• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Noll handledstid de senaste månaderna. Ska nog sälja men kanske köra OWG-March först innan jag bestämmer mig?

IMG_20210111_123949.jpg
Hur kommer det sig att den inte fått någon handledstid?
 

David71

Rolex
2-Faktor

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Främst för att jag nyligen köpte en Grand Seiko quartz som nästan jämt åker på :) Sen är 43mm aningen stort tycker jag samt att den är rätt tung, dock vänjar man sig fort.


Kanske för toolig för mig som arbetar vid ett skrivbord hemma? :)
Vad har du för storlek på handleden?
Är lite sugen på en sådan men är själv lite orolig för just storleken.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Grym! Ser framför mig alla band denna skulle sluka. Denna på ett grönt eller rött bund 😲.
Har aldrig tänkt på bund på denna, då behövs nog grövre handleder än mina 17 cm. Rött eller grönt Sinn-gummi tycker jag den klär bra i :)
Vad har du för storlek på handleden?
Är lite sugen på en sådan men är själv lite orolig för just storleken.
ca 17cm, bärs ändå bra tycker jag då den är kort lug to lug.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Noll handledstid de senaste månaderna. Ska nog sälja men kanske köra OWG-March först innan jag bestämmer mig?

IMG_20210111_123949.jpg

Perfekt tillfälle både för att känna efter men även att skapa lite buzz runt klockan. Jag är på väg ner mot mindre storlekar generellt och bara vintage, men annars hade det här varit en mycket lockande kandidat till sommarklocka. Den är ruskigt bra både på det gröna och det vita gummit.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hittade en kul modell jag inte sett innan på Ebay. 37mm är ett kul mått! Jag lade faktiskt ett (lågt) bud, till och med. Men sen hittar jag samma annons, samma bilder, på chrono24, men det är olika länder angivna.

Varningsklockorna ringer 👎 Screenshot_20210111-203616.jpg Screenshot_20210111-203706~2.jpg

Jag skulle ta tillbaka budet. Det dök plötsligt upp ett gäng U200 vid ungefär samma tillfälle från att ha varit någon enstaka per år. Cool klocka som det vore kul om du köper, men nyttja hellre KS för att leta kontakter i Norge som kan verifiera att det är en norrman som säljer och att han/hon har klockan i sin ägo.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag skulle ta tillbaka budet. Det dök plötsligt upp ett gäng U200 vid ungefär samma tillfälle från att ha varit någon enstaka per år. Cool klocka som det vore kul om du köper, men nyttja hellre KS för att leta kontakter i Norge som kan verifiera att det är en norrman som säljer och att han/hon har klockan i sin ägo.
Som tur är nådde inte budet reservationspriset denna gången, så det får ligga. Jag budade på Ebay, jag tror inte man kan dra tillbaka bud där.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Det är ju en klar ändring att det är en eventuell scam :)
Jag konstaterar att det under 2020 har dykt upp mer scam och skit än vad jag tidigare har upplevt! Jag har svartbälte i webshopping, men nu har jag blivit mer noggrann än tidigare på vad jag bjuder på. E-Bay erbjuder en bra översikt om hur en medlem har skött sig, men kolla gärna om det ni tittar på väsentligt skiljer sig från tidigare annonser! Någon som uteslutande har KÖPT tex vvs prylar och helt plötsligt slänger ut en wunderschön Sinn.....ja då kollar jag extra noga och messar ett par vändor med personen i fråga före jag lägger bud! Det finns ingen orsak att bli paranoid men man ska nog vara vaksam och framförallt, ser det för bra ut så är det oftast det! & om ni blir blåsta och det finns PayPal protection osv, förbered er på att det tar tid att få pengar åter, och ni kommer bli vansinniga på hur in i h-vete duktiga PayPal och E-Bay är på att svara undvikande, om dom svarar alls...med det sagt, 99% av gångerna går det bra! :)
 
Topp