• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Du ska alltså inte skölja munnen i 30 minuter.

Bjuder på 856B på mitt första natoband som hängde ett annat i köp.
Lite tvek över allt metall på bandet?
254C9EBF-31B2-455A-8BEE-DE8B72BA0C4A.jpeg
Fel färg på spännena?
Sedan måste jag lära mig att acceptera Nato på Tyska klockor. På samma sätt som Bund faktiskt kan användas på andra klockor än tyska.
Men jag är lite traditionell tråkgubbe
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Du ska alltså inte skölja munnen i 30 minuter.

Bjuder på 856B på mitt första natoband som hängde ett annat i köp.
Lite tvek över allt metall på bandet?
254C9EBF-31B2-455A-8BEE-DE8B72BA0C4A.jpeg

Fel färg på spännena?
Sedan måste jag lära mig att acceptera Nato på Tyska klockor. På samma sätt som Bund faktiskt kan användas på andra klockor än tyska.
Men jag är lite traditionell tråkgubbe
Men helt rätt färg på Natot!
 

vanman

Rolex
2-Faktor
+1 på den. Jag är inget fan av mesh generellt och tyckte i ärlighetens namn att @vanman´s kombo inte var så lyckad 💚

Men jag tror att det var det nya, glansiga i meshet som störde och nu när ytan har mattats och matchar boetten bättre ser det både självklart och riktigt jäkla bra ut 🌞👍
Älskar verkligen den här tråden, det är så underbart att vi alla kan tycka till, inspireras och glädjas åt varandra!
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Jag har aldrig haft någon h-länk förut, men denna är verkligen ingen höjdare gällande lås och speciellt dykarförlängning!
Varför har man ens dykarförlängning på en 556? Är väl kanske i och för sig så enkelt som att man kör samma lås till alla klockor med denna länk och då får vi med bland annat 556 en dykarförlängning på köpet...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig haft någon h-länk förut, men denna är verkligen ingen höjdare gällande lås och speciellt dykarförlängning!
Varför har man ens dykarförlängning på en 556? Är väl kanske i och för sig så enkelt som att man kör samma lås till alla klockor med denna länk och då får vi med bland annat 556 en dykarförlängning på köpet...
Jupp så är det nog.
Så dåligt är väl inte låset?
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Jupp så är det nog.
Så dåligt är väl inte låset?

Tycker inte låset är dåligt alls. Lite klumpigt kanske. Sedan är dykarförlängning en märklig företeelse på allt annat än dykarklockor.
Nja, kass är det ju inte men jag tycker att klockan förtjänar ett bättre lås än så.
Jag har bara ägt klockan några dagar och det jag stör mig mest på är att dykarförlängningen ligger och rasslar inuti låset, det måste väl ändå vara fler än jag som tycker det är galet störande? Eller är jag för känslig, hehe? :);)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nja, kass är det ju inte men jag tycker att klockan förtjänar ett bättre lås än så.
Jag har bara ägt klockan några dagar och det jag stör mig mest på är att dykarförlängningen ligger och rasslar inuti låset, det måste väl ändå vara fler än jag som tycker det är galet störande? Eller är jag för känslig, hehe? :);)
Hm..aldrig hört att det rasslar? Den sitter väl rätt ordentligt fast? Ska kolla mina- återkommer!
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Nja, kass är det ju inte men jag tycker att klockan förtjänar ett bättre lås än så.
Jag har bara ägt klockan några dagar och det jag stör mig mest på är att dykarförlängningen ligger och rasslar inuti låset, det måste väl ändå vara fler än jag som tycker det är galet störande? Eller är jag för känslig, hehe? :);)
F-länk, säger bara F-länk!! :)
 
Topp