• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
20210113_112700.jpg
Den är en riktig höjdare!
 

Bergets

Panerai
Idag - ca 6 veckor efter att jag skickade min 556a till tyskland har den nu återvänt från sin service(Garantiärende)
jag skickade in den för att den gick + 18sek/dag trotts att den har högsta graden av SW200-1 verken.

De som gjordes
  • Rengöring och justering av komponenter
  • Justering av presition (Ruckning?)
  • Testning av presition
  • WR test

EDIT: Jag gick i tankarna om att sälja den då den kom tillbaka... jag vet jäklar inte om jag kan :p den är nästan för bra :p


IMG_0680.JPG

IMG_0681.JPG
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Det är synd att det är svårt att hitta bra exemplar av 809an, den är sanslöst trevlig. En av Sinns bästa? @NMO - vad fick du ge för din och var hittade du den? Fritt fram att känna att det för påträngande fråga om pris såklart. :cool:
Jag är inte blyg, ingen vinner på hemlighetsmakeriet om vi delar denna hobbyn... Jag letade överallt men denna dök upp på Ebay. Nu var jag rätt onykter vid budgivning med tanke på dag och klockslag men jag vill minnas €1200 :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är synd att det är svårt att hitta bra exemplar av 809an, den är sanslöst trevlig. En av Sinns bästa? @NMO - vad fick du ge för din och var hittade du den? Fritt fram att känna att det för påträngande fråga om pris såklart. :cool:

Om någon är intresserad av en Q809 i finfint skick så kommer det finnas en till salu via en Sinn-bekant i Holland. Oklart exakt pris men runt 1-1,2´€ skulle jag tro.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag är inte blyg, ingen vinner på hemlighetsmakeriet om vi delar denna hobbyn... Jag letade överallt men denna dök upp på Ebay. Nu var jag rätt onykter vid budgivning med tanke på dag och klockslag men jag vill minnas €1200 :D
Har du vågat kolla utlandsbetalningar på banken än?
OT;
En kompis fru shoppade skor på nån tjusig outlet i Milano och kom ut överförtjust.
  • De var nedsatta från 6900 till 3500!
  • Du har alltså köpt skor för 35000sek?

Hon glömde bort valutan...
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Om någon är intresserad av en Q809 i finfint skick så kommer det finnas en till salu via en Sinn-bekant i Holland. Oklart exakt pris men runt 1-1,2´€ skulle jag tro.
Åh, intressant. Antar att det inte är några svårigheter med batteribyte etc. eller är det någon typ av specialverk? Fråga som dyker upp när jag tittar på bilder av 809an - varför står det Swiss Made?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Åh, intressant. Antar att det inte är några svårigheter med batteribyte etc. eller är det någon typ av specialverk? Fråga som dyker upp när jag tittar på bilder av 809an - varför står det Swiss Made?

Majoriteten av mina gamla Sinn är Swiss Made. Tycker inte att jag har lyckats hitta ett hundraprocentigt svar på varför men rimligtvis monterades klockorna i Schweiz innan man flyttade produktionen till Frankfurt. Jag vet inte hur regelverket såg ut förr i tiden, men nu får man väl inte kalla det Swiss Made oavsett hur många delar av klockan som har sitt ursprung i Schweiz om man inte har slutmonteringen där också. Möjligt att det inte var lika noga förr och att det räckte med summan av delarna. Men som sagt, bara spekulation.

Det är åtminstone ingen varningsklocka för äktheten.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Majoriteten av mina gamla Sinn är Swiss Made. Tycker inte att jag har lyckats hitta ett hundraprocentigt svar på varför men rimligtvis monterades klockorna i Schweiz innan man flyttade produktionen till Frankfurt. Jag vet inte hur regelverket såg ut förr i tiden, men nu får man väl inte kalla det Swiss Made oavsett hur många delar av klockan som har sitt ursprung i Schweiz om man inte har slutmonteringen där också. Möjligt att det inte var lika noga förr och att det räckte med summan av delarna. Men som sagt, bara spekulation.

