• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Rolex
2-Faktor
Då trillade ett Zuludiver sailcloth från Royal Straps in till 105 UTC😊 Tycker själv att passar utmärkt🥰

IMG_20211013_180623.jpg

IMG_20211013_180737.jpg

IMG_20211013_180813.jpg

IMG_20211013_180830.jpg
Riktigt stiligt där!
 

Geparden

Audemars
Jag tycker att skillnaden i färg mellan visare, index och lume på vridring känns lite väl off. Pingar in @Geparden i den här frågan som har en EZM2.
Inte så att jag tror att det är något fuffens alltså, men det finns nog risk för utbytta delar.
Är nog helt reko, de hade ju lite problem med att "sätta" bästa oljan i början av produktionen. Undrar bara lite hur mycket olja det är kvar i den där? Eller är det kanske någon reflektion man ser i bilden med boxen?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är nog helt reko, de hade ju lite problem med att "sätta" bästa oljan i början av produktionen. Undrar bara lite hur mycket olja det är kvar i den där? Eller är det kanske någon reflektion man ser i bilden med boxen?

Ja, de andra bilderna ser ju ok ut gällande oljenivån. Tycker mest att det är lumetriangeln på vridringen som ser skev ut i jämförelse med resten. Men kanske att man har bytt vridring nyligen och sen som du säger att oljan har gjort att färg på visare och index med olika ton.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Det blev så smolkigt i bägaren sist jag handlade min 556 av Erikson att jag bestämde mig för att jag hade köpt min sista Sinn, men nu ligger den där jävla 356an och lockar på mig. Viskar mitt namn på den lenaste tyskan och försöker övertyga mig om att göra ett nytt försök. En ny chans till ett köp utan strul som kan sluta sådär glücklich und wunderbar, så jag leker med tanken.

Så.. 356 eller 356 med tillägg för safir? Hur tänker massan? Jag har inte sett dom live ute i köttrymden och funderar på om safiret ger samma mysiga förvrängning. Jag hatar repiga glas, så det talar ju annars för.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det blev så smolkigt i bägaren sist jag handlade min 556 av Erikson att jag bestämde mig för att jag hade köpt min sista Sinn, men nu ligger den där jävla 356an och lockar på mig. Viskar mitt namn på den lenaste tyskan och försöker övertyga mig om att göra ett nytt försök. En ny chans till ett köp utan strul som kan sluta sådär glücklich und wunderbar, så jag leker med tanken.

Så.. 356 eller 356 med tillägg för safir? Hur tänker massan? Jag har inte sett dom live ute i köttrymden och funderar på om safiret ger samma mysiga förvrängning. Jag hatar repiga glas, så det talar ju annars för.
Jag har en annan med kupat safir och den förvränger rejält.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Det blev så smolkigt i bägaren sist jag handlade min 556 av Erikson att jag bestämde mig för att jag hade köpt min sista Sinn, men nu ligger den där jävla 356an och lockar på mig. Viskar mitt namn på den lenaste tyskan och försöker övertyga mig om att göra ett nytt försök. En ny chans till ett köp utan strul som kan sluta sådär glücklich und wunderbar, så jag leker med tanken.

Så.. 356 eller 356 med tillägg för safir? Hur tänker massan? Jag har inte sett dom live ute i köttrymden och funderar på om safiret ger samma mysiga förvrängning. Jag hatar repiga glas, så det talar ju annars för.
Utan safir, tycker jag.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Det blev så smolkigt i bägaren sist jag handlade min 556 av Erikson att jag bestämde mig för att jag hade köpt min sista Sinn, men nu ligger den där jävla 356an och lockar på mig. Viskar mitt namn på den lenaste tyskan och försöker övertyga mig om att göra ett nytt försök. En ny chans till ett köp utan strul som kan sluta sådär glücklich und wunderbar, så jag leker med tanken.

Så.. 356 eller 356 med tillägg för safir? Hur tänker massan? Jag har inte sett dom live ute i köttrymden och funderar på om safiret ger samma mysiga förvrängning. Jag hatar repiga glas, så det talar ju annars för.
Boetten har ju också en annan behandling. Satinerad (saffir) vs blästrad (plexi). Jag valde för länge sen plexi-versionen när jag höll båda bredvid varandra. Saffiren är nice men jag tyckte inte den var mycket bättre att den var värd det extra priset. Lite som med tegimenteringen på U50. Coolt, men inte värt det för mig personligen.

Jag har också en CWC GS-10 som är en uppdaterad variant av den klassiska militärklockan. Originalet har plexiglas, min har saffir. Och på den så ångrar jag det en aning för saffiren känns lite stel och steril på nåt sätt. Det känns som att klockan borde ha det mer rundade plexit. Oklart om den logiken överförs på 356:an.
Min 356 är som jag haft i ett par veckor är redan rätt repig. Inte djupa nog att synas till vardags sådär. Men om man tittar efter det i rätt ljus så finns det där.

Jag är faktiskt inte säker idag om jag jag hade tagit plexi-versionen igen. Inte så att jag är missnöjd utan mer att det verkligen väger jämnt.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det blev så smolkigt i bägaren sist jag handlade min 556 av Erikson att jag bestämde mig för att jag hade köpt min sista Sinn, men nu ligger den där jävla 356an och lockar på mig. Viskar mitt namn på den lenaste tyskan och försöker övertyga mig om att göra ett nytt försök. En ny chans till ett köp utan strul som kan sluta sådär glücklich und wunderbar, så jag leker med tanken.

Så.. 356 eller 356 med tillägg för safir? Hur tänker massan? Jag har inte sett dom live ute i köttrymden och funderar på om safiret ger samma mysiga förvrängning. Jag hatar repiga glas, så det talar ju annars för.
OT men det är ett Sinn orginalcanvas på bilden.
Kupat safirglas ⤵️
3548E41C-9318-411A-83DE-9E8C75350F2F.jpeg
 
Topp