• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

vanman

Rolex
2-Faktor
C2178EE5-DC1C-4A25-8926-74B11F03A258.jpeg

Rött perlon på EZM3F idag!
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Så där kan yttre AR se ut när det farit illa. Så årets dummaste fråga blir, du är säker på att dimmigheten är på insidan?
Jag må vara lätt bakfull, men det har jag kollat.
Tänkte först att det var kvar drink på den och sköljde av den en vända till men insåg snabbt att mer vatten inte var lösningen...

Nu har den fått ligga med kronan ute (borde inte spela roll, men om det är där det läckt in kanske det läcker ut igen) och dimman har lättat rätt ordentligt. Kanske är avfuktaren som gjort sitt jobb.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag må vara lätt bakfull, men det har jag kollat.
Tänkte först att det var kvar drink på den och sköljde av den en vända till men insåg snabbt att mer vatten inte var lösningen...

Nu har den fått ligga med kronan ute (borde inte spela roll, men om det är där det läckt in kanske det läcker ut igen) och dimman har lättat rätt ordentligt. Kanske är avfuktaren som gjort sitt jobb.
Förstod förstås att du har koll. Jag frågade för att jag hade en liten sådan "mjölkfläck" på 856 men inte brytt mig så hårt. Tills jag förstod att det var yttre AR som fått sig något och efter polering var det putsveck. Hur som, lycka till.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag må vara lätt bakfull, men det har jag kollat.
Tänkte först att det var kvar drink på den och sköljde av den en vända till men insåg snabbt att mer vatten inte var lösningen...

Nu har den fått ligga med kronan ute (borde inte spela roll, men om det är där det läckt in kanske det läcker ut igen) och dimman har lättat rätt ordentligt. Kanske är avfuktaren som gjort sitt jobb.
Hur som helst är det inte ok. Ta klockan till en vanlig urmakare och gör ett trycktest. Visar det sig att klockan inte klarar det så sänd den till SINN med en begäran om förtur eftersonm den redan varit på service. Lite dålig kvalitetskontroll tycker jag.
Akualiserar frågan om ett urmakeri i Sverige som kan serva SINN.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Glaset var helt klart efter en timme på köksbänken. Ställde den och tog på mig den. Fem minuter senare var den immig igen...
20220806_103537.jpg
Bedrövligt... Du kanske borde kontakta SINN och fråga om de anser att det är realistiskt att lämna in en klocka på garantiservice efter några dagar efter en vanlig service är utförd och om det i såfall är befogat med lika lång väntetid. Om SINN håller hög service nivå borde de åtgärda problemet med vändande post.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bedrövligt... Du kanske borde kontakta SINN och fråga om de anser att det är realistiskt att lämna in en klocka på garantiservice efter några dagar efter en vanlig service är utförd och om det i såfall är befogat med lika lång väntetid. Om SINN håller hög service nivå borde de åtgärda problemet med vändande post.
Jag mailade dem direkt i morse.
Tog bara 8v sist, vilket är lång men inte orimligt lång tid, men framför allt väldigt kort tid för att vara Sinn.
Förhoppningsvis löser de detta minst så snabbt.
 
D

Deemfo

Guest
Tjabba!
Ni som har Sinn U-, hur är bezeln på era klockor?
På min är det en del "play" mellan klickarna och den går att trycka ner vertikalt och även röra minimalt i sidled.

Enligt vad jag läst och från AD så är det som det ska vara, bezeln ska inte fasta pga sand och andra partiklar som ni säkert också läst.
Kan dock inte låta bli att tänka på det, man är van vid andra klockor där allt sitter "perfekt".
Hör gärna någon annans erfarenheter.
 
Topp