• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Det er viktig å fokusere på det som er positivt, siden ingen vet hva morgendagen bringer:)

Ellers så er det jo kommet mange nye, flotte klokker i tråden. Det er jo til å bli glad av:D
Dela min glädje med min första SINN ingen tvekan om att det finns flyg dna i 158.an :)
IMG_1043.JPG
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Gode Sinn-venner:)

Jeg er her enda, men desverre ikke så ofte. Fikk beskjed for noen uker siden at livet mitt blir veldig mye kortere enn jeg hadde tenkt. Fkkk en knekk, men har nå bestemt meg for å leve den tiden jeg har.

Det gir meg glede å se alle de flotte bildene, og gode postene som legges ut her.

Bidrar med et bilde av min 903;)
IMG_20201025_155252.jpg

Jättetråkigt att höra! Önskar dig allt väl :heart:
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Gode Sinn-venner:)

Jeg er her enda, men desverre ikke så ofte. Fikk beskjed for noen uker siden at livet mitt blir veldig mye kortere enn jeg hadde tenkt. Fkkk en knekk, men har nå bestemt meg for å leve den tiden jeg har.

Det gir meg glede å se alle de flotte bildene, og gode postene som legges ut her.

Bidrar med et bilde av min 903;)
IMG_20201025_155252.jpg
Tråkigt att höra, önskar dig allt väl.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Gode Sinn-venner:)

Jeg er her enda, men desverre ikke så ofte. Fikk beskjed for noen uker siden at livet mitt blir veldig mye kortere enn jeg hadde tenkt. Fkkk en knekk, men har nå bestemt meg for å leve den tiden jeg har.

Det gir meg glede å se alle de flotte bildene, og gode postene som legges ut her.

Bidrar med et bilde av min 903;)
IMG_20201025_155252.jpg

Det låter ju fruktansvärt! Jag fick använda google-translate för att vara säker på vad jag läste! Jag vet inte hur jag hade hanterat något sådant...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Gode Sinn-venner:)

Jeg er her enda, men desverre ikke så ofte. Fikk beskjed for noen uker siden at livet mitt blir veldig mye kortere enn jeg hadde tenkt. Fkkk en knekk, men har nå bestemt meg for å leve den tiden jeg har.

Det gir meg glede å se alle de flotte bildene, og gode postene som legges ut her.

Bidrar med et bilde av min 903;)
IMG_20201025_155252.jpg
Vilket trist besked, vi hoppas se dig mer här.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Holy moly - UX låg vid ett kallt fönster inatt och imorse såg jag en liten bubbla?
Efter ha värmt upp den på handleden verkar den ha försvunnit.
@Blackpercy, @R.Capac något ni varit med om?

1603182375660.png
Toksen på bollen, men hur gammal är den? Från ca halvårsskiftet 2018 eller nyare? Jag minns inte exakt när brytdatumet var, men Sinn har uppdaterat konstruktionen pga att man kan råka ut för just det där. Har du tur försvinner bubblan av sig själv. När allt är som det ska, ska den klara rejält med minusgrader utan att dumma sig. Det hade du knappast inne.
Tanken är att kolven ska kompensera för hur olja och stål samarbetar i olika temperaturer. När det blir undertryck så ska det kompenseras av kolven som åker in. Vice versa åt andra hållet.

Men om det inte är hundra tätt, så blir det så där. De har sagt mig att de jobbat med både kolven och kronans tätning för att bli av med fenomenet.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Toksen på bollen, men hur gammal är den? Från ca halvårsskiftet 2018 eller nyare? Jag minns inte exakt när brytdatumet var, men Sinn har uppdaterat konstruktionen pga att man kan råka ut för just det där. Har du tur försvinner bubblan av sig själv. När allt är som det ska, ska den klara rejält med minusgrader utan att dumma sig. Det hade du knappast inne.
Tanken är att kolven ska kompensera för hur olja och stål samarbetar i olika temperaturer. När det blir undertryck så ska det kompenseras av kolven som åker in. Vice versa åt andra hållet.

