• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Sent svar, men det var väl @Dr. D som frågade om en tidig 103? Den högra är alltså den allra första modellen som kom i en Girard Perregaux-boett. Tittar man noggrant så ser man att det inte är mycket som är likadant. Annorlunda tryckknappar, krona och det är svängda bandhorn istället för de annars klassiska raka. Den skiljer sig även i bandbredd, 21mm istället för 20mm. Tittar man närmre på tim- och minutvisaren så ser de anorlunda ut i designen längst ut, och även visarna på subdialsen skiljer sig. Och vridringen, så som sagt det mesta :)

Skärmavbild 2020-10-26 kl. 11.24.13.png
Antar att de äldre modellerna är svåra att få tag på. Fans det inte en med
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Kul med en äldre som har Chronometer på tavlan!
När uppdateringarna skett vet jag inte, men jag tror att du har helt rätt i det du skriver. Under 2018 fick den ett justerat baklock iaf. Jag vet att de har jobbat mycket med konstruktionen, som är rätt tekniskt avancerad.
UX:en är helt fokuserad på funktion så det är viktigt att den levererar. Av samma anledning är jag mycket skeptisk till att den kommer att få boetten från U50. Det lät inte så på dem när jag var i kontakt med dem.

Bara som förtydligande så är det den "nya" från 2015 som har chronometertavlan. Fick den custom made med cert och även då chronometer på urtavlan. Vet inte riktigt när dom slutade med det men före 2015. Enl. uppgift var det det sista eller näst sista urverket dom hade med cert. Tack för kundservicen Sinn!
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Nuså!
Räknar 5 klockor. Man ser en länk sticka fram. Skulle kunna vara en U50-version. Man kan ana ringen. 2 är bekräftat limiterade versioner. Är de andra 3 nya? Eller är det nya tavelfärger eller liknande? Only time will tell.

1603715013113.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nuså!
Räknar 5 klockor. Man ser en länk sticka fram. Skulle kunna vara en U50-version. Man kan ana ringen. 2 är bekräftat limiterade versioner. Är de andra 3 nya? Eller är det nya tavelfärger eller liknande? Only time will tell.

1603715013113.png
Ojoj! Nu kommer vi kunna spekulera och hej vilt ett tag! Jag tippar på att det är en UX mini till höger och enn 856 A-uhr till vänster! .)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det kan inte vara en enkel bedrift att pumpa in övertryck i klockan eller att konstruera en fjäderbelastad kolv eller diafragma som kan kompensera för temperaturvariationer? Imponerande ingenjörskonst är det i alla fall, speciellt eftersom det är en efterkonstruktion i en boett med en given storlek!
Baksidan är just en kolv med fina toleranser och tätningar. Har, eller iaf hade, en bild som jag tog på ett demoex Sinn hade med sig till Sumpan när jag träffade dem där.
Jag antar att de opererar i atmosfärstryck när klockan sätts samman. Systemet måste vara byggt för att kunna hantera effekterna som temperaturskillnaderna för med sig.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Nuså!
Räknar 5 klockor. Man ser en länk sticka fram. Skulle kunna vara en U50-version. Man kan ana ringen. 2 är bekräftat limiterade versioner. Är de andra 3 nya? Eller är det nya tavelfärger eller liknande? Only time will tell.

1603715013113.png
Edit: Röd strap verkar nytt iallafall (oranga kan ju vara befintligt kohud).
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det där är oxå intressant, jag har aldrig haft mer slantar på nöjeskontot! :cool: Gör ju fasen inget som kostar längre! Inga resor, inga utekvällar, inget alls....
Det gjorde jag inte innan heller, men min privata familjesituation gör att vi är en hel familj som ska försörjas på mindre medel än tidigare. Hoppas det vänder snart så man kan börja bygga upp klockfonden igen.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tittar på @Remofflan s fina bilder.
Tack för det! Jag vet inte om ni liksom jag dagligen funderar på vad nästa klockköp ska bli, vad samlingen behöver. Men sen kommer jag ibland på mig själv med att alltid ha 356:an på mig och undrar varför jag ska köpa fler, jag vill ju nästan alltid ha denna på mig ändå, trots att jag har ~10 andra att välja bland.
79F73C7B-2542-40A1-B4E5-4098E519EA2E.jpeg

