• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Asch vi kör en 103a idag!
16341240606497285313265435842899.jpg
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Visst känner man sig lite coolare, tuffare?

Bundets förfader;

1634119771158.png
Hahaha, vet inte om jag känner mig coolare faktiskt. De flesta kvinnor i min egen ålder tycker nog det ser helkonstigt ut. Men jag gillar när klockor får sitta på riktigt arketypiska band. Vad kan vara mer lämpligt för en fliegerchronograf från Tyskland än ett bundstrap? ✌️☺️
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hahaha, vet inte om jag känner mig coolare faktiskt. De flesta kvinnor i min egen ålder tycker nog det ser helkonstigt ut. Men jag gillar när klockor får sitta på riktigt arketypiska band. Vad kan vara mer lämpligt för en fliegerchronograf från Tyskland än ett bundstrap? ✌️☺️
Haha.
Du kanske kommer få lite märkliga inviter av några som gillar läder/kedjor!
Hm måste nog också kränga på mig ett bund🤔
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hahaha, vet inte om jag känner mig coolare faktiskt. De flesta kvinnor i min egen ålder tycker nog det ser helkonstigt ut. Men jag gillar när klockor får sitta på riktigt arketypiska band. Vad kan vara mer lämpligt för en fliegerchronograf från Tyskland än ett bundstrap? ✌️☺️
Tyvärr har jag inte fått någon respons på mitt bund alls på jobbet. Varken positivt eller negativt. Tills jag drog Brad Pitt historian.....:).
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Tegimenterad, vad är detta?: ja eller nej?
(kollar på SDR / SDR Tegimenterad)
Den får en liiite annan nyans också, har själv ingen behandling på min U1 och känner inte att jag någonsin saknat det.

Beror på hur du är som person, om en hairline stör dig är svaret ja. Många tar det nog för att det är en cool grej också.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Tegimenterad, vad är detta?: ja eller nej?
(kollar på SDR / SDR Tegimenterad)
Absolut JA om du inte är en fridfull och kontrollerad person.

Min tegimenterade (856Buhr) ser efter nästan nu ett år fortfarande helt ny ut (och den stackars klockan borde lida av PTSD vid det här laget), en annan (Ezm13) utan tegimentering som jag skaffa förra månaden har redan oförklarliga märken på spännet.

Med det sagt, U & Ezm ska ha lite törnar. :cool:
 

Ninna

Omega
jo den bilden har jag sett, skitsnygg
jag är lite kluven över hur mångsidig klockan är bara? den känns ju 100% tool/casual? eller? :)

Tegimenterad, vad är detta?: ja eller nej?
(kollar på SDR / SDR Tegimenterad)

Personligen så kör jag min U50 i alla klädsammanhang utom då kanske klänning. Tycker den är slim nog att inte kännas för toolig till skjorta osv.
+1 på team Tegiment, jag älskar sammetskänslan samt färgtonen den får plus att den är tålig som bara den.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Haft satan så mycket att stå i senaste månaden, och det här är ju en sjukt jobbig tråd att ständigt behöva läsa ikapp.. 🙂

Slänger därför frågan rätt ut: Hur många har egentligen fått hem sina Klassik 12? Finns det nån här som bockar av ett hemmasnickrat exceldokument? Börjar bli galet sugen på att få hem min nu, och är på riktigt orolig över att behöva vänta lika länge som Stålis får med sin egennumrerade.. 😉
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Haft satan så mycket att stå i senaste månaden, och det här är ju en sjukt jobbig tråd att ständigt behöva läsa ikapp.. 🙂

Slänger därför frågan rätt ut: Hur många har egentligen fått hem sina Klassik 12? Finns det nån här som bockar av ett hemmasnickrat exceldokument? Börjar bli galet sugen på att få hem min nu, och är på riktigt orolig över att behöva vänta lika länge som Stålis får med sin egennumrerade.. 😉
Jag har ett excelark där jag kryssar i varje vecka jag levt.
E5103F04-9E93-4099-A083-BDDDC408C561.png
 
Topp