Det är åtminstone ingen varningsklocka för äktheten.
Skulle ha fångat detta i föregående inlägg: tack för svar, det låter ju rimligt. Bra att inte behöva fundera på äkthet om tillfällen uppenbarar sig.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Djävlar, som sagt, tur man ställer fler frågor nu än förut...

Kära användare, Den 13 januari 2021 klockan 14:53 var du i kontakt med en säljare på eBay-annonser. Detta gällde meddelandet för annonsen 'Sinn EZM 3 Meisterbund Typ 1 Fullset' (annonsnummer 1632603704). Tillgången till den leverantör som du hade kontakt med måste begränsas av oss, eftersom vi misstänker att användarkontot missbrukas av tredje part. Förmodligen, utan användarens vetskap, ändrades hans ursprungliga annonser antingen, nya annonser publicerades eller meddelanden skickades som han inte skrev själv. Vänligen därför noga överväga om du vill fortsätta att kontakta den här leverantören.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Djävlar, som sagt, tur man ställer fler frågor nu än förut...

Kära användare, Den 13 januari 2021 klockan 14:53 var du i kontakt med en säljare på eBay-annonser. Detta gällde meddelandet för annonsen 'Sinn EZM 3 Meisterbund Typ 1 Fullset' (annonsnummer 1632603704). Tillgången till den leverantör som du hade kontakt med måste begränsas av oss, eftersom vi misstänker att användarkontot missbrukas av tredje part. Förmodligen, utan användarens vetskap, ändrades hans ursprungliga annonser antingen, nya annonser publicerades eller meddelanden skickades som han inte skrev själv. Vänligen därför noga överväga om du vill fortsätta att kontakta den här leverantören.

Skaver ju lite att bedragarna går på lite udda märken som Sinn. Undrar hur mycket det är på större märken?
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Har du vågat kolla utlandsbetalningar på banken än?
OT;
En kompis fru shoppade skor på nån tjusig outlet i Milano och kom ut överförtjust.
  • De var nedsatta från 6900 till 3500!
  • Du har alltså köpt skor för 35000sek?

Hon glömde bort valutan...
Gjordes 19/20, ett år senare är allt glömt och förlåtet ändå :) Men jag ska gräva för att se så att jag inte ljuger angående priset!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Skaver ju lite att bedragarna går på lite udda märken som Sinn. Undrar hur mycket det är på större märken?
Man kanske har garden lite mer nere när det gäller Sinn och andra udda märken? På de större märkena, tänker tex på forumfavoriten ;) så förekommer det ju både superkloner med cert som är otroligt välgjorda, men även simplare bedrägerier som att någon stjäl bilder, från tex KS och lägger ut annons på blocket tex. Om man kollar i Blocket-tråden så verkar det vanligt, skulle aldrig våga handla en Rolex där.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Jag är inte blyg, ingen vinner på hemlighetsmakeriet om vi delar denna hobbyn... Jag letade överallt men denna dök upp på Ebay. Nu var jag rätt onykter vid budgivning med tanke på dag och klockslag men jag vill minnas €1200 :D
Jag citerar mig själv... @Canee efter en djupdykning i utgifterna stämde €1200! Ska dock tilläggas att jag vid tillfället var beredd att lägga nästan vad som helst, bara för att slippa ångesten över att se @Clark Kent posta bilder och veta att jag missade min chans efter lång jakt...
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Gaaah. Otroligt tjusig. Är precis i färd med att sälja en Constellation pie pan för att finansiera vad jag tänkte skulle bli en 556i. Det finns för många bra klockor och för liten budget för att man ska känna sig lugn i sinn(et)...
På tok för mång bra klockor och för många frestelser som dyker upp på forumet. Måste försöka hitta en röd tråd i samlandet. :)
 
Topp