Fotnot: visst har det blivit lite svårare att citera inlägg? Tänker framförallt på multicitat och när man vill ta bort saker ur citeringen för att ta med det man vill svara på. Helt plötsligt är mitt svar inbakat i citatet utan möjlighet att skriva något nedanför. Eftersom det är rutor istället för kod nu kan man inte själv lösa det enkelt, det blir meckigt, helt enkelt. För övrigt upplever jag hela uppdateringen som att allt blivit mindre överskådligt. Att det får plats färre rader/text/information, vilket speciellt stör via mobil
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Tog lite tid men var tvungen att åka en massa bil! Här hade jag äntligen kommit fram efter att ha hittat en parkering 😅 kikade på lite olika modeller men visste redan vad det skulle bli och så blev det med!
02E2D4E0-FED5-454F-9051-8284E92C0CD2.jpeg


Varit inne på den tidigare och tror denna kommer sitta hårt i samlingen då den fick bli lite speciell. Min första ”sluta snusa klocka” min första klocka jag köpt hos @ERIKSON URHANDEL ! Stort tack för besöket!!! Fick även nytt jobberbjudande dagen till ära så detta firar jag och min nya kumpan med ett kvällspass på jobbet 😎
08C87887-F249-474E-B864-499413D20014.jpeg

F7C774A9-6475-4D1A-8897-72BA2DB42655.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tog lite tid men var tvungen att åka en massa bil! Här hade jag äntligen kommit fram efter att ha hittat en parkering 😅 kikade på lite olika modeller men visste redan vad det skulle bli och så blev det med!
02E2D4E0-FED5-454F-9051-8284E92C0CD2.jpeg


Varit inne på den tidigare och tror denna kommer sitta hårt i samlingen då den fick bli lite speciell. Min första ”sluta snusa klocka” min första klocka jag köpt hos @ERIKSON URHANDEL ! Stort tack för besöket!!! Fick även nytt jobberbjudande dagen till ära så detta firar jag och min nya kumpan med ett kvällspass på jobbet 😎
08C87887-F249-474E-B864-499413D20014.jpeg

F7C774A9-6475-4D1A-8897-72BA2DB42655.jpeg
läckert med klocka och handbojor :p
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tog lite tid men var tvungen att åka en massa bil! Här hade jag äntligen kommit fram efter att ha hittat en parkering 😅 kikade på lite olika modeller men visste redan vad det skulle bli och så blev det med!
02E2D4E0-FED5-454F-9051-8284E92C0CD2.jpeg


Varit inne på den tidigare och tror denna kommer sitta hårt i samlingen då den fick bli lite speciell. Min första ”sluta snusa klocka” min första klocka jag köpt hos @ERIKSON URHANDEL ! Stort tack för besöket!!! Fick även nytt jobberbjudande dagen till ära så detta firar jag och min nya kumpan med ett kvällspass på jobbet 😎
08C87887-F249-474E-B864-499413D20014.jpeg

F7C774A9-6475-4D1A-8897-72BA2DB42655.jpeg
Mina bästa kongratulationer! Ett praktexemplar! Vad arbetar du som? Polis?

Sidofråga: var det svårt att hitta parkering?
 
N

norgar

Guest
Tog lite tid men var tvungen att åka en massa bil! Här hade jag äntligen kommit fram efter att ha hittat en parkering 😅 kikade på lite olika modeller men visste redan vad det skulle bli och så blev det med!
02E2D4E0-FED5-454F-9051-8284E92C0CD2.jpeg


Varit inne på den tidigare och tror denna kommer sitta hårt i samlingen då den fick bli lite speciell. Min första ”sluta snusa klocka” min första klocka jag köpt hos @ERIKSON URHANDEL ! Stort tack för besöket!!! Fick även nytt jobberbjudande dagen till ära så detta firar jag och min nya kumpan med ett kvällspass på jobbet 😎
08C87887-F249-474E-B864-499413D20014.jpeg

F7C774A9-6475-4D1A-8897-72BA2DB42655.jpeg
Gratulerer med flott klokke, og jobbtilbud :) Det og besøk hos @ERIKSON URHANDEL kan vel kalles en meget god dag.
 
Topp