Men om det inte är hundra tätt, så blir det så där. De har sagt mig att de jobbat med både kolven och kronans tätning för att bli av med fenomenet.
Enligt uppgift från 2016.
Köpte den här på KS och den funkar ju alldeles utmärkt.
Så den får hänga med här tills den ska åka ner på batteribyte om några år.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gode Sinn-venner:)

Jeg er her enda, men desverre ikke så ofte. Fikk beskjed for noen uker siden at livet mitt blir veldig mye kortere enn jeg hadde tenkt. Fkkk en knekk, men har nå bestemt meg for å leve den tiden jeg har.

Jag är inte och skriver i tråden längre eller på KS lika ofta, men såg ditt inlägg och det var ett riktigt slag i magen.
Det är svårt att veta vad man ska skriva i en sådan här situation men jag är verkligen ledsen och berörd över det fruktansvärda besked som du har fått.
Jag hoppas att du kan hitta tröst och stöd här i tråden och att den kanske kan fungera som en distraktion från verkligheten.
Ett mycket ledsamt besked. Väldigt starkt att du delar med dig.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
där ser man! Hört om flera som upplevt samma sak! Läste en kommentar på youtube om att de kan vara meningen att den skall va där för att på något oklart sätt hjälpa dykare vid navigering under dyk? Kan va rapparkalja men tänkte om någon här visste ngt🙂
Nej, glöm det där dravlet. Det är en defekt. Sitter i konstruktionen och de har ansträngt sig för att jobba bort det.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Enligt uppgift från 2016.
Köpte den här på KS och den funkar ju alldeles utmärkt.
Så den får hänga med här tills den ska åka ner på batteribyte om några år.
Aha, då har den den äldre konstruktionen. Om de nyare konstruktionsdelarna är bakåtkompatibla vet jag inte, men jag skulle ställa frågan om jag vore i dina kläder.
Jag hade en flång ny från 2017 som bubblade sig vid den här tiden på året, lite senare kanske, som jag returnerade.
Nu har jag en som är av den uppdaterade konstruktionen, som -peppar, peppar- ännu inte bubblat sig.

De jag hade som strulade, gjorde det också vid svala inomhustemperaturer. Väl ovan nollan, alltså.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Aha, då har den den äldre konstruktionen. Om de nyare konstruktionsdelarna är bakåtkompatibla vet jag inte, men jag skulle ställa frågan om jag vore i dina kläder.
Jag hade en flång ny från 2017 som bubblade sig vid den här tiden på året, lite senare kanske, som jag returnerade.
Nu har jag en som är av den uppdaterade konstruktionen, som -peppar, peppar- ännu inte bubblat sig.

De jag hade som strulade, gjorde det också vid svala inomhustemperaturer. Väl ovan nollan, alltså.
Min UX från 2007 hade jättelätt att få bubblor. Blev bättre efter första servicen ett år senare då dom bla bytte olja pga missfärgning. Nu har jag en från 2015 med ytterligare förbättring som inte har bubblor. Möjligtvis i så fall av lilla modellen som @Dr. D hade på sin som jag inte sett. Tror Sinn gjort förändringar löpande.

Bubbelfri bild:

20201025_205316.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Min UX från 2007 hade jättelätt att få bubblor. Blev bättre efter första servicen ett år senare då dom bla bytte olja pga missfärgning. Nu har jag en från 2015 med ytterligare förbättring som inte har bubblor. Möjligtvis i så fall av lilla modellen som @Dr. D hade på sin som jag inte sett. Tror Sinn gjort förändringar löpande.

Bubbelfri bild:

20201025_205316.jpg
Kul med en äldre som har Chronometer på tavlan!
När uppdateringarna skett vet jag inte, men jag tror att du har helt rätt i det du skriver. Under 2018 fick den ett justerat baklock iaf. Jag vet att de har jobbat mycket med konstruktionen, som är rätt tekniskt avancerad.
UX:en är helt fokuserad på funktion så det är viktigt att den levererar. Av samma anledning är jag mycket skeptisk till att den kommer att få boetten från U50. Det lät inte så på dem när jag var i kontakt med dem.
 
Topp