det kan jag inte svara på tyvärr. Gissar att vikten kanske var främsta skälet, men å andra sidan så är det ju inte et vanligt användningsmaterial så det borde komma med en del nackdelar också. Det är två små pyttemärken på den här på två bandhorn, men annars är den mint. Har en förmåga att lyckas hålla mina klockor från att få några större märken, ta i trä :)
 
  • Like
Reactions: HSK
C

Coach

Guest
Storleken passar mig utmärkt. Jag håller lite span på K&S här på forumet. Säg till om ni skulle råka på en 356 nånstans :)
Jag hade 356 ett kort tag och det finns mycket jag gillar med den.
Den är robust, snygg, bra storlek med sina 38,5mm. Trevlig taktil känsla i kronografknapparna.
Det kupade akrylglaset är riktigt snyggt.

Det jag hade svårt för var att den kändes obalanserad på handleden, topptung på något vis.
Den är ganska hög och rent visuellt så störde det mig inte men fick den aldrig att kännas helt bekväm.
Vet däremot andra som inte håller med så har du möjlighet att prova innan köp så gör det.
Finner du den bekväm så är det en riktig härlig dinka som funkar till det mesta och det är ett riktigt strapmonster om du ej vill köra på länk.
2132DB1D-3543-437C-BCB6-5B636026C080.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag har en 356, eller min fru har en. Den är imho väldigt snygg,clean! Själv har jag en103a, passar mig bättre, tycker jag. Men 356,grym klocka!
356 känns blästrad jämfört med 103 - kan det stämma?
Jag hade 356 ett kort tag och det finns mycket jag gillar med den.
Den är robust, snygg, bra storlek med sina 38,5mm. Trevlig taktil känsla i kronografknapparna.
Det kupade akrylglaset är riktigt snyggt.

Det jag hade svårt för var att den kändes obalanserad på handleden, topptung på något vis.
Den är ganska hög och rent visuellt så störde det mig inte men fick den aldrig att kännas helt bekväm.
Vet däremot andra som inte håller med så har du möjlighet att prova innan köp så gör det.
Finner du den bekväm så är det en riktig härlig dinka som funkar till det mesta och det är ett riktigt strapmonster om du ej vill köra på länk.
2132DB1D-3543-437C-BCB6-5B636026C080.jpeg
Tack för input. Har kollat på lite filmer nu och det syns att den är ganska hög så det vore kanske bra att prova före köp. Men på läderband- ojoj vad snygg den är! :)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
356 känns blästrad jämfört med 103 - kan det stämma?

Tack för input. Har kollat på lite filmer nu och det syns att den är ganska hög så det vore kanske bra att prova före köp. Men på läderband- ojoj vad snygg den är! :)
Den finns både i blästrad och borstad. Blästrade är med plexiglas och borstade är med saffirglas och öppet baklock.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Samma här, det är synd. Kan ju inte vara dyrare med borstad? Deras enklaste modell 556 har ju det. Och safir (dock ej kupat).
Om man skriver till Sinn så kan man säkert få en borstad med plexi för en extra slant. Har i alla fall låtit så på andra som velat ha special-versioner. Det lär väl bara vara att sätta ihop delar som redan finns? Jag skulle iof då hellre vilja ha en borstad baksida också som är liiiiite lite tunnare än den som är öppen och visar verket.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp