• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
På tok för mång bra klockor och för många frestelser som dyker upp på forumet. Måste försöka hitta en röd tråd i samlandet. :)
Jag är alldeles för feg för eBay och andra forum än KS.
Så blir att köpa nytt eller någon på KS, som UX:en.
Såklart jag kommer missa några fantastiska klockor men C'est la vie
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Alltså, varför ändra på något som funkar så bra?
E21AF33A-296E-4507-9BBA-DFA4CAA522E7.jpeg
Därför att du kan och det är roligt när det känns om en helt ny klocka. Går ju att byta tillbaka:).
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske den snyggaste 103.an 🤔

IMG_1640.JPG
Föredrar du i allmänhet 3-6-9-konfiguration av registren på en kronograf? Jag gillar att många 103 kör just den klassiska Valjoux 7750-uppställningen med 6-9-12. På det sättet slipper man att centrumsekundvisaren ständigt (förutom de (få?) tillfällen man kör tidtagning) är mitt i logotypen. Istället får man obehindrat se Sinn-texten vid kl 3. :)

F1E8560F-4542-45F4-9399-282157E03DD5.jpeg

Mörk bild pga läggning av icke medgörlig tvååring och att jag inte har en ny mobil med sån där nattkamerafunktion.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Föredrar du i allmänhet 3-6-9-konfiguration av registren på en kronograf? Jag gillar att många 103 kör just den klassiska Valjoux 7750-uppställningen med 6-9-12. På det sättet slipper man att centrumsekundvisaren ständigt (förutom de (få?) tillfällen man kör tidtagning) är mitt i logotypen. Istället får man obehindrat se Sinn-texten vid kl 3. :)

F1E8560F-4542-45F4-9399-282157E03DD5.jpeg

Mörk bild pga läggning av icke medgörlig tvååring och att jag inte har en ny mobil med sån där nattkamerafunktion.
3-6-9 eller 6-9-12 svårt val. Har en old Breitling (revers panda) med 6-9-12 vilken jag tycker är läckrare än den moderna. Annars är jag nog rätt förtjust i 3-6-9 konfigurationen och helst då med riktigt panda (dvs ljus tavla mörka småtavlor) revers panda är inte dumma dom heller. Å andra sidan Är min 103 B med 6-9-12 rätt läcker den också.. Kronografer med två tavlor som tex 158.an är inte att förakta. Men symmetrin bättre på 3-6-9
3-6-9 eller 6-9-12 Tja svårt val... Bara det är en kronograf är jag rätt nöjd 😃
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
3-6-9 eller 6-9-12 svårt val. Har en old Breitling (revers panda) med 6-9-12 vilken jag tycker är läckrare än den moderna. Annars är jag nog rätt förtjust i 3-6-9 konfigurationen och helst då med riktigt panda (dvs ljus tavla mörka småtavlor) revers panda är inte dumma dom heller. Å andra sidan Är min 103 B med 6-9-12 rätt läcker den också.. Kronografer med två tavlor som tex 158.an är inte att förakta. Men symmetrin bättre på 3-6-9
3-6-9 eller 6-9-12 Tja svårt val... Bara det är en kronograf är jag rätt nöjd 😃
Du verkar ha minst en av varje och gilla de alla! Det har jag i och för sig nästan också, men min Sinn är favoriten!
 
Topp