• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Haft satan så mycket att stå i senaste månaden, och det här är ju en sjukt jobbig tråd att ständigt behöva läsa ikapp.. 🙂

Slänger därför frågan rätt ut: Hur många har egentligen fått hem sina Klassik 12? Finns det nån här som bockar av ett hemmasnickrat exceldokument? Börjar bli galet sugen på att få hem min nu, och är på riktigt orolig över att behöva vänta lika länge som Stålis får med sin egennumrerade.. 😉

Det var så länge sedan jag fick min att jag nästan hunnit glömma bort att jag har en 103Klassik12 ;)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Bund är skoj men den här kombon är så bekväm.
A9E6E2B1-AE40-4A23-9597-4E8AF3B01C9D.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Haft satan så mycket att stå i senaste månaden, och det här är ju en sjukt jobbig tråd att ständigt behöva läsa ikapp.. 🙂

Slänger därför frågan rätt ut: Hur många har egentligen fått hem sina Klassik 12? Finns det nån här som bockar av ett hemmasnickrat exceldokument? Börjar bli galet sugen på att få hem min nu, och är på riktigt orolig över att behöva vänta lika länge som Stålis får med sin egennumrerade.. 😉
Ifall du glömt hur den ser ut ;)


sinn103klassik12 6.JPG
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Bund på en 103:a blir inte den väldigt hög? Kanske ska testa på min manuella 103:a 🤔
Jag tänkte det först, men jag känner att den sitter såpass mycket stabilare och foten/boetten (hehe, alltså av klockan) och armen blir lite tjockare. Så jag upplever den som stadigare än på t ex nato som jag ofta stör mig lite på höjden. För att citera en annan dr så känns det stabilt.

Tyvärr har jag inte fått någon respons på mitt bund alls på jobbet. Varken positivt eller negativt. Tills jag drog Brad Pitt historian.....:).
Haha, nej det är väl det mest troliga. Ska testa på nästa dejt och se om det kommenteras.

Leker vidare
856Bund -uhr
D72800A0-1118-4A10-9ED7-CE2979715C7D.jpeg
822C5BB8-79F4-4345-8A89-503BFAEE7A16.jpeg
6DCC337E-A9DC-47B6-A520-8A5768A5E4C3.jpeg
Snyggt!!! Snyggt bund. Var kommer det ifrån? Grisen var lite för hög på bundet och jag ska vara ärlig. Men 103:an är nog snyggare på bund än 🐊, men smaken är som baken. Ska köpa ett Rios 🐊 och testa själv tänkte jag.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
JA.. Ett ABP i Svart alligator special tanning, vaxat och med röd söm.. :p

Nja... :) Dom är ju vackra men ganska kraftigt över budget för mig, plus att det vore trevligt med något som inte riskerar att blir skadat av en droppe regn eller hög luftfuktighet. Vaxet skyddar säkert en hel del, men som sagt, 5 laxar + för ett band känns jobbigt...
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Haft satan så mycket att stå i senaste månaden, och det här är ju en sjukt jobbig tråd att ständigt behöva läsa ikapp.. 🙂

Slänger därför frågan rätt ut: Hur många har egentligen fått hem sina Klassik 12? Finns det nån här som bockar av ett hemmasnickrat exceldokument? Börjar bli galet sugen på att få hem min nu, och är på riktigt orolig över att behöva vänta lika länge som Stålis får med sin egennumrerade.. 😉

Och min dök ju då upp 5 dagar efter release, inklusive en helg. Lotteri helt enkelt... Håller tummar och tår för att din dyker upp snart🤞:heart: Den är helt klart värd att vänta på🥰
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Nja... :) Dom är ju vackra men ganska kraftigt över budget för mig, plus att det vore trevligt med något som inte riskerar att blir skadat av en droppe regn eller hög luftfuktighet. Vaxet skyddar säkert en hel del, men som sagt, 5 laxar + för ett band känns jobbigt...
Vad jag har förstått så lever alligatorer i vatten så en regndroppe klara säkert bandet. Det är inte alls jobbigt, det är bara en engångskostnad och tar du ett SMS-lån ser du aldrig pengarna som bandet kostar..

Har snickrat ihop ett perfekt band till dig. Tramsa inte nu.. BESTÄLL :p


Band sinn 158.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Snyggt!!! Snyggt bund. Var kommer det ifrån? Grisen var lite för hög på bundet och jag ska vara ärlig. Men 103:an är nog snyggare på bund än 🐊, men smaken är som baken. Ska köpa ett Rios 🐊 och testa själv tänkte jag.
lappen kommer från cozystrap.
Bandet är ett rios.
756 ska nog inte vara på ett bund 😅
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Vad jag har förstått så lever alligatorer i vatten så en regndroppe klara säkert bandet. Det är inte alls jobbigt, det är bara en engångskostnad och tar du ett SMS-lån ser du aldrig pengarna som bandet kostar..

Har snickrat ihop ett perfekt band till dig. Tramsa inte nu.. BESTÄLL :p


Band sinn 158.jpg

Jo, men det är skillnad på dött skinn och levande :) Jag har förstått det som att just 🐊 är känsligare än exempelvis 🐄 i det hänseendet även om inget band i skinn är optimalt i fukt. Men jag har antagligen fel i detta som i så mycket annat.

520€ är ju dock ett "klipp"🤣 Och tack för att du tagit fram ett custom band till mig🥰
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jo, men det är skillnad på dött skinn och levande :) Jag har förstått det som att just 🐊 är känsligare än exempelvis 🐄 i det hänseendet även om inget band i skinn är optimalt i fukt. Men jag har antagligen fel i detta som i så mycket annat.

520€ är ju dock ett "klipp"🤣 Och tack för att du tagit fram ett custom band till mig🥰
Märkligt att inte kroko skulle tåla vatten?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jo, men det är skillnad på dött skinn och levande :) Jag har förstått det som att just 🐊 är känsligare än exempelvis 🐄 i det hänseendet även om inget band i skinn är optimalt i fukt. Men jag har antagligen fel i detta som i så mycket annat.

520€ är ju dock ett "klipp"🤣 Och tack för att du tagit fram ett custom band till mig🥰

Dom där lite dyrare banden är vaxbehandlade för att tåla lite fukt. Fast jag förstår dig ett band för 5 tusen låser man helst in i kassa skåpet :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Som sagt, dött vs levande :) Exotic leather. 🤷‍♂️
Tänk vilken informationskälla den här tråden är.💚
Håller med struts, otroligt bekvämt!

Ostrich Leather Watch Straps​

Beloved by fashion lovers and those who seek highest quality products. Ostrich leather straps are for those who know how to dazzle everyone around them. Desp[ite its softness this is one of the strongest leather types that can be found. That does not mean in any way you don’t have to take great care with ostrich leather straps.
 
